کد خبر: ۱۷۴۶۶
۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۹
0
تهران - مديرعامل شرکت مگاموتور گفت: با آغاز توليد خودرو سواري مينياتور در سايت کاشان شرکت مگاموتور براي توليد موتور و قواي نيروي محرکه اين خودرو ملي هيچ محدوديتي ندارد.
"محمدرضا روشني مقدم" روز يکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاخير در تحويل خودرو در بين خودروسازان امر عادي است و مديريت سايپا تشخيص داده براي اعمال دقت بيشتر در توليد اين محصول، عرضه آن به بازار با تاخير انجام شود.

وي با بيان آنکه سايپا در سايت کاشان توليد خودروهاي 111، صبا و مينياتور را آغاز کرده است، افزود: با اين حال سايپا در صدد است به منظور توجه به خواست مشتريان خود ، اين خودرو را با دقت و کيفيت بالايي به بازار عرضه کند.

وي در خصوص روند توليد تندر 90 و مشکلات اين خودرو گفت: در مجموع 55 قطعه ساز داخلي در زمينه توليد قطعات خودروي تندر 90 فعال هستند و هم اکنون 439 قطعه آن ساخت داخل است به طوري که 60 درصد قطعه اين خودرو از داخل تامين مي شود ضمن آنکه تاکنون 110 هزار دستگاه از اين خودرو در کشور توليد و دو هزار و 300 دستگاه آن صادر شده است.

وي با اشاره به اينکه دستاوردهاي پروژه تندر 90 در دو دسته قابل ارزيابي است ، افزود : از آنجا که پلت فرم X90 ، پلت فرم روز دنياست هم اکنون شش مدل اين خودرو در دنيا بر روي اين پلت فرم توليد مي شود.

وي ، قيمت ارزان ، امکانات رفاهي مناسب ،مصرف سوخت کم و استاندارد آلايندگي يورو 3 را عامل استقبال خريداران اين خودرو سواري اعلام کرد.

وي با اشاره به اينکه تندر 90 بزرگترين سرمايه گذاري خارجي صنعت خودرو بعد از انقلاب بوده است ، خاطر نشان کرد : بيش از 80 ميليون يورو سرمايه گذاري خارجي در اين بخش صورت گرفته و اين خودرو از بالا ترين درصد ساخت داخل در کشور برخوردار بوده است.

روشني مقدم با اشاره به مشکلات تندر 90 ،ياد آورشد: مکانيسم تعيين نرخ هاي فروش توسط رنو پارس به خودروسازان و تعيين سود در رنو پارس، عدم توفيق رنو پارس در اقتصادي کردن ساخت داخل ، همچنين عدم نقش اجرايي طرفهاي ايراني رنو پارس و نبود اتاق کنترل منسجم در اين پروژه براي توليد خودروي يکسان با يک مدل توسط دو شرکت از مشکلات اين خودرو در کشور است.

وي در ادامه به راهکارهاي رفع مشکلات اين پروژه پرداخت و گفت: دو راهکار ايجاد اتاق کنترل به منظور پايش مستمر پروژه و اقتصادي کردن ساخت داخل و بخش و بازنگري رنو پارس در مدل کسب و کار و متمايز نمودن توليد در دو شرکت ايران خودرو وسايپا از راهکارهاي پيشنهادي است که پس از تصويب در سازمان گسترش و وزارت صنايع قابل پي گيري است.

مدير عامل شرکت مگاموتور با تشريح برنامه هاي اين شرکت در سال 89 گفت: توسعه مرکز تحقيق و توسعه شرکت مگاموتور ، بازسازي خطوط مونتاژ و ماشين کاري و توسعه و استقرار سيستم هاي يکپارچه اطلاعاتي از برنامه هاي سال آينده شرکت مگاموتور است.

روشني مقدم با اشاره به اينکه برنامه توسعه محصولات شرکت مگاموتور در سال آتي در سه برنامه کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ادامه خواهد داشت، افزود: توسعه بخش هاي مختلف شرکت مگاموتور و افزايش کيفيت قطعات توليدي از برنامه هاي اين شرکت در سال آينده است.
مديرعامل شرکت مگاموتور با تشريح چهار وظيفه اصلي اين شرکت، افزود: مديريت زنجيره تأمين با بهينه سازي ساختار شبکه تأمين و ايجاد رابطه بلند مدت با قطعه سازان از وظيفه شرکت مگاموتور است.

وي تصريح کرد: مسووليت توليد قواي محرکه، تحقيق و توسعه در زمينه قواي محرکه و طراحي برنامه هاي جديد براي توسعه محصولات و نقش هولدينگي مگاموتور سه وظيفه ديگر اين شرکت است به طوري که هم اکنون 21 شرکت زير مجموعه مگاموتور انجام وظيفه مي کنند.

وي در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: دو نظر در خصوص تعرفه ها وجود دارد ، بخشي معتقدند که صنعت خودروي سازي ايران بيش از حد حمايت شده که اين امر موجب غير رقابتي و انحصاري شدن اين صنعت شده ، بنابراين براي افزايش کيفيت محصولات داخلي کاهش تعرفه ضروري است.

روشني مقدم در خصوص دومين نظر گفت: تعرفه ابزاري است که شرايط را در شرکتها متعادل مي کند ، اما بنده معتقدم که تعرفه بايستي کاهش يابد ، اما متناسب با آن بايد فضاي کسب و کار اصلاح شود تا بنگاه هاي اقتصادي در شرايط مساوي امکان رقابت داشته باشند، به طوري که هم اکنون فضاي کسب و کار درايران با ساير کشورها متفاوت است.

وي در ادامه به تصميمات اجلاس دي هشت اشاره کرد و گفت: کارگروه نخصصي خودرو در اين اجلاس بسيار فعال بود و به جز مالزي هفت کشور عضو دي هشت در اين کارگروه حضور داشتند.
مديرعامل مگاموتور افزود: طراحي برند و خودرو مشترک ، تشکيل انجمن مشترک خودروسازان ، رفع موانع غيرتعرفه اي بين هشت کشور، حرکت گام به گام براي ايجاد بازار واحد خودرو با توجه به جمعيت بيش از 950 ميليون نفري اين کشورها و تشکيل صندوق سرمايه گذاري مشترک از جمله توافقات کشورها در اين کارگروه تخصصي بود.

وي ياد آورشد: در اين اجلاس توافق شد ايران پي گيري تصميمات اجرايي اين کارگروه باشد تا در اجلاس بعدي در جولاي 2010 استانبول ترکيه زمينه هاي عملي شدن توليد خودرو مشترک با توجه به ظرفيت هاي قطعه سازي سه کشور ايران، مالزي و ترکيه فراهم شود.

مدير عامل شرکت مگاموتور در خصوص توليد موتورهاي گازوييلي براي محصولات سايپا افزود: طراحي ومطالعات اين موتور در مگاموتور در دست اقدام است و اميدواريم تا سه سال آينده شاهد توليد اين موتور در شرکت مگاموتور باشيم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
عملکرد دولت در مواجهه با کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟
افتضاح
تا حدودی مطلوب و موفق
موفق و خوب
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: