به گزارش ايكو پرس ، كيانوش پورمجيب، معاون كيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: ايرانخودرو با برنامه زماني منظم، استفاده از قواي محركه موتور ملي و تييو5 را توسعه داده و به تدريج جايگزين موتورهاي پرمصرف XU7 مي كند.
وي اين امر را جهتگيري استراتژيك ايران خودرو براي كاهش مصرف سوخت و آلودگي عنوان كرد.
پورمجيب با اشاره به اين كه استانداردهاي يورو 2 و 3 تفاوت چنداني با يكديگر ندارند، اظهار داشت: براساس گزارش انجمن خودروسازان کشور،کاهش آلودگي ناشي از استقرار استاندارد يورو3 با حذف 1060 خودروي فرسوده برابري ميکند؛ لذا به ميلياردها تومان سرمايهگذاري براي استقرار استاندارد يورو 3 نيازي نيست و بهتر است پس از آماده شدن زير ساخت هاي توزيع بنزين مناسب استاندارد يورو4، طبق يک برنامه زمان بندي به سمت استقرار استاندارد يورو 4 برويم.
معاون كيفيت ايران خودرو، بهبود فناوري خودروها و توليد محصولات جديد را، از راههاي مهم ارتقاي كيفيت دانست و گفت: در ايران خودرو پروژه هاي متعدد ايمني و رعايت استانداردهاي تست تصادف و مانند آن تعريف شده كه سورن فاز 2 ، پارس و روآي جديد مصداق هاي آن است.
پورمجيب كشش و قدرت موتور را يکي از دلايل عمده نارضايتي مشتريان روآ دانست و گفت: اين مشكل با بهبود قواي محركه برطرف شده است.
وي از پروژههاي متعدد آپشن مانند ايربگ، ايبياس، فرمان تاشونده و كمربند پيش كشنده و تقويت پلتفرم براي تست هاي ضربه از پهلو و مانند آن نيز خبر داد كه در حال انجام است.