کد خبر: ۱۶۷۲۰۴
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
0
یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی کیفیت خودرو، میزان آلایندگی است که هر خودرو تولید می کند و تأثیری است که بر سلامت شهروندان بر جای می گذارد.

پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این که سالانه 800 هزار تن آلودگی از منابع مختلف در تهران تولید می شود که منشاء 70 تا 80 درصد آن خودروها هستند، گفت: خودروسازان داخلی فقط به دنبال اجرا کردن کف قوانین و مقررات تعریف شده کشور هستند که با استانداردهای جهانی فرسنگ‌ها فاصله دارد؛ اما در برابر انبوه آلایندگی که محصولات آنها تولید می کنند، احساس مسئولیت اجتماعی نمی‌کنند.

دکتر وحید حسینی افزود: بر اساس آزمون های انجام شده و بررسی‌های به عمل آمده، خودروهای داخلی با استاندارد یورو 2، بعد از گذشت یکی دو سال از تولید، اصلاً در سطح یورو 2 کار نمی کنند و استانداردهای پایداری ندارند و این در شرایطی است که چون خودروسازان به دنبال کاهش هزینه ها و دریافت سود بیشتر هستند، خودروهای تولیدی خود را با مبلغ گزاف و با چند برابر قیمت جهانی به مردم می فروشند.

وی با اشاره به این که دیدگاه مردم نسبت به کیفیت خودروهای داخلی با توجه به اشکالات فنی و خرابی های پیاپی آنها مثبت نیست، اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی کیفیت خودرو، میزان آلایندگی است که هر خودرو تولید می کند و تأثیری است که بر سلامت شهروندان بر جای می گذارد.

حسینی با بیان این که هنوز در کشور شاهد تولید موتورسیکلت های 125 سی سی کاربراتوری هستیم که هر کدام 4 تا 5 برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند، تصریح کرد: وزارت صنعت، علت ادامه تولید موتورسیکلت ها را وجود تقاضا عنوان می‌کند و این در حالی است که تا وقتی محصول ارزان قیمتِ بی کیفیت عرضه می کنیم، معلوم است که تقاضا برای آن وجود دارد.

وی با اشاره به این که با وجود تمام قوانین و مقررات مصوب و تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های مدون، هنوز با معضل آلودگی هوا مواجه هستیم، اظهارکرد: دلیل این امر، آن است که مشکل آلودگی هوا در اولویت مسئولان مربوطه قرار ندارد و آنها به این مشکل، به عنوان پدیده ای عادی که به بخشی از زندگی شهری تبدیل شده و شهروندان به آن عادت کرده اند، نگاه می کنند و از این رو، برای کاهش آلودگی هوا تلاش نمی کنند.

حسینی با بیان این که بر اساس بررسی های به عمل آمده، هزینه صدمات آلودگی هوا در تهران برای هر شهروند، ماهانه 210 هزار تومان است که سالانه به دو میلیون و 520 هزار تومان می رسد، تصریح کرد: این در حالی است که یارانه‌ای که هر شهروند از دولت دریافت می کند، ماهانه 45 هزار تومان است که سالانه به 540 هزار تومان می رسد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که هر تهرانی سالی نیم میلیون تومان از دولت یارانه می گیرد، در صورتی که 5 برابر آن یعنی دو و نیم میلیون تومان، هزینه بی توجهی مسئولان مربوطه به موضوع آلودگی هوا را می پردازد، خاطرنشان کرد: قانون پشت قانون داریم که روی زمین مانده و اجرا نمی‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: یارانه ، آلودگی هوا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: