کد خبر: ۱۸۴۵۰۰
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
0
باید احساسی از مهم بودن را به مخاطب منتقل کنید. این بدین معنا است که مشتری باید حس کند عقاید و نظراتش برای شما به عنوان مدیر مجموعه و کسب و کارتان اهمیت دارد.

پول نیوز، سمیه علی اصغری- به عنوان مدیری که همواره در تلاش برای پیشرفت و جهانی سازی کسب و کار خود و برند اختصاصی آن است، روش برقراری ارتباطات اجتماعی شما بسیار مهم خواهد بود. به بیان دیگر باید از درست بودن این روش اطمینان کامل حاصل کنید تا بتوان به رشد و تکامل کسب و کار امید داشت.

+ انتخاب روش درست برقراری ارتباط

زمانی که بحث از فروش محصول و یا ارائه خدمت می شود، باید نیاز ها و دغدغه های مشتری را نسبت به نیاز های شخصی خود، در اولویت قرار دهید. اما چرا باید نیاز های مشتری را به خودتان ترجیح دهید؟ زیرا تمام منابع اولیه ای که برای تولید محصول و یا ارائه خدمت کسب و کار خود استفاده می کنید، به صورت غیر مستقیم توسط مشتری تامین می شود. چنان چه کسب و کاری بدون حتی یک ارباب رجوع داشته باشید، چگونه به تولید ادامه خواهید داد؟ در نتیجه داشتن ارتباط موثر و مناسب با مشتری، از جهات متعددی می تواند سلامت و توسعه کسب و کار شما را تضمین کند. برای آن که بتوانید با خیال آسوده به فکر ارتقا وضعیت کاری خود باشید، نیاز به اتمسفری مثبت خواهید داشت که این موضوع به دست مشتری های شما خلق می شود.

1. واقعی باشید!

همیشه خودتان باشید. در غیر این صورت مشتری به خوبی احساس خواهد کرد و اعتماد کاملی نسبت به کسب و کارتان نخواهد داشت. توانایی شما برای موفق شدن به طور مشخصی به قابلیتی که در برقراری ارتباطات معنی دار دارید، وابسته است. برای دست یافتن به چنین ارتباطی، باید با طرف مقابل ارتباط انسانی بگیرید. تنها در این صورت است که نیاز ها و مشکلات این فرد برایتان اهمیت می یابد.

2. با مشتری صحبت کنید!

باید احساسی از مهم بودن را به مخاطب منتقل کنید. این بدین معنا است که مشتری باید حس کند عقاید و نظراتش برای شما به عنوان مدیر مجموعه و کسب و کارتان اهمیت دارد. البته برای این امر هیچ اجباری در کار نخواهد بود. لازم است همه چیز روالی طبیعی و آسان را طی کند. فارغ از نوع معامله ای که می توانید با افراد مختلف داشته باشید و میزان سودی که هر کدام از آن ها برای کسب و کارتان به دنبال خواهند داشت، باید با آن ها ارتباط عمیق انسانی برقرار کرده و نشان دهید که نسبت به خواسته ها و نیاز های آنان توجه کافی را اعمال می کنید.

3. در ارتباطات آنلاین خودتان باشید!

هیچ شکی وجود ندارد که به عنوان مدیر یک کسب و کار، سرشار از مهارت های مختلف و ویژگی های مثبت رفتاری هستید. اما این ویژگی ها در ارتباطات اینترنتی امروزی نیز باید حفظ شود. صفحات اجتماعی کسب و کارتان را تا جای ممکن خودتان مدیریت کنید. اگر چه ممکن است این کار کمی ریسک داشته باشد با این حال به امتحانش می ارزد. زمانی در ارتباطات اجتماعی خود با افراد موفق خواهید بود که بتوانید تاثیر اولیه ای مناسب بر جای بگذاید. هرچه بیشتر از شما و کسب و کارتان تعریف شود، مشتری های جدید و بیشتر به دست می آورید. بر خلاف باور عمومی اداره یک کسب و کار تنها مدیریت آن نیست، ارتباط مناسب با مردم بخش مهمی از روند اداره موفق کسب و کار خواهد بود.

4. میان کیفیت و کمیت انتخاب کنید!

برای همه ما بسیار راحت است که بگوییم ارتباطات بسیاری داریم. با این حال برای مثال از میان 1000 ارتباط اجتماعی ممکن است تنها 100 مورد از آن ها برایتان کارایی داشته باشد. در نتیجه 900 مورد دیگر تقریبا هیچ مزیتی برای شما و کسب و کارتان نخواهند داشت چرا که کیفیت را فدای کمیت کرده اید. پس توجه بیشتر به کیفیت روابط اجتماعی با افراد مختلف، بر مسئله کمیت آن اولویت خواهد داشت.

5. شفافیت ضروری است!

همان طور که واقعی بودن رفتار ها، عملکرد ها و روابط شما اهمیت زیادی دارد، شفافیت آن ها نیز به همین نسبت مهم است. اگر راست گو باشید، مردم نیز عکس العمل مثبت نشان می دهند. علاوه بر این باید یکی از اساسی ترین اهداف شما از مدیریت کسب و کارتان، ساخت اعتماد و اعتبار باشد. برای نیل به این دو فاکتور نیز هیچ گزینه ای بهتر از شفافیت در گفتار و رفتار وجود نخواهد داشت. از این رو روابطی ایجاد می شوند که شکلی مستحکم به خود گرفته و احتمال بیشتری برای پایداری درازمدت آن ها وجود خواهد داشت. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: