کد خبر: ۱۶۷۲۸
۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
0
هم اكنون هزار 420 كيلومتر آزادراه در شبكه شرياني كشور مورد استفاده قرار دارد و حدود 700 كيلومتر آزادراه نيمه تمام در محورهاي مختلف كشور با مشاركت بخش خصوصي در حال ساخت است.

به گزارش ايسنا، آزادراه‌هاي در حال ساخت كه از دهه‌هاي 70 و 80 آغاز شده است عبارتند از:
فاز سوم آزادراه زنجان ـ تبريز (بستان آباد ـ تبريز) به طول 35 كيلومتر كه اين آزادراه به عنوان يكي از محورهاي كريدور ترانزيت ملي و بين المللي، عمليات اجرايي اين آزادراه از سال 75 آغاز شده كه فاز اول و دوم آن به بهره برداري رسيده و حد فاصل بستان آباد تا تبريز به طول 35 كيلومتر در حال ساخت است كه طبق وعده داده شده از سوي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور پایان سال آينده پايان خواهد يافت.

آزادراه كنارگذر شمالي مشهد به طول 72 كيلومتر كه عمليات اجرايي آن در سال 84 آغاز شده و همچنان در حال ساخت است.

آزادراه تهران ـ پرديس به طول 23 كيلومتر كه عمليات اجرايي آن كه در تير ماه 81 آغاز شده و طبق وعده مسئولان يك باند آن نوروز امسال تحويل داده مي‌شود.

آزادراه كنار گذر غربي اصفهان به طول 95 كيلومتر كه در حد فاصل منطقه مورچه خوت در محور اصفهان ـ تهران و مجتمع فولاد مباركه واقع شده است ; عمليات اجرايي آن از فروردين ماه سال 83 آغاز شده و هنوز در مراحا ساخت به سر مي‌برد.

آزادراه خرم آباد ـ پل زال به طول 104 كيلومتر يكي از حلقه‌هاي مكمل آزادراه تهران ـ اراك ـ انديمشك ـ بندر امام (ره ) است كه عمليات ساخت آن از سال 85 شروع شده است.

آزادراه ساوه ـ همدان به طول 175 كيلومتر در دو فاز: ساوه ـ دخان به طول 90 كيلومتر و در فاز دخان ـ همدان به طول 85 كيلومتر؛ عمليات ساخت فاز اول آن از تير ماه 84 و فاز دوم آن تير ماه سال گذشته آغاز شده است كه 60 كيلومتر از باند رفت اين آزادراه در دي ماه امسال افتتاح گرديد و طبق قول وزير راه و ترابري اين پروژه تا پايان شهريور ماه 89 كامل خواهد شد.

گفتني است، اين محور بخش عمده آزادراه غرب كشور است كه به نام آزادراه كربلا نام گذاري شده است. به گفته مسئولان امر با احداث اين محور طول مسافت تهران به همدان 25 كيلومتر كاهش و زمان سفر از 230 دقيقه به 180 دقيقه براي وسايل نقليه سواري كاهش مي‌يابد.
آزادراه تهران ـ شمال به طول 121 كيلومتر كه ساخت آن از سال 56 مطرح و پيگيري شده ـ البته به گفته مسئولان زمان شروع و ساخت آن از سال 76 آغاز گرديده است ـ كه پس از تغيير پيمانكاران و سرمايه گذاران مختلف خارجي و توقف چندين ساله بالاخره فاز يك و چهار پروژه روند حركتي ـ هر چند كند ـ به خود گرفته است.

اين محور در چهار فاز از منطقه كن استان تهران آغاز و از طريق دره سولقان از غرب شهرستانك عبور كرده و به موازات راه كرج ـ چالوس قرار مي‌گيرد كه پس از عبور گچسر در ارتفاع پايين تري از تونل كندوان از ارتفاعات گذر كرده و پس از مجاورت پل زنگوله و گذر از شرق مرز آبان به چالوس منتهي مي‌شود.

طبق وعده بهبهاني فاز چهارم اين آزادراه پايان سال آينده و فاز يك آن پس از طي سه سال از زمان ساخت به بهره برداري مي‌رسد. براي فاز 2 و 3 اين پروژه هنوز هيچ مطالعاتي انجام نشده است.

آزادراه قزوين ـ رشت (امامزاده هاشم) به طول 138 كيلومتر به منظور پيوستن به محور تهران ـ رشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
عملکرد دولت در مواجهه با کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟
افتضاح
تا حدودی مطلوب و موفق
موفق و خوب
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: