یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد
کد خبر: ۱۴۸۱۸۲
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
0
امرالله امینی گفت: هم‌اکنون تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو مانند دو لبه یک قیچی و هر کدام به‌گونه‌ای حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند در حالیکه فلسفه آزاد شدن واردات خودرو این بود که واردات به عنوان رقیب تولید داخلی عمل کرده و باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.
تولید و واردکنندگان خودرو، دو لبه قیچی!پول‌نیوز- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان داخلی و نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی مانند دو لبه یک قیچی هستند که حقوق مصرف‌کنندگان را پایمال می‌کنند.

امرالله امینی در گفت‌وگو یی اظهار کرد: متاسفانه انحصاری بودن تولید خودرو در ایران باعث شده که توجه به نیاز و خواست مشتریان از سوی خودروسازان داخلی در اولویت آخر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازار خودروهای وارداتی نیز از سال گذشته به همین سرنوشت دچار و انحصاری شده است، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی نیز هم‌اکنون به موازات خودروسازان داخلی، به انحصارگر بازار خودروهای وارداتی تبدیل شده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو در سال‌های گذشته و زمانی‌که واردات خودرو رقابتی بود تخلفاتی چون واردات خودرو با ارز مرجع 1226 تومانی و فروش آن با نرخ آزاد حدودا 3500 تومانی را مرتکب شدند و هم‌اکنون که بازار انحصارا در اختیار آن‌هاست باید دید چه خواهند کرد.

وی افزود: خودروسازان داخلی نیز همچنان به تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به حدود سه دهه پیش است ادامه می‌دهند و متاسفانه مردم مجبورند این خودروها را با قیمت‌های آن‌چنانی و با ایرادات مختلف کیفی خریداری کنند.

امینی با بیان اینکه در علم اقتصاد و تجربیات مختلف ثابت شده که انحصار در هر بازاری حاصلی جز رانت و فساد ندارد، تصریح کرد: در این زمینه سازمان‌های مربوطه باید طرحی را برای رفع انحصار از فرایند تولید و واردات خودرو تهیه و اجرایی کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته رفع انحصار از تولید خودرو امری دشوار و زمان‌بر است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به سرعت و با یک دستورالعمل واردات خودرو را از وضعیت انحصاری فعلی خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو مانند دو لبه یک قیچی و هر کدام به‌گونه‌ای حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند در حالیکه فلسفه آزاد شدن واردات خودرو این بود که واردات به عنوان رقیب تولید داخلی عمل کرده و باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: