کد خبر: ۱۹۴۱۹۵
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
0
شركت‌هايی كه تمام ابزار‌هاي بازاريابي خود را به‌درستي و به‌موقع استفاده كرده‌اند، می‌توانند منحني فروش خود را در شش ماه اول جاري در شهريور‌ماه به نقطه اوج برسانند.
پول‌نیوز - فروش خودرو مانند بسياري از كالاهاي ديگر فصلي است و در ماه‌ها و فصل‌هاي مختلف سال با توجه به شرايط گوناگون و مناسبت‌ها ميزان فروش خودرو متفاوت است.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، به‌طور سنتي و بدون توجه به آشفتگی‌های بازار در دو فصل تابستان و زمستان  فروش خودرو به مراتب نسبت به بهار و پاييز از اقبال بيشتري برخوردار است‌؛ تابستان به‌طور عمومي فصل مسافرت‌هاي خانوادگي و اوقات فراغت است، بنابراين فروش در آن نسبت به بهار و پاييز بيشتر است.

همچنين زمستان فصل آماده شدن براي تعطيلات عيد و ورود مدل‌هاي جديد خودرو‌هاي توليد داخل و وارداتي است و بدين نحو حجم فروش نسبت به پاييز و بهار و حتي تابستان بيشتر می‌شود.

البته در  سال گذشته مسائلی چون امضاي برجام در تير‌ماه سال گذشته باعث شد معادلات سنتي بازار فصلي خودرو بر‌هم بخورد و در تابستان سال پيش شاهد ركود عجيب در بازار باشيم.

در ادامه حجم تقاضاي انباشته شده از سال قبل كه مشتریان تصميم خريد را معلق كرده بودند، خریدها به امسال موكول شد و در بهار گذشته بر‌خلاف رويه  مفروض بازار، شاهد فروش بسيار خوب شركت‌ها بوديم. با به‌وجود آمدن ثبات نسبي در مولفه‌هاي تاثير‌گذار در بازار خودرو يعني ثبات قوانين واردات خودرو در سال جاري‌، ميزان تعرفه واردات خودرو و قطعات منفصله و همچنين نرخ ارز و تورم به‌نظر می‌رسد تا پايان سال جاري بازار خودرو مجددا به شرايط فصلي سنتي خود باز‌گردد. بدين ترتيب در تابستان و زمستان سال جاري بيشترين فروش شركت‌ها ثبت خواهد شد.

در اين ميان در فصل تابستان بيشترين فروش در شهريور‌ماه ثبت خواهد شد؛ ماهي‌كه بيشترين حجم سفرهاي تابستاني را به خود اختصاص خواهد داد و اين يكي از مولفه‌هاي تاثير‌گذار بر بازار خريد و فروش خودرو است. همچنين  ورود مدل‌هاي سال ٢٠١٧ ميلادي نيز باعث افزايش فروش وارداتي‌ها خواهد شد.

تا امروز نيز آمار فروش اكثر شركت‌ها حاكي از افزايش فروش در تابستان سال جاري بوده است و مطمئنا اين فروش در شهريورماه به اوج خواهد رسيد‌، البته شركت‌هايی كه تمام ابزار‌هاي بازاريابي خود را به‌درستي و به‌موقع استفاده كرده‌اند، می‌توانند منحني  فروش خود را در شش ماه اول جاري در شهريور‌ماه به نقطه اوج برسانند.

در مقابل شركت‌هايی كه از بودجه بازاريابي خود به‌درستي استفاده نكرده‌اند و بدون توجه به فصل فروش و استراتژي مشخص اقدام به خرج آن كرده اند، مطمئنا در شش ماه دوم سال  به‌خصوص زمستان با بحران مواجه خواهند شد. اين شركت‌ها تمام كارت‌هاي اصلي و تعيين‌كننده خود در بازار را بي‌موقع و زودتر خرج كرده‌اند و در شش ماه دوم سال كه رقابت فروش نفس‌گير‌تر خواهد شد، ممكن است با مشكل مواجه شوند.

همچنين توجه به اقدامات ديگر شركت‌ها و استراتژي‌هاي بازاريابي آنها و استفاده از رسانه‌ها و كيفيت اجراي آن از مواردي است كه بايد حتما مورد توجه قرار گيرد، زيرا ممكن است فروش خوب امروز ما به اين دليل نباشد كه در عرصه بازاريابي بسيار خوب و حساب‌شده عمل كرده‌ايم، بلكه به اين دليل باشد كه رقبا هنوز به‌طور جدي وارد بازي رقابت در فصل جديد نشده‌اند و زماني‌كه حركت جدي خود براي گرفتن سهم بازار را شروع كنند، ضعف‌هاي ما در استراتژي بازاريابي‌، حضور در رسانه و زمان‌بندي انجام فعاليت‌هاي بازاريابي، هويدا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: