کد خبر: ۱۴۹۷۹۶
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
0
رئیس سازمان غذا و دارو، به برخی دلایل عدم استفاده مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی از محصولات داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات پرداخت.
دلایل مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی در کشورپول‌نیوز- یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می گردد این است که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتر دارند و این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولیدات داخلی ارجحیت بیشتری بیابد.

رسول دیناروند با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمام صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم ادامه داد: خیلی از این محصولات به ظاهر برندی که بصورت قاچاق وارد می شوند در واقعیت محصولات تقلبی شبه برند می باشند که برخی از خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرات می ورزند.

دیناروند با خطرناک خواندن این طرز تفکر که  بر اساس آمارهای موجود، موجبات حدود 20 میلیارد دلار قاچاق در همه حوزه های کشور را فراهم آورده است تصریح کرد: بخشی ازاین گردش مالی نیزمربوط به فراورده های سلامت است که در این بین نیز محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت با ابراز تاسف از ازدیاد محصولات تقلبی در کشور،  تولید محدود و تقاضای زیاد را از مهمترین این دلایل برشمرد و بیان کرد: ایران در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد؛ همانهایی هم که  در حال فعالیتند شرکتهای کوچکی اند که از توان بالایی برای رقابت با برند ها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: نیاز کنونی ما برای جلب اعتماد مردم، به ایجاد برندهای معتبر بین المللی بخصوص در زمینه فراورده های آرایشی و بهداشتی است  تولید کنندگان معظم و معتبر باید روی برندها کار کنند، کیفیتشان را بالا ببرند و پتانسیل های خود را تبلیغ کنند وزارت بهداشت هم آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات اینچنینی دارد.

دیناروند در پایان با یادآوری اینکه اگر چه جایگاه تولیدات آرایشی و بهداشتی ما محدود است ولی پتانسیل بالقوه توسعه درآنها مشهود است خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکتهای کوچک دریغ نخواهد نمود ولی از آنجا که ممکن است اینها توان رقابت بین المللی نداشته باشند با وارد کارزار شدن شرکتهای بزرگ، قطعا پیمودن مسیر رقابت با برند های جهانی، سهل تر خواهد بود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: