February 2020 19 / چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر: ۱۹۳۸۸
۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
0
در اين اپيزود شهر، تهران ديدني است و با ظرافت هنري كار شده است.وي در مورد اپيزود ساخته مهدي كرم‌پور، اظهار داشت: در اين اپيزود، از ساختاري كليپ گونه استفاده كرده كه ما در تقطيع نماها و ضرباهنگ مي‌بينيم كه او در و هم اين ساختار را حفظ كرده بود؛ اما تعدد پرسوناژها، فيلم را به اثري متوسط تبديل كرده است ضمن آنكه در پايان‌ فيلم گرچه كلاف داستان باز مي‌شود اما مي‌شد بهتر از اين كار كرد.


واكنش مديرعامل بنياد فارابي به شركت فيلم كيارستمي در <كن>

<سيداحمد ميرعلايي> گفت: اگر فيلم جديد كيارستمي از كارهايي باشد كه ما در كشورمان به آن بباليم، آنگاه مي‌توانيم بگوييم اين يك كار به تمام معنا ايراني است و آنگاه مي‌توانيم از اين حضور بين‌المللي خوشحال باشيم. مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در پي پذيرفته شدن فيلم <رونوشت برابر اصل> ساخته عباس كيارستمي در بخش مسابقه جشنواره فيلم <كن> گفت: چون من اين فيلم را نديده‌ام، نمي‌توانم درباره آن اظـهـارنـظـر كـنم اما بــــــــه ‌هرحال كيارستمي يك كارگردان ايراني و يكي از سرمايه‌هاي هنري اين كشور است كه به عنوان يك كارگردان ايراني در جهان شناخته شده است.

وي گفت: كيارستمي در خارج از كشور فيلم <رونوشت برابر اصل> را ساخته و اميدوارم كه اين كار وي نتيجه خوبي هم براي ايران داشته باشد. ميرعلايي تاكيد كرد: در واقع اگر اين فيلم جزء كارهايي باشد كه ما دركشورمان به آن بباليم، آنگاه مي‌توانيم بگوييم اين يك كار به تمام معنا ايراني است و آنگاه مي‌توانيم از اين حضور بين‌المللي خوشحال باشيم.

خوشبختانه درهاي فارابي به روي سينماگران باز شده است

محسن علي‌اكبري گفت: بنياد سينمايي فارابي در چند ماهه اخير نشان داده در فضايي آرام قصد دارد تعاملي درست و منطقي با اهالي سينما داشته باشد.به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، محسن علي‌اكبري تهيه‌كننده سينما با ذكر اين مطلب گفت: در 2 سال گذشته و در زمان مديرعامل قبلي بنياد سينمايي فارابي، ارتباط اين بنياد با سينماگران به طور كلي قطع شده كه خوشبختانه با حضور سيداحمد ميرعلايي به عنوان مديرعامل، جان تازه‌اي در كالبد بنياد سينمايي فارابي دميده شده و خوشبختانه درهاي فارابي به روي سينماگران باز شده است.

 اكبري افزود: ميرعلايي به عنوان يك سينماگر با دغدغه‌ها و مشكلات سينما و دست‌اندركاران آن آشناست و به طور حتم با حضور ايشان اتفاقات خوبي در چرخه توليد سينما خواهد افتاد. وي خاطر نشان كرد: البته بنياد سينمايي فارابي بايد نوع حمايت خود از فيلم‌هايي كه پروانه ساخت دريافت كرده‌اند را مشخص كند و به شفاف‌سازي در برنامه‌هاي حمايتي خود اقدام نمايد تا لزوما اين توقع به وجود نيايد كه هر فيلمي كه از شوراي پروانه ساخت، مجوز دريافت كرده، فارابي موظف به حمايت از آن است. البته از سوي ديگر حمايت‌هاي بنياد از فيلم‌هاي ارزشمند نبايد فقط به مرحله توليد معطوف شود بلكه اين پشتيباني حتي بايد تا مرحله پخش نيز ادامه يابد.

‌<‌صبحي ديگر> روي آنتن از شبكه آموزش ‌

‌ برنامه <صبحي ديگر> با رويكرد آموزشي براي مخاطبان، هر روز صبح از شبكه آموزش سيما به روي آنتن ‌مي رود.‌رامين موسوي ملكي تهيه كننده اين برنامه گفت: در اين برنامه با پخش انيميشن ها و سريال هاي قديمي ‌سعي شده تا حس نوستالوژي بينندگان زنده شود.‌پخش اين برنامه زنده از 28 فروردين ماه از شبكه آموزش شروع شده است. اين برنامه هر روز ساعت ‌9:15‌ به مدت 120 دقيقه پخش مي شود و شامل 6‌‌‌بخش سلامت، فرهنگ و هنر، اقتصاد و خانواده، اخلاق ‌خانواده ، ايمني و بهداشت روان است.‌

وي در ادامه افزود: در اين برنامه انيميشن ها و سريال هاي قديمي به مدت 2‌‌‌دقيقه پخش مي شوند تا حس ‌نوستالوژي براي مخاطبان داشته باشد. پخش آثاري همچون "وروجك و نجار"، "حنا دختري در مزرعه"، ‌‌"ملوان زبل"، "سرزمين هاي شمالي"، "اوشين" و... در نظر گرفته شده است. مجري كارشناسان اين برنامه ‌محمدعلي اينانلو، فرزاد حسني، سپانلو و ... هستند.

<طهران تهران> فيلمي آرا‌مش‌بخش است

يك منتقد با بيان اينكه <طهران تهران> فيلمي آرامش‌بخش، خوش ساخت و آبرومند است، گفت: مخاطب فيلم، با هر سطح سليقه‌اي مي‌تواند هر كدام از اپيزودهاي آن را بپسندد.<مصطفي محمودي> منتقد و روزنامه‌نگار در‌‌گفتگـو بـا فـارس در مورد فيلم <طهـران تهـران> ساخته مشترك داريـــوش مـهــرجــويــي و مـهــدي كرم‌پور، اظهار داشت: اين فيلم از يك حلقه مفقوده رنج مي‌برد و آن اپيزودي بود كه قرار بود زنده ياد <سيف‌الله داد> آن را بسازد كه با در گذشت او، اين بخش ناتمام ماند و در واقع فيلم از فقدان اين بخش رنج مي‌برد و اين قضيه سبب شده تا اين فيلم ناقص شود.

 وي در‌‌ادامه افزود: در اپيزود اول <طهران تهران> كه توسط <داريوش مهرجويي> ساخته شده، ما نسل قديم را داريم. نسل مياني تهران را قرار بود شادروان <سيف‌الله داد> بسازد و نسل سوم، در اپيزود <تهران سيم آخر> توسط <مهدي كرم‌پور> ساخته شده است. نكته مهم اين 2 اپيزود، مكمل همديگر بودن در محتوا و مضمون است اما همان طور كه عرض كردم، در مجموع فيلم ناقص است. محمودي تصريح كرد: اما اگر بخواهيم نگاهي مستقل به 2 اپيزود داشته باشيم، شاهد پارادوكس‌هاي فراوان به لحاظ محتوايي در 2 داستان هستيم. او گفت: در اپيزود <داريوش مهرجويي> ما شاهد نسلي هستيم كه بسيار شاد، اميدوار به آينده و از همه مهمتر داراي يك خرد جمعي است اما در‌‌‌اپيزود <مهدي كرم‌پور> ما شاهد گروهي افراد متعلق به نسل جواني هستيم كه بسيار ناراحت، عصيانگر و آشفته تصوير مي‌شود كه داراي خرد جمعي نيستند، كار جمعي انجام نمي‌دهند؛ چنانچه هر كدام از پرسوناژها به راه خود مي‌روند كه اين مسئله، به لحاظ ساختار در هر 2 اپيزود خوب درآمده است. همدلي و تفرقه در 2 اپيزود مكمل يكديگر هستند و ما به اين نتيجه مي‌رسيم كه فاصله عميقي بين 2 نسل وجود دارد. وي در ادامه اظهار داشت: در اپيزود <داريوش مهرجويي>، ما تهران را بسيار زيبا، آرام، آفتابي و شاد مي‌بينيم كه نشاني از هياهو در آن نيست و در اپيزود <كرم‌پور> تهران را آشفته، پر از گرد و غبار ، پر از دورويي، پلشتي و زشتي مي‌بينيم. محمودي در مورد اپيزود <داريوش مهرجويي> اظهار داشت: <داريوش مهرجويي> مثل ساير آثارش از ستاره‌گرايي پرهيز كرده است و اين فيلم شباهت‌هاي نزديكي به فيلم <مهمان مامان> دارد. بازگشت <داريوش مهرجويي> به عناصر و مولفه‌هاي سنتي شهري، تاكيد بر زندگي خانوادگي و بناي محكم خانواده‌اي كه دارد، از جمله نقاط قوت اثر است و مي‌توان به سكانس تكان‌دهنده تحويل سال اشاره كرد و يا فصلي كه در آن مادربزرگ‌ها چشم به راه فرزندان خود هستند.اين منتقد در ادامه افزود: <داريوش مهرجويي> بعد از تجربه تلخ <سنتوري>، در سينماها بازگشت باشكوهي دارد و در‌‌‌فيلم او همه چيز سرجاي خودش است. بازيگران ستاره نيستند اما خوب بازي مي‌كنند. وي ادامه داد: در اپيزود <مهدي كرم‌پور> يك كنسرت موسيقي لغو مي‌شود اما اينجا در <روزهاي روشنايي> خانه خراب مي‌شود و آن خانواده خم به ابرو نمي‌آورند و با اميد به آينده زندگي خود را پيش مي‌برند. فيلم تدوين و نماهاي دوربين خوبي دارد كه گاه روي دست و گاه <كرين> است.

در اين اپيزود شهر، تهران ديدني است و با ظرافت هنري <داريوش مهرجويي> كار شده است.وي در مورد اپيزود <تهران سيم آخر> ساخته مهدي كرم‌پور، اظهار داشت: در اين اپيزود، <مهدي‌كرم‌پور> از ساختاري كليپ گونه استفاده كرده كه ما در تقطيع نماها و ضرباهنگ مي‌بينيم كه او در <چه‌كسي امير را كشت؟> و <جايي‌ديگر> هم اين ساختار را حفظ كرده بود؛ اما تعدد پرسوناژها، فيلم را به اثري متوسط تبديل كرده است ضمن آنكه در پايان‌ فيلم گرچه كلاف داستان باز مي‌شود اما مي‌شد بهتر از اين كار كرد.

 محمودي گفت: به نظر من بهترين كار كرم‌پور همچنان <جايي‌ديگر> است. وي در پايان گفت: در مجموع فيلم <طهران تهران> ارزش ديدن را دارد؛ چرا كه فيلم آرامي است كه مي‌بايست ديده شود. فيلمي ساده، صميمي و روان است كه مخاطب آن، با هر سطح سليقه‌اي مي‌تواند از هر كدام از اپيزودها خوشش بيايد.

اگر <خسيس> موفق شود باز هم كمدي خواهم ساخت

در پي توزيع فيلم كمدي <خسيس> در شبكه نمايش خانگي، <محرم زينال‌زاده‌> گفت: اگر اين فيلم موفقيت داشته باشد و موقعيت خوبي براي ساخت كمدي براي من فراهم باشد، باز هم در اين زمينه فعاليت خواهم كرد. <محرم زينال‌زاده> در گفتگو با فارس، اظهار داشت: درسال 78، فيلمي را به سفارش شبكه دو با نام <معجزه خنده> ساختم كه امسال به نام <خــســيـــس> در فـــروشــگــاه‌هــاي عـرضـه مـحصولات فرهنگي و سوپرماركت‌ها توزيع شده است.

 وي گفت: اين كار يك كمدي موقعيت و برداشت آزادي از نوشته <چارلز ديكنز> است. زينال‌زاده درباره امكان ادامه فعاليت در اين زمينه گفت: اگر اين فيلم موفقيت داشته باشد و موقعيت خوبي براي ساخت كمدي براي من فراهم باشد، چرا كه نه، باز هم در اين زمينه فعاليت خواهم كرد. زينال‌زاده درباره فعاليت‌هاي تازه خود نيز گفت: اين روزها مشغول نگارش فيلمنامه‌اي سينمايي با نام <به همراه يك دوست> هستم كه تا 15 ارديبهشت ماه آماده مي‌شود. وي گفت: تله‌فيلمي به نام <ضريح چشمان تو> ساخته‌ام كه هنوز پخش نشده است. <پسر زشت> و <مرد ناتمام> هم از كارهاي ديگر من است كه به زودي وارد بازار شبكه نمايش خانگي مي‌شوند.

خانه سينما و معاونت سينمايي بايد به همدلي برسند

يك تهيه‌كننده سينما گفت: با برپايي نشست بين اهالي سينما و مديران و ايجاد تعامل، مي‌توان بين آنها همدلي ايجاد كرد؛ چرا كه با ادامه اين تشتت‌‌ عقايد و اختلاف‌نظرها، جز اين كه امور به بيراهه برود و شرايط فيلمسازي روز به روز بدتر شود، نتيجه ديگري براي سينما و سينماگران نخواهد داشت.حبيب اسماعيلي تهيه‌كننده سينما اظهار داشت: اين روزها چند خبر راجع به بحث‌هايي كه بين معاونت سينمايي و خانه سينما به وجود آمده بود، خوانده‌ام كه فكر مي‌كنم با شرايطي كه سينماي ايران با آن روبروست و خود آقايان هم روي آن تاكيد مي‌كنند كه الان توليد بالاست، شرايط اكران ايده‌آل نيست، تورم وجود دارد و... بهتر آن است كه همه، همدل باشند تا مشكلات خود را به دست خود حل كنند. وي ادامه داد: نه تنها سياستگذاران سينمايي در خانه سينما و ارشاد، بلكه تمام اصناف سينمايي بايد اين همدلي، يكدلي و يكپارچگي را داشته باشند و اگر اين وفاق به وجود بيايد، براي آينده سينماي ما خوب است، وگرنه با ادامه اين تشتت‌‌ عقايد و اختلاف‌نظرها، جز اين كه امور به بيراهه برود و شرايط فيلمسازي روز به روز بدتر شود، نتيجه ديگري براي سينما و سينماگران نخواهد داشت. اسماعيلي به فارس گفت: به نظرم با برپايي نشست بين اهالي سينما و مديران و ايجاد تعامل، مي‌توان اين همدلي را ايجاد كرد. اين تهيه‌كننده درباره اينكه <برپايي نشست اين هفته معاونت سينمايي با كارگردانان و تهيه‌كنندگان تا چه حد مي‌تواند در ايجاد اين فضا موثر باشد؟> ادامه داد: تا قبل از برپايي اين نشست، نمي‌توانم پيش‌بيني خاصي درباره آن داشته باشم و بعد از آن مي‌توان درباره نتيجه آن نظر داد.

نمايش "طلا و مس" در ارسباران

فيلم سينمايي "طلا ومس" به كارگرداني "همايون اسعديان" پس ازنمايش در فرهنگسراي ارسباران نقد و ‌بررسي خواهد شد.‌به گزارش آنا، فيلم سينمايي "طلا ومس" به كارگرداني - همايون اسعديان - چهارشنبه، يكم ارديبهشت ماه با حضورعوامل درفرهنگسراي ارسباران، نمايش و نقد و بررسي مي شود.‌‌"حامد محمدي" نگارش فيلمنامه "طلا ومس" را برعهده داشته و منوچهرمحمدي؛ تهيه كنندگي آن را به انجام ‌رسانده است.‌‌"طلا ومس" داستان سيد رضا است. وي به تازگي به همراه خانواده‌اش به‌‌تهران آمده اما متوجه بيماري ‌همسرش زهرا مي شود و به ناچار براي تهيه هزينه هاي درمان او تغييراتي را در شيوه زندگي اش مي دهد. ‌

تدريس مكالمه قرآني براي نخستين بار در كشور
معاون آموزشي جامعه‌القرآن الكريم از تدريس رشته مكالمه قرآني براي نخستين بار در كشور خبر داد. رضا محمدي در گفتگو با فارس با اشاره به برنامه‌هاي جامعه ‌القرآن كريم در سال جديد خاطرنشان كرد: مبحث مكالمه قرآني به عنوان يك‌‌‌رشته در شعب جامعه ‌القرآن كريم تدريس خواهد شد. وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر <حركت جامعه به سمت تامين نيازهاي خود از طريق عمل به قرآن> تصريح كرد: تحقق‌ رهنمودهاي مقام معظم رهبري، از ديگر اهداف اجراي اين طرح است. محمدي اظهار داشت: با ورود اين مبحث به درسنامه آموزشي، قرآن‌آموزان در بخش مكالمه قرآني، شيوه سخن گفتن با قرآن و پاسخ دادن به پرسش‌هاي استاد خود براساس آيات قرآن كريم را فرا مي‌گيرند.

 معاون آموزشي جامعه ‌القرآن الكريم ادامه داد: اين طرح در موسسه جامعه‌القرآن كريم از دوره‌هاي حفظ يك، دو و سه ساله قرآن آغاز مي‌شود و استاد همانند كلاس‌هاي زبان انگليسي كه تنها به انگليسي صحبت مي‌كند بايد با ادبيات قرآني مكالمه كند. محمدي با‌‌‌اشاره به اينكه <برخي افراد در زمان پيامبر اسلام تنها با قرآن و ادبيات قرآني سخن مي‌گفتند> افزود: هدف از اجراي اين طرح آن است كه قرآن‌آموزاني تربيت شوند كه بتوانند همانند حضرت فضه (س) كه 20‌سال تنها با قرآن و ادبيات قرآني سخن مي‌گفت، سخن بگويند. وي عنوان كرد: گروهي از كارشناسان اين مركز، تمامي آيات مورد نياز مربي را تهيه و تدوين كرده و در فاز نخست تمامي قرآن‌آموزان دوره‌هاي حفظ يك، دو و سه ساله بخش مكالمه قرآني را فراخواهند گرفت.

نيازمند روش‌هاي جديد در برگزاري جشنواره‌ها هستيم
امير دژاكام جشنواره تئاتر دانشگاهي را متشكل از تئاتر تجربي، ايراني و آثار شاخص و برتر جهان مي‌داند و معتقد است: نيازمند روش‌هاي جديد در برگزاري جشنواره‌ها هستيم. گزارش روابط عمومي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران، اين كارگردان و مدرس تئاتر با بيان اين مطلب افزود: در جشنواره‌اي چون جشنواره تئاتر دانشگاهي بايد اين 3 نوع تئاتر ديده و تجربه شود؛ چراكه قرار است دانشجويان شركت‌كننده در اين جشنواره متخصص تئاتر شوند. وي معتقد است در جشنواره دانشگاهي بايد تفكر و انديشه‌هاي مختلف در كنار يكديگر قرار گيرند و روندي مناسب را ارائه دهند.

اين عملكرد كه؛ فراخواني ارائه شود و گروه‌هاي بازخواني، بازبيني و انتخاب آثار براي آن در نظر گرفته شود، كهنه شده است و نيازمند روش‌هاي جديد هستيم. روش‌هايي كه مورد به مورد بتواند قوانين را وضع كند و ما را به سمت حركت به جلو ياري دهد. دژاكام خاطرنشان كرد: در برگزاري جشنواره تئاتر دانشگاهي مي‌بايست به نحوه آموزش صحيح توجه داشته باشيم و به اين نكته اهميت داده شود كه <تا چه اندازه مي‌توانيم به خلاقيت دانشجويان كمك كنيم؟> اين مدرس دانشگاه گفت: وجود تفاوت بين اين دو گونه تئاتر به هيچ عنوان نمي‌تواند دليل بر خوب يا بد بودن يكي از اين دو گونه تئاتري باشد. بايد درنظر داشت كه اصلي‌ترين جهت‌گيري تئاتر دانشگاهي، حركت‌هاي آموزشي و نوين است كه در ساخت تئاتر جديد و معرفي هنرمندان در اين حركت مي‌كند درحالي كه تئاتر حرفه‌اي تمركز خاصي بر آن ندارد؛ ‌چراكه تئاتر حرفه‌اي سعي دارد تا پاسخگوي تئاتر عام باشد و همچون تئاتر دانشگاهي به‌‌‌مخاطب خاص توجه ندارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
سود ۵۵ ریالی هدیه بیسکویت مادر

سود ۵۵ ریالی هدیه بیسکویت مادر

پول نیوز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ویتانا امروز ۲۶ بهمن ماه امروز صبح با حضور ۸۳.۹ درصد سهامداران تشکیل شد.
افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

افزایش سرمایه 74 درصدی «شیران»

پول نیوز - امروز سه شنبه مجمع عمومی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد.
«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

«قاروم» و 215 درصد افزایش سرمایه

پول نیوز - هیات مدیره «شرکت قند ارومیه» پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریالی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارائه کرد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: