کد خبر: ۱۸۳۷۰
۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
0
انجام فعاليت‌هاي فيزيكي منظم و روزانه، ميزان كلسترول مضر خون را كاهش مي‌دهد؛ اين كلسترول مضر، عامل اصلي ايجاد بيماري‌ها و حملات قلبي است.

جام جم آنلاين: پياده‌روي از ورزش‌هايي است كه علاوه بر اين‌كه تجهيزات خاصي نياز ندارد، عوارض جانبي بسيار كمي نيز ايجاد مي‌كند. پياده‌روي سريع (سريع به معني اين‌كه حين پياده‌روي در آن سرعت، قادر باشيد صحبت نيز كنيد) با كمك كردن در حفظ وزن متعادل، فوايد زيادي را براي شما در‌بر‌دارد.

در اين مجال، از فوايد بيشمار پياده‌روي به چند نمونه اشاره مي‌كنيم:

كنترل وزن: تركيبي از يك رژيم غذايي مناسب و فعاليت‌هاي منظم ورزشي، رمز حفظ وزن در حد طبيعي و كنترل شده است. همه مي‌دانيم كه كنترل وزن و حفظ آن در محدوده نرمال، احتمال ابتلا به بيماري‌هايي نظير ديابت نوع 2، بيماري‌هاي قلبي، سكته مغزي و سرطان را كاهش مي‌دهد.

كنترل فشار خون: انجام فعاليت‌هاي ورزشي باعث تقويت قلب شده و در نتيجه قلب مي‌تواند خون بيشتري را با‌زحمت و فشار كمتر پمپاژ كند.

كاهش احتمال حملات قلبي: براساس مطالعه‌اي كه روي 72 هزار زن انجام گرفت، مشخص شد كه فعاليت‌هاي بدني مانند پياده‌روي تند به مدت 3 ساعت در هفته يا فقط روزي 30 دقيقه، خطر بروز بيماري‌هاي قلبي در خانم‌ها را به‌ميزان 30 تا 40 درصد كاهش مي‌دهد.

كاهش ميزان كلسترول مضر خون: انجام فعاليت‌هاي فيزيكي منظم و روزانه، ميزان كلسترول مضر خون را كاهش مي‌دهد؛ اين كلسترول مضر، عامل اصلي ايجاد بيماري‌ها و حملات قلبي است.

كاهش احتمال بروز سكته مغزي: طبق مطالعه‌اي كه در هاروارد روي 11 هزار مرد انجام شد، مشخص گرديد كه فعاليت و تمرينات بدني منظم و متعادل مانند پياده‌روي سريع به مدت روزي يك ساعت و 5 روز در هفته مي‌تواند احتمال بروز سكته مغزي را كاهش دهد.

كاهش احتمال ابتلا به سرطان سينه و ديابت نوع دو: در مطالعه سلامت پرستاران، محققان دريافتند كه فعاليت‌هاي بدني منظم، احتمال ابتلا به اين دو بيماري را نيز كاهش مي‌دهد. در مطالعه‌اي ديگر، افرادي كه داراي خطر بالاي ابتلا به ديابت نوع 2 بودند، با انجام ورزش‌هاي منظم و مستمر نظير پياده‌روي و كاهش ميزان چربي مصرفي و 5تا 7درصد كاهش وزن، اين احتمال ابتلا را به حدود نصف كاهش دادند.

پيشگيري از جراحي سنگ كيسه صفرا: در مطالعه انجام گرفته در هاروارد روي 60 هزار زن در سنين بين 40‌‌‌تا 65 سال، مشخص شد كه پياده‌روي منظم يا انجام ساير فعاليت‌هاي فيزيكي، احتمال نياز به جراحي سنگ صفرا را 20‌تا 31درصد كاهش مي‌دهد.

اين فوايد تنها نمونه‌اي از بيشمار سود و فايده پياده‌روي است و در كنار همه اين موارد: جلوگيري از افسردگي، سرطان روده بزرگ، يبوست و پوكي استخوان و همچنين كمك به افزايش طول عمر، كاهش ميزان استرس، تقويت عضلات، استخوان‌ها و مفاصل و كمك در بهبود خواب نيز وجود دارند.اما دقت كنيد كه استمرار و ثبات در برنامه ورزشي بسيار مهم است. حداقل روزي 30 دقيقه پياده‌روي و هفته‌اي 5 روز يا بيشتر توصيه مي‌شود تا از اين مزايا بهره ببريم و حتماً براي تعيين سطح ورزش و تمرينات با پزشك خود نيز مشورت كنيد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: