April 2020 09 / پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کد خبر: ۱۹۱۴۵
۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
0
به گفته تشكري‌هاشمي، افراد در گذشته 30 تا 45 دقيقه به طور عادي در اين مسير معطل مي‌شدند و براي رهايي از ترافيك براي طي كردن مسير از بزرگراه‌هاي يادگار امام، آيت الله سعيدي و محمد علي جناح استفاده مي‌كردند.

خبرگزاري فارس: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: از زمان افتتاح تونل توحيد تاكنون حجم بالايي از ترافيك شهري به اين معبر سرريز شده است.

جعفر تشكري هاشمي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه بعد از افتتاح تونل توحيد، ترافيك در محدوده بزرگراه نواب زياد شده است، گفت: در گذشته كه تونل توحيد احداث نشده بود، افرادي كه مي‌خواستند، مسير شمال_ جنوب و يا جنوب به شمال را طي كنند، بايد ترافيك بسيار سنگين تقاطع‌هاي ميدان توحيد، آزادي و ... را طي كنند.

به گفته تشكري‌هاشمي، افراد در گذشته 30 تا 45 دقيقه به طور عادي در اين مسير معطل مي‌شدند و براي رهايي از ترافيك براي طي كردن مسير از بزرگراه‌هاي يادگار امام، آيت الله سعيدي و محمد علي جناح استفاده مي‌كردند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه وسعت تهران بسيار زياد است، گفت: حجم بالاي سفرهاي درون شهري را داريم و با توجه به اينكه عمدتاً ترددهاي شهري در كريدورهاي شمالي _ جنوبي كه فاقد پيوستگي مسير است، رخ مي‌دهد.

* حجم بالايي از ترافيك به معبر تونل توحيد سرريز شد

وي ادامه داد: از زماني كه تونل توحيد افتتاح شده است، حجم بسيار بالايي از ترافيك شهري به اين معبر سرريز شده است.
به گفته تشكري‌هاشمي، به دليل اينكه اين مسير جذاب است، افراد براي طي كردن مسير شمالي_جنوبي از آن استفاده مي‌كنند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه بسياري از سفرهاي شهري در مركز شهر متمركز شده است، گفت: بنابراين بار ترافيكي بر روي تونل توحيد سرريز مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در مسير شمال به جنوب شاهد حجم زياد ترافيك در ساعات اوج هستيم، گفت: ترافيك تونل توحيد در تمام ساعات رخ نمي‌دهد و محدود به 1 تا 2 ساعت است و به نوعي اين امر كاملاً طبيعي است.

*ترافيك شريان‌هاي اطراف نواب كاهش يافت

به گفته تشكري هاشمي، اساس اطلاعات و آمار بدست آمده از بزرگراه‌ها بعد از افتتاح تونل توحيد نشان مي‌دهد كه در بسياري از مسيرهاي بزرگراهي، شرياني و دسترسي‌هاي‌ محلي حجم ترافيك كاهش پيدا كرده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: اطلاعات و آمار نشان مي‌دهد كه يك رويكرد جديد در سفرهاي شهري شهروندان ايجاد شده است. در هر صورت باز هم تكليف از ما ساقط نيست و بايد تلاش كنيم مشكلات ترافيكي را در اين مسير كاهش دهيم.

*مشكل ترافيك مسير جنوب به شمال نواب برطرف شد

وي با بيان اينكه قبلاً در مسير جنوب به شمال بزرگراه نواب دچار مشكلات ترافيك بوديم، گفت: با اصلاح هندسي در پل گيشا و دوربرگردان تونل توحيد و همينطور جابجايي معبر ورودي پمپ بنزين تا حدودي مشكلات را در اين مسير برطرف كرديم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه در مسير شمال به جنوب به دليل اينكه عرض بزرگراه نواب ثابت است، اظهار داشت: متأسفانه به دليل وجود دسترسي‌هاي فراوان در حاشيه بزرگراه طبيعتاً با محدوديت‌هاي زيادي روبرو هستيم.
تشكري‌هاشمي ادامه داد: در مسير شمال به جنوب به دليل عرض بزرگراه و كاربري‌هاي موجود در اطراف آن اجازه مانور زيادي نداريم.

* عرض بزرگراه نواب كم و ميزان تردد در اين مسير زياد است

به گفته تشكري‌هاشمي، در انتهاي جنوبي تونل توحيد مسيرها همديگر را قيچي مي‌كردند و افراد داخل تونل كه مي‌خواستند به كندرو و از آنجا به خيابان امام خميني بروند و عده‌اي كه از روگذر تونل توحيد قصد داشتند ورود به نواب را داشتند دچار مشكل بودند؛ اما با اصلاح هندسي صورت گرفته و وضعيت بهتر شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تأكيد كرد: در جهت رواني مسير تلاش‌هاي زيادي مي‌كنيم اما واقعيت اين است كه بزرگراه نواب عرضش همين است و ميزان عبور و مرور خودروها بسيار زياد است و بايد گفت ظرفيت بزرگراه بيشتر از اين نمي‌شود.

* راه‌اندازي بزرگراه يادگار، امام علي و باكري مشكلات را برطرف مي‌كند

تشكري‌هاشمي با بيان اينكه در مسير شمالي - جنوبي اقداماتي صورت گرفته است، گفت: ساخت بزرگراه شهيد باكري، توسعه يادگار امام به سمت جنوب و امام علي در دستور كار قرار دارد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، هر كدام از اين پروژه‌ها بسيار هزينه‌بر است و براي تكميل مسيرها بايد آنها را انجام دهيم.
به اعتقاد وي، راه‌اندازي بزرگراه يادگار، امام علي و باكري مشكلات را در اين مسير برطرف مي‌كند.

* با توليد 1500 خودرو، بايد روزانه 5/7 كيلومتر بزرگراه در تهران بسازيم

وي با اشاره به اينكه روزانه 1500 وسيله نقليه توليد مي‌شود، گفت: اگر بخواهيم طول آن‌ها را محاسبه كنيم بايد روزانه 5/7 كيلومتر بزرگراه در شهر احداث كنيم تا اين خودروها به رواني در آن حركت كنند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در يك مسابقه پايان‌ناپذير خودروها وارد شهر مي‌شوند و بزرگراه‌ سازي و تعريض نمي‌تواند پاسخگوي اين مشكلات باشد.

* نگاه امروز دنيا بزرگراه‌سازي نيست

تشكري‌هاشمي ادامه داد: يادمان باشد نگاه امروز دنيا اين نيست كه خيابان بسازند تا خودروهاي بيشتري حركت كنند، نگاه امروز دنيا در جهت توسعه حمل و نقل عمومي است.
وي تأكيد كرد: بايد ميل افراطي كه افراد در استفاده از خودروهاي شخصي دارند را با توسعه حمل و نقل عمومي كم كنيم.

به گفته تشكري هاشمي، شهرداري تهران برنامه‌هاي جامعي براي توسعه حمل و نقل عمومي دارد.

* حجم عبوري خودروها در مسير نواب زياد است

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درپاسخ به اين پرسش كه مسئولان شهرداري نيز قبول دارند كه ترافيك در تونل توحيد وجود دارد، گفت: بله، ترافيك در اين محدوده وجود دارد اما دربزرگراه‌هاي يادگار امام، محمد علي جناح و آيت الله سعيدي و خيابان‌هاي اطراف نواب و ميدان توحيد حجم بار ترافيك كاهش يافته است.

تشكري‌هاشمي ادامه داد: حجم خودروهاي در مسير عبوري نواب بسيار زياد شده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه برخي از نمايندگان مجلس بر اين اعتقادند كه محاسبات ترافيكي در تونل توحيد درست نبوده است، گفت: تونل توحيد را با 3 خط عبوري و يك خط امدادي راه اندازي كرده‌ايم و بر اساس استانداردهاي روز صورت اقدامات صورت گرفته است.

* اقبال عمومي باعث افزايش ترافيك تونل توحيد شد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: به نظر مي‌رسد 4 خط عبوري پذيرفته شده است و ميل و اشتياق مردم باعث انتخاب گزينه تونل توحيد شده و همين امر باعث افزايش ترافيك شده است.

وي بيان كرد: اگر حرف‌هايي كه رنگ و بوي سياسي دارند را كنار بگذاريم، بايد بگوييم كه اقبال عمومي از تونل باعث افزايش ترافيك در اين مسير شده است.

* روزانه 2 ساعت ترافيك در تونل توحيد وجود دارد

تشكري‌هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه چه راه‌حل هايي براي كاهش ترافيك در اين مسير پيش بيني كرده‌ايد، گفت: ترافيك 1 تا 2 ساعته در پيك شامگاهي داريم.
وي با بيان اينكه شهر عقب‌ماندگي زيادي دارد، گفت: كريدورهاي شمالي - جنوبي پيوسته نيستند و با اجراي يك تونل نمي‌توان تمام مشكلات را برطرف كرد. تونل توحيد يك ضرورت بود و شهر ضرورت‌هاي ديگر نيز دارد.

* نمي‌توان يك شبه مشكلات را برطرف كرد

به گفته تشكري‌هاشمي، با ادامه احداث يادگار امام و امام علي بخش عمده‌اي از ترافيك در اين محدوده برطرف مي‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه شهر چه هنگام به متعادل سازي رسيده و ترافيك آن روان مي‌شود، گفت: عقب‌ماندگي‌هاي زيادي وجود دارد و نمي‌توان يك شبه تمام مشكلات را برطرف كنيم.

وي گفت: اگر دولت و مجلس حمايت‌هاي لازم را انجام دهند و تأمين منابع صورت گيرد مي‌توانيم كارهاي بزرگ را به صورت مستمر در شهر انجام دهيم.

* احداث 170 كيلومتر بزرگراه طي چند سال گذشته

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در چند سال اخير 170 كيلومتر بزرگراه در تهران ساخته شده است.

تشكري‌هاشمي با بيان اينكه اين مسيرها كفايت نمي‌كنند، گفت: بايد كارهاي بزرگي در شهر صورت گيرد تا بتوانيم ترافيك را روان كنيم.

وي با اشاره به اينكه در تملك زمين به خصوص در جاهايي كه معارض زيادي وجود دارد، مشكلات فراواني داريم، گفت: به خصوص در بحث تأسيسات و آماده سازي نيز مشكلاتي داريم.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بيان كرد: اين تصور كه آنقدر بزرگراه بسازيم كه ترافيك شهر روان شود، درست نيست.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد امسال مجلس عنايت خاصي به حمل و نقل عمومي داشته و اميدواريم منابع در اختيار شهرداري قرار بگيرد تا بتوانيم در اين بخش اقدامات اساسي انجام داده و بخشي از مشكلات را برطرف كنيم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

«ایران خودرو» و افزایش سرمایه ۲ هزار درصدی

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

سود ۵۰ تومانی برای سهامداران «وسپه»

۵ اسفند، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپه با حضور مدیرعامل و بیش از ۸۰ درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
سود 93 تومانی در جیب سهامداران «شیران»

سود 93 تومانی در جیب سهامداران «شیران»

پول نیوز - مجمع عمومی سالانه عادی شرکت «سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران» در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
جزییات طرح ویژه تعطیلی یک ‌ماهه کشور اعلام شد
عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دریک رشته توئیت در حساب شخصی‌اش از ارائه طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک ماه کشور به علت شیوع کرونا در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین مجلس خبر داد.