۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
پول‌نیوز - دانشمندان اظهار کردند: دندان‌های کوسه 20 میلیون ساله کشف شده منجر به شناسایی گونه‌ای از کوسه غول‌پیکر شده است.

تیم بین‌المللی محققان گونه‌ جدید منقرض شده‌ای از کوسه‌ها را کشف کردند که حدود 20 میلیون سال پیش و در اوایل عصر میوسن می‌زیسته است.

اندازه فسیل دندان کشف شده که 4.5 سانتیمتر است، در چهار مکان مختلف از جمله کالیفرنیا و کارولینای شمالی در ایالات متحده یافت شده است.

گونه منقرض شده جدید از کوسه با استفاده از استخوان‌های فسیل شده در کالیفرنیا، کارولینای شمالی، پرو و ژاپن شناخته شد.

شناسایی کوسه 20 میلیون ساله از روی فسیل دندان

گونه کشف شده جدید به نام Megalolamna paradoxodon شناسایی شده و به اندازه‌ کوسه‌های سفید امروزی و در اندازه 13 فوت است.

این کوسه مثل کوسه بزرگ سفید متعلق به گروه کوسه‌سانان و از خانواده Otodontidae بوده که کوسه "بزرگ دندان"(megatoothed) نام دارد. کوسه‌های سفید و ماکو از اعضای این خانواده هستند.

محققان در این بررسی دریافتند، فاصله 45 میلیون ساله بین این گونه کوسه با نزدیکترین خویشاوندانش وجود دارد.

یافته‌های این بررسی در مجله Historical Biology منتشر شده است.
منبع: ایسنا