۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
به گفته محققان، این ۲۰ سیاره شانس زیادی را برای وجود نشانه‌های حیات به خود اختصاص داده‌اند و می‌توان تحقیقات تکمیلی را با تلسکوپ عظیم «جیمز وب» ادامه داد.
 پول‌نیوز -محققان آمریکایی بعداز سه سال بررسی روی یافته‌های تلسکوپ کپلر، سرانجام ۲۰ سیاره را کاندیدای زندگی کردند.

« از میان سیاره‌هایی که توسط تلسکوپ فضایی کپلر کشف شده‌اند، ۲۰ سیاره فراخورشیدی دارای شرایط زندگی شبیه زمین هستند. در واقع فقط تعداد ۲۰ سیاره به صورت صخره‌ای است که امکان بودن آب مایع در آنها وجود دارد.

اخترشناسان با بررسی 4000 سیاره فراخورشیدی که توسط تلسکوپ کپلر در خارج از منظومه شمسی کشف شدند، پی بردند که تعداد ۲۱۶ سیاره به اصطلاح «منطقه قابل سکونت» هستند و امکان یافتن آب مایع در آنها وجود دارد. اما تعداد زیادی از آنها به دلیل فاصله زیادی که با خورشید دارند، امکان یخ‌زدگی آب در آنها وجود دارد و آن تعدادی هم که به خورشید نزدیک هستند، احتمال تبخیر آب در آنجا می‌رود.

در ادامه تحقیقات، نهایتا اخترشناسان تعداد ۲۰ سیاره را که دارای سطوح صخره‌ای بودند و در فاصله مناسبی با خورشید قرار داشتند را به عنوان کاندید «منطقه قابل سکونت» برگزیدند.

از میان این ۲۰ سیاره، سیاره Kepler ۱۸۶-f دارای شانس بیشتری است و اندازه آن به بزرگی زمین و امکان کشف آب مایع در آن زیاد است. این تحقیق در طول سه سال توسط ناسا و دانشگاه‌های مطرح آمریکا صورت گرفته است.
منبع: مهر