April 2021 18 / يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۲۶۳۹
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
۱
منظور از طراحی مبتنی بر شواهد چیست؟ مقصود آنکه باید در انتخاب طراحی تمام اجزای دفتر کسب و کار خود، شرایط و موقعیت ها را در نظر داشته باشید.

پول نیوز، رکسانادانیالی- اگر تجربه کار در محیط های مختلف را داشته باشید، قطعا از هر کدام به نحوی متفاوت یاد خواهید کرد. برای مثال ممکن است یکی از آن ها را به مکعبی کوچک بدون هر گونه پنجره و فضایی برای تنفس تشبیه کرده و یا از دیگری تحت عنوان محیطی خلاق یاد کنید. حال فرض می کنیم که خودتان مدیر یک کسب و کار مستقل هستید. کارکنان شما نیز دقیقا می توانند چنین برداشت هایی را از محیط کسب و کارتان داشته باشند. اما این که چه برداشتی ارائه دهند ارتباط مستقیم با انتخاب های هوشمندانه ی شما به عنوان مدیر مجموعه خواهد داشت. مزایای فعالیت در محیطی مناسب که توجه زیادی به دکوراسیون و حتی مبلمان آن داده شده است، تنها معطوف به مدیر کسب و کار نخواهد بود بلکه سبب افزایش خلاقیت، بهبود وضعیت روحی و همکاری کارکنان با مجموعه نیز می شود. در واقع این رویکرد را می توان سیاست برخورد با روان اعضای تیم به حساب آورد! از این رو به موشکافی بیشتر تاثیر محیط کسب و کار بر قابلیت تولید کنندگی اعضا و مدیر خواهیم پرداخت.

+ طراحی دفتر کار تاثیر مسقیم بر روحیه ی کسب و کار، کارکنان و حتی مشتری ها دارد

به عقیده ی بسیاری از مدیران موفق، یک طراحی اصولی و مناسب نشان گر فرهنگ کسب و کار خواهد بود. برای آن که این فرهنگ جلوه بیشتری داشته باشد، نیاز به فضای کافی خواهید داشت که بتوان ضمن فراهم آوردن شرایط رفاه اعضای تیم، توجه ویژه ای نیز به نیاز های روحی آن ها نشان داد. در این میان حتی به کوچک ترین جزئیات محیط کسب و کارتان هم باید توجه کنید. برای مثال در مطالب قبلی در مورد رنگ مناسب برای دیوار ها صحبت کردیم. اکنون نوبت به جزئیات بیشتر از جمله نوع مبلمان اداری که انتخاب می کنید، نحوه گزینش مکان مخصوص هر کدام از اعضا و حتی نور مناسب برای فضای کار رسیده است.

+ طراحی مبتنی بر شواهد داشته باشید

منظور از طراحی مبتنی بر شواهد چیست؟ مقصود آنکه باید در انتخاب طراحی تمام اجزای دفتر کسب و کار خود، شرایط و موقعیت ها را در نظر داشته باشید. برای مثال حتی زمینه ی فعالیتتان نیز بر این تصمیم گیری موثر خواهد بود. روحیه ی اعضای تیم خود را هم در نظر بگیرید و به ایده های آن ها در این رابطه اهمیت دهید. اصل راحتی کارکنان را فراموش نکنید چرا که این موضوع با توانایی آن ها در بروز استعداد هایشان ارتباط مهمی دارد. علاوه بر این بهتر است تمرکز خود را معطوف ایجاد فضا هایی کنید که برای کسب و کارتان کارایی دارند. فرض می کنیم که کسب و کار شما نیاز به ایجاد ارتباط مستمر میان کارکنان دارد در این صورت لزومی برای اختصاص اتاق های مجزا به هر کدام از اعضا وجود ندارد. بهتر است فضایی طراحی شود که این ارتباط به آسان ترین و بهترین نحو ممکن عملی شود.

+ دکور تنها یک طراحی ساده نیست

بسیاری از مدیران دکور محیط کسب و کار خود را به چشم امری کم اهمیت می نگرند. اما باید توجه داشت که هر انتخابی برای شکل دهی به ساختار محیط کسب و کار صورت می گیرد، تاثیری عمیق بر روحیه و شخصیت کارکنان و در ادامه بر خانواده های آن ها خواهد داشت چرا که احساس آن ها در طول روز در نهایت هنگام حضور در خانه به افراد دیگر نیز منتقل می شود. راحتی را همراه با زیبایی فراهم کنید. در این مورد آزمون و خطا مهم ترین بخش است. دکور حاضر دفتر کارتان تا چه اندازه می تواند اعضای تیم را برای خلاقیت های بیشتر به وجد بیاورد؟ آیا به میزان لازم موفق عمل می کند؟ نور کافی در نظر گرفته شده است؟ نتایج هر تلاشی که درباره ی این مسئله انجام دهید، به زودی به خودتان باز می گردد و می توانید به کمک آن موفقیت کسب و کار را تضمین کنید. از اعضای تیم نظرسنجی کنید. آیا با دکور دفتر احساس راحتی می کنند و از آن راضی هستند؟

+ امکانات رفاهی جزئی از دکوراسیون کسب و کار هستند

همان طور که انتخاب مناسب ترین مبلمان اداری، بهترین رنگ ها برای دیوار ها و وجود فضای کافی برای هر کدام از اعضا بسیار مهم است، توجه به امکانات رفاهی مورد نیاز کارکنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال می توانید در صورت امکان فضا هایی مخصوص استراحت و یا ورزش برای اعضای تیم کاری خود در نظر بگیرید. ممکن است شمار زیادی از مدیران این مورد را زیاده روی قلمداد کنند اما تاثیری چندین برابری در شکوفایی استعداد های نهفته ی افراد به جای خواهد گذاشت. باید محلی ویژه برای استراحت کارکنان اختصاص داده و آن را با مبلمان مناسب پر کنید. به هر اندازه که به اعضای دخیل در کسب و کار خود اهمیت دهید، به همان میزان نیز همکاری دریافت خواهید کرد.

+ یک دفتر کار مناسب، یک سرمایه گذاری اساسی خواهد بود

عموما دو نوع برداشت می توان از پرسنل مجموعه داشت. می توانید آن ها را به چشم هزینه نگاه کنید و یا آن که به چشم نوعی سرمایه گذاری ببینید. در سیستم دوم تلاش مدیر برای رسیدگی به ظاهر دفتر کسب و کار نیز توجیه می شود. چرا که خلاقیت کارکنان را در ارتباط مستقیم با فضایی که در آن کار می کنند، می داند. در نتیجه هر هزینه ای که برای آراستن محل کار خود متحمل می شوید، نوعی سرمایه گذاری آینده نگر خواهد بود. البته تمام این ها بر مشتری ها نیز تاثیر می گذارد! ظاهر دفتر کار شما در حقیقت نوعی معرفی کامل از کسب و کارتان را در اختیار مشتری قرار می دهد و در رجوع مجدد آن ها نقشی مهم ایفا خواهد کرد. در واقع این موضوع نوعی ارزش نهادن به شخصیت مشتری ها در کنار کارکنان مجموعه خواهد بود و مشتری این توجه را دریافت می کند. شاید چندین دهه ی پیش این موارد اهمیت چندانی نداشتند اما امروزه با پیشرفت هایی که در تمام زمینه های زندگی بشری به وجود آمده است، سطح انتظارات نیز ارتقا یافته و به عنوان مدیری آگاه باید قادر به پاسخ گویی به این دسته نیاز ها نیز باشید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:50 - 1395/10/20
به، دلتون خوشه! ما یه ماموریت ورزشی 2 ساعته در طول هفتهداشتیم، اون هم در صورتی که مدیرتون موافقت می کرد! همون رو هم ازمون گرفتن و گفتن برخلاف مقرراته! الان مجبوریم ساعت 6 که می رسیم خونه با خستگی بریم ورزش!
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: