کد خبر: ۱۹۹۹۰۳
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
0
نعمت‌بخش با اشاره به این مطلب که ساختار قطعه سازی ایران از زمان آقای خیامی تغییر بنیادین نكرده است اظهار داشت: ما در حال حاضر چاره ای نداریم جز اینکه ساختار فعلی خودروسازی و قطعه سازی کشور را از شبكه تامین سنتی به شبكه تامین ماژولار تبدیل کنیم.
پول‌نیوز - دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این که برای نجات صنعت خودرو باید ساختارهای قدیمی را تازه کرد، گفت: چنانچه قصد داریم صنعت خودرو و سایر وابستگان این صنعت را توسعه دهیم باید در اولین قدم یک فضای رقابتی در کشور ایجاد شود.

به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، در مراسم جشن یک سالگی «روزنامه دنیای خودرو» با موثر خواندن نقش رسانه ها به خصوص رسانه های تخصصی در توسعه صنعت خودرو گفت: رسانه ها در تحولات جهان نقش پر رنگی دارند و خبرنگاران با تجزیه و تحلیل این تحولات می توانند به توسعه اقتصادی و اجتماعی یک جامعه کمک شایان توجهی کنند.

وی ادامه داد: روزنامه دنیای خودرو دو مسوولیت عمده در فضای اقتصادی کشور در زمینه خودرو دارد که می تواند با اجرای درست این 2 به صنعت خودرو کمک خوبی کند اول با شناخت تحولات جهانی، محیط كسب و كار و شناساندن نقاط قوت و ضعف صنعت خودرو، بر تصمیم گیری سیاست گزاران اثر گذار باشد و در ادامه چهره ای دقیق و واقعی از شرایط حاكم بر صنعت خودرو، برنامه های بهبود و ارتقای وضع موجود به ذی نفعان آن ارائه كند.

نعمت بخش، روزنامه دنیای خودرو را تنها روزنامه تخصصی حوزه خودرو خواند و افزود: رسالت این مجموعه باید خط دهی غیر مستقیم و اثرگذاری بر تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تحلیل های ژورنالیستی باشد. دبیر انجمن خودروسازان کشور در مورد وضع دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی گفت: ساختار و برنامه های این صنایع متعلق به 50 سال پیش است این یعنی این دو صنعت وابسته به یکدیگر در قرن بیست ویکم، کهنه، درمانده و وامانده هستند.

وی افزود: ما برای کمک به صنعت خودروی کشور و توسعه این صنعت چاره ای جز ورود به فضای رقابتی نداریم از این رو ابتدا باید صنعت قطعه سازی کشور را وارد این فضای رقابتی کنیم تا نوبت به خود خودروسازان برسد.

نعمت بخش با انتقاد از زمان بر بودن تولید یک خودرو با تیراژ 100 هزار دستگاه در کشور گفت: ما برای پراید، پژو 405، سمند، 206 و تندر 90 بین 8 تا 10 سال زمان صرف کردیم تا بشویم چیزی که اکنون هستیم یعنی همزمان با از رده خارج شدن همین خودروها از خط تولید شرکت مادر! و این یک نقطه ضعف است که باید در صنعت قطعه سازی به دنبال آن گشت.

وی با اشاره به این مطلب که ساختار قطعه سازی ایران از زمان آقای خیامی تغییر بنیادین نكرده است اظهار داشت: ما در حال حاضر چاره ای نداریم جز اینکه ساختار فعلی خودروسازی و قطعه سازی کشور را از شبكه تامین سنتی به شبكه تامین ماژولار تبدیل کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در مورد مزایای تامین ماژولار گفت: اولین و مهمترین اتفاق کاهش هزینه های ساخت و تولید است که در زمان حال برای صنایع مسأله مهمی است و در ادامه با این روش تامین می توانیم شاهد ارتقا و ثبات در کیفیت محصولات، کاهش زمان تحویل، افزایش سرعت و انعطاف پذیری و توسعه قابلیت های طراحی های جدید باشیم همچنین این روش ریسک سرمایه گذاری در این صنعت را به شدت کاهش می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: