کد خبر: ۱۶۹۲۷۱
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
0
ایرباس و بویینگ تحت توافق هسته ای مقدماتی که تسهیل شماری از تحریم‌ها را به همراه داشت، اجازه یافتند برای ناوگان ایران که متوسط سن آن 25 سال است قطعات یدکی و دستورالعمل‌های ایمنی فراهم کند.
پول‌نیوز- مدیر واحد هواپیماهای مسافربری ایرباس در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز از آمادگی این سازنده هواپیمای اروپایی برای بازگشت مجدد به بازار هواپیمایی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران خبر داد.

فابریس برژیه در این مصاحبه‌ اظهار کرد: این شرکت به مدد تامین برخی قطعات یدکی و خدمات ایمنی، از نیازهای هواپیمایی آینده ایرلاین‌ها و مقامات ایرانی آگاهی یافته است.

وی با تایید تماس‌هایی که این شرکت با مقامات ایرانی داشته، خاطرنشان کرد: ایران بازار عظیمی برای ایرباس و رقیبانش است؛ با اینهمه تاکید کرد که مذاکرات تجاری هنوز آغاز نشده زیرا شرکت‌های غربی تا زمانی که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی به اجرا در نیامده است، اجازه ندارند چنین مذاکراتی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این توافق تا چند هفته آینده اجرا شده و زمینه را برای برداشته شدن تحریم‌های ایرانی همواره کند.

آقای برژیه با تاکید بر جدیت ایرباس در رعایت مقررات و قوانین بین‌المللی، اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها هیچ دلیلی وجود ندارد که ایرلاین‌های ایرانی را به عنوان یک مشتری معمولی همانند سایرین در جهان ملاحظه نکنیم.

ایرباس و بویینگ تحت توافق هسته ای مقدماتی که تسهیل شماری از تحریم‌ها را به همراه داشت، اجازه یافتند برای ناوگان ایران که متوسط سن آن 25 سال است قطعات یدکی و دستورالعمل‌های ایمنی فراهم کند.

به گفته مدیر واحد هواپیماهای مسافربری ایرباس، این شرکت برای پشتیبانی از ناوگان هواپیمایی ایران با مقامات این کشور در تماس بوده و سعی می‌کند درک بهتری از نیازهای مشتریان ایرانی خود در آینده داشته باشد.

بر اساس این گزارش، بویینگ هم مسلما به همین اندازه مایل است از بازار هواپیمایی پرسود ایرانی بهره‌مند شود، اما هنوز معلوم نیست ایران منابع مالی کافی برای خرید حداکثر 500 فروند هواپیمایی که اعلام شده برای نوسازی ناوگانش نیاز دارد، داشته باشد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران، در ماه نوامبر اظهار کرده بود که کشورش نمی‌تواند 50 میلیارد دلار هزینه برآورد شده برای خرید هواپیماهای جدید را تامین کند که در این صورت گزینه لیزینگ پیشنهاد معقول‌تری به نظر می‌رسد.

صنعت هواپیمایی ایران از دهه 1990 که واشنگتن مانع خرید هواپیماهای مسافربری، قطعات یدکی یا قرار‌داد‌های تعمیر و نگهداری برای تهران شد، تحت تحریم قرار داشته است. بسیاری از ایرانی‌ها منتظر ورود هواپیما‌های جدید ایرباس و بویینگ هستند زیرا از سال 1980 حدود 1200 نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست دادند.

به گفته یک بازرگان ایرانی، ایرباس مایل است پس از برداشته شدن تحریم‌ها فورا وارد بازار ایران شود، اما برای بویینگ که به همین اندازه مایل است ورود به ایران اندکی طول خواهد کشید، زیرا ابتدا باید مشکلات فاینانس و ادامه تحریم‌های آمریکا را حل کند.

با وجود امضای توافق هسته ای جامع میان ایران و قدرت‌های جهانی که با اجرای آن تحریمها علیه ایران برداشته خواهد شد، مقامات اروپایی نسبت به این‌که شرکت‌های اروپایی در صورت آغاز فعالیت تجاری در ایران ممکن است همچنان قوانین تحریم‌های آمریکا را نقض کند ابراز نگرانی کرده اند.

فرانسه مایل به استفاده از پتانسیل‌های تجاری بازار ایران بوده و در همین راستا سال گذشته یک هیات تجاری بزرگ را به تهران برد. شرکت‌هایی شامل پژوسیتروئن، توتال و رنو علنا برای بازگشت به ایران ابراز تمایل کرده اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
عملکرد دولت در مواجهه با کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟
افتضاح
تا حدودی مطلوب و موفق
موفق و خوب
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: