کد خبر: ۱۶۹۶۳
۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۵
0
اگر افرادي به عنوان بدرقه‌كننده، شما را تا ايستگاه همراهي مي‌كنند، بهتر است قبل از ورود به ايستگاه با آنان خداحافظي كنيد. حضور آنان در اطراف شما به ويژه هنگام حركت قطار موجب اضطراب شما مي‌شود.

شركت قطارهاي مسافربري رجا در آستانه سفرهاي نوروزي نكاتي كه مسافران براي سفر با قطار بايد بدانند را يادآور شد.

به گزارش ايسنا، رجا اعلام كرد: براي اطلاع از بهاي بليت و موجودي آن، نوع قطار و ... با تلفن 139 تماس بگيريد يا به وب سايت شركت رجاء به نشاني www.raja.ir مراجعه كنيد.

دارندگان بليت‌هاي غيرهمنام، بدون بليت تلقي مي‌شوند. متصدي كنترل بليت در ايستگاه‌ و رئيس يا مأمور مالي قطار در صورت مواجه شدن با اين گونه بليت‌ها، آنها را باطل كرده و در ايستگاه، معادل كل بهاي بليت و در قطارهاي اكسپرس، 1/5 برابر بهاي بليت از مسافر دريافت مي‌شود.

شما مي‌توانيد بليت خود را از طريق اينترنت تهيه كنيد. براي اين امر به وب سايت شركت رجاء مراجعه كنيد.

قبل از عزيمت به ايستگاه، علاوه بر كنترل كليه‌ي موارد ضروري در طول سفر، بليت و كارت‌شناسايي معتبر را در دسترس قرار دهيد.

براي مراجعه به ايستگاه، زمان بيشتري را براي مشكلات احتمالي طول مسير محاسبه كنيد. در ايام تعطيلات زمان لازم را براي ترافيك مسير و اطراف ايستگاه پيش‌بيني كنيد. به هرحال بهتر است يك‌ساعت قبل از حركت قطار در ايستگاه حضور داشته باشيد.

سعي كنيد فقط وسائل ضروري در سفر را با خود به همراه ببريد. وسائل حجيم و غيرقابل حمل در كوپه را به باجه‌ي توشه تحويل دهيد.

اگر افرادي به عنوان بدرقه‌كننده، شما را تا ايستگاه همراهي مي‌كنند، بهتر است قبل از ورود به ايستگاه با آنان خداحافظي كنيد. حضور آنان در اطراف شما به ويژه هنگام حركت قطار موجب اضطراب شما مي‌شود.

قبل از ورود به قسمت كنترل بليت،كارت شناسايي يا شناسنامه‌ي خود و همراهان را آماده كنيد.

متصدي‌ كنترل بليت و مأموران قطار از ســوار شدن افراد بــدون بليت يا داراي بليت با نام ديگري جلوگيـــري خواهنـــد كرد. به همين دليــل براي همراهانتان از قبل بليت تهيه كنيد.

در استفاده از پله برقي يا آسانسور دقت لازم را براي خود و همراهانتان به ويژه سالمندان و كودكان به عمل آوريد.

به‌موقع سالن انتظار را ترك كنيد و با راهنمايي مأموران و تابلوهاي اطلاع‌رساني به سكوي قطار برويد.

هنگام سوار يا پياده شدن از قطار عجله نكنيد و به سالمنــدان و كودكان كمك كنيد.

10 دقيقه مانده به حركت، تمامــي درهاي قطار بسته خواهد شد. پس از بسته شدن درها براي جلوگيري از خطرات احتمالي، سوارشدن به قطار امكان‌پذير نيست.

پس از سوار شدن به قطار صندلي خود را براساس اطلاعات مندرج در بليت پيدا كنيد.

بليت‌ها را تا رسيدن به مقصـد در دسترس خود نگه داريد. رئيس قـطار براي كنتــرل بليت به شما مراجعــه خواهد كرد.

رييس قطار درصورت مواجه شدن با مسافر غيــرمجاز يا بار اضافــي مؤظف است از متخلف جريمـه‌اي در قبال صدور قبض دريافت كند.

هميشه به اين فكر باشيد كه چگونه سفري خوش و خاطره‌انگيز داشته باشيد. سعي كنيد در صورت بروز مسائل و مشكلات جزئي، با گذشت و بردباري، شيريني سفر را براي خود و همراهانتان دو چندان كنيد.

مدت توقف قطار براي نماز بيست دقيقه است. مقدمات نماز را قبل از توقف قطار انجام دهيد.

چنانچه همزمان دو قطار درايستگاه براي نماز توقف داشتند، هنگام سوار شدن دقت كنيد تا اشتباهي سوار قطار ديگري نشويد.

هنگام توقف قطار در ايستگاه‌ها، استفاده از سرويس بهداشتي قطار ممنوع است و در آن‌ قفل مي‌شود.

در ايستـــگاه‌هاي بين راه به تابلــوهاي اطلاع‌رساني و پيام‌هاي بلندگوي ايستگاه توجه كنيد. بعضاً قطار در طول مسير براي آب‌گيري، تلاقـي با قطار رو به رو، اقامه‌ي نماز و... توقف خواهد داشت. اين‌توقف‌ها براساس‌ برنامه‌ي حركت قـطار تنظيم شده‌اند.

كليه‌ي كاركنان اين شركت مي‌كوشند تا شما از سفري راحت و دلپذير بهره‌مند شويد. در صورت توقف طولاني قطار و بروز مشكلات احتمالي ضمن حفظ بردباري، ديگران را نيز به آرامش دعوت كرده و به توصيه‌ها و راهنمايي‌هاي مأموران توجه كنيد.

رييس قطار مسـوول رفع مشكلات و پاسخ‌گويي به سؤالات شما مي‌باشد. مشكلات خود را با او در ميان بگذاريد.

به‌منظور آگاهي از نظرات و پيشنهادهاي شما، برگه‌ي نظرسنجي در هر كوپه قرار دارد. لطفاً با تكميل آن و انداختن در صندوق پستي ما را در خدمات‌دهي بهتر ياري فرماييد. هزينه‌ي پست آن قبلاً توسط اين شركت پراخت شده است.

فروش بليت از طريق شبكه‌ي رايانه‌يي انجام مي‌شود. نبود بليت مورد نظر شما در يك مركز فروش، به منزله‌ي موجود نبودن آن بليت در كل شبكه است و نيازي به مراجعه به مراكز ديگر نمي‌باشد.

پس از دريافت بليت، مندرجات آن را به دقت مطالعه كنيد و در صورت وجود اشكال، سريعاً متصدي فروش را آگاه سازيد.

از دريافت بليتي كه به نام شما نيست يا بليت مخدوش و داراي قلم خوردگي، خودداري كنيد.

بليت بايد تا پايان سفر همراه مسافر و در دسترس وي باشد.

همراه داشتن شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر در طول سفر الزامي است.

بليت المثني براي مسافراني كه بليت آنها مفقود شده باشد، مطابق آيين نامه مربوطه و به شرط حضور به موقع در ايستگاه (حداقل 45 دقيقه قبل ازحركت) و در ساعات اداري صادر مي‌شود.

در ايام تعطيل مراكز كشيك فروش بليت، نسبت به ارائه كليه خدمات مربوط به بليت اقدام مي‌كنند. نشاني و شماره تماس اين مراكز و ساعات كار را از سامانه‌ي اطلاع رساني 139 دريافت كنيد.

مقررات ابطال و استرداد بليت در مراكز فروش

· بليت تا يك ساعت پس از صدور، به شرط عدم حركت قطار، در مركز صادر كننده‌ي بليت با پرداخت كامل بهاي آن به مسافر قابل ابطال است.

· درصورت تأخير بيش از يك ساعت در حركت قطار و انصراف مسافر از سفر با آن، بليت بدون كسر جريمه قابل استرداد است.

· بليت قطارهاي مسافري دركليه‌ي مراكز فروش رايانه‌يي بليت (در ساعات اداري يا كشيك ) با ارائه‌ي كارت شناسايي طبق مقررات زير، قابل استرداد است و نيازي به مراجعه به مركز خريد بليت نيست:

· تا ساعت 12 روز قبل از حركت قطار،90 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

· از ساعت 12 روز قبل از حركت تا سه ساعت پيش از حركت قطار، 70 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

· از سه ساعت مانده به حركت تا لحظه‌ي حركت قطار50 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

· استرداد بليت پس از حركت قطار امكان‌پذير نيست.

خدمات ويژه ايثارگران و معلولان

· صدور بليت نيم بها براي جانبازان عزيز و خانواده‌هاي معظم شاهد ( با ارائه اصل كارت شناسايي بنياد مربوط) بصورت رفت و برگشت در كليه مراكز فروش امكان پذير است.

· جانبازان و خانواده‌هاي شاهد براي استفاده از تخفيف مربوط هنگام خريد اينترنتي بليت، در صفحه مشخصات سفر، به قسمت درخواست‌هاي ويژه مراجعه كنند.

· چنانچه حسب تشخيص بنياد، حضور يك نفر همراه با جانباز الزامي باشد، با ارائه نامه از بنياد، بليت فرد همراه نيز نيم بها صادر مي شود.

· باجه خدمات امداد در ايستگاه راه آهن، آماده ي خدمات دهي به جانبازان، معلولان و افراد نيازمند به خدمات پزشكي مي باشد.

· براي تردد ويلچرها در ايستگاه، آسانسور و سطح شيب دار تعبيه شده است.

· در قطار ويلچر براي افراد نيازمند موجود است.

· پزشك در قطارهاي درجه يك و ويژه آماده انجام خدمات پزشكي ( به صورت رايگان ) به مسافران است. در صورت نياز به فوريت‌هاي پزشكي مهماندار مراجعه و يا رئيس قطار را آگاه سازيد.

· در صورت وجود بيماران اورژانسي، رييس قطار موارد را به اولين ايستگاه اطلاع خواهد داد تا آمبولانس و پزشك در ايستگاه آماده باشند.

نكات ايمني در سفر با قطار

· سارقان و افراد سودجو منتظر غفلت شما هستند، در طول سفر همواره مراقب وسائل و اموال قيمتي خود باشيد.

· در همه حال هوشياري خود را در سفر حفظ كنيد و از قبول و نگه‌داري امانات افراد ناشناس و سپردن فرزندان و وسائل خود به آنان خودداري كنيد.

· از دريافت هرگونه دارو، خوراكي و نوشيدني از افراد ناشناس يا استشمام عطر و اسپري‌ خوشبو كننده آنان (به دليل احتمال بروز مسموميت يا بيهوشي) خودداري كنيد.

· در نگه‌داري پول، اموال و اشياي قيمتي خود دقت كافي را به عمل آورده و از نشان دادن آنها به ديگران امتناع كنيد.

· هنگام ترك كوپه در بين‌راه، حتماً يكي از همراهان خود را در كوپه بگماريد يا وسائل گران‌بها را با خود همراه ببريد.

· از تبديل چك‌هاي مسافرتي افراد ناشناس و مشكوك به پول نقد خودداري كنيد.

· از بازگو كردن اطلاعات شخصي و دادن نشاني و شماره تلفن و... به افراد ناشناس اجتناب ورزيد.

· هنگام پياده شدن مسافران بين راهي دقت كنيد وسائل شما به اشتباه برده نشود.

· قبل از رسيدن به مقصد و ترك قطار وسائل خود را كنترل و جمع آوري كنيد. در صورت يافتن وسائل به‌جامانده از ديگران، آن را به مأموران پليس راه‌آهن تحويل دهيد.

· براي حفظ نظم، امنيت و رفاه بيشتر، با مأموران قطار همكاري كرده و به هشدار آنان توجه كنيد.

· در صورت قطع روشنايي، در كوپه را بسته و مراقب وسائل خود و رفت و آمد افراد مشكوك باشيد.

· در صورت بروز مشكل، مشاهده‌ي موارد خلاف شؤون اخلاقي يا موارد مشكوك، ضمن حفظ خونسردي مراتب را به پليس يا ماموران ذي‌ربط اطلاع دهيد.

بيمه مسافر

كليه مسافران قطارهاي مسافري رجاء از بدو ورود به ايستگاه مبدأ تا ورود به ايستگاه مقصد در برابر حوادث تحت پوشش بيمه هستند. در صورت نياز به استفاده از خدمات وامكانات بيمه با شماره تلفن‌هاي زير تماس بگيريد: شركت خدمات بهينه پوي: 09121271374 امور رفاهي شركت رجاء: (داخلي 1354 ) 88310880
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
به نظر شما در آینده نزدیک شاخص بورس بهتر خواهد شد؟
بله
خیر
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
تعطیلی همه مشاغل به جز سطح 1 در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهرها
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.