September 2021 21 / سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۱۳
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶
0
دومین کنفرانس ملی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز یکشنبه 17 خرداد 94 برگزار شد.
حضور همکار بیمه دی در کنفرانس ملی آینده پژوهیپول‌نیوز- دومین کنفرانس ملی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز یکشنبه 17 خرداد 94 برگزار شد. جناب آقای فرشاد وحیدپور، با ارائه مقاله ای با عنوان "رویکرد و ابزار های نوین مؤثر در آینده پژوهی هوشمندی کسب و کار" موفق به حضور در این کنفرانس شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در این کنفرانس، بانک دی به عنوان اسپانسر حضور یافت و مدیرعامل محترم بانک، آقای دکتر شفیع زاده نیز جزء اعضاء پانل تخصصی دوم با عنوان آینده پژوهی اقتصاد، تجارت و امنیت در فضای مجازی بودند. حضور جناب آقای وحید پور به عنوان تنها عضو شرکت کننده از گروه مالی دی مایه افتخار همکاران بیمه دی است. ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان در این خصوص گفتگویی با ایشان داشته ایم که در ادامه می خوانید:

1. مقاله ای که از سوی بیمه دی ارائه داده اید شامل چه بخش هایی می شود؟

هوشمندی کسب‌ و‌ کار و آشنایی با ابعاد و مؤلفه‌های مؤثر بر آینده آن همواره مورد توجه مدیران بوده است. بخصوص که امروزه در عصر داده زندگی می‌کنیم و با حجم داده بسیار زیادی مواجه هستیم. این داده حجیم می‌تواند تأثیرات بسیار مهمی بر سازمان داشته باشد. از طرفی تغییرات محیط کسب ‌و کار، باعث پیچیده‎تر شدن عملیات سازمانی شده است. این پیچیدگی‎ها از طرفی منشاء فرصت‎ها می‎باشند و از طرف دیگر، مشکلات و موانعی را برای کسب ‌و کار ایجاد می‎کنند. علاوه براین، عوامل تأثیرگذار سازمانی و عواملی که بر محیط کسب و کار تأثیر دارند شامل بازارهای رقابتی، تقاضای مشتری، تکنولوژی و جامعه می‎باشند که شدت تأثیر این عوامل در طی زمان بیشتر و بیشتر می‎شوند و در نتیجه فشارهای محیطی و داخلی بیشتر، رقابت شدیدتر و همچنین مشکلات مدیریتی بیشتر می‎شوند. بنابراین، حجم وسیعی از داده‎ها و اطلاعات وارد سازمان شده و سازمان‎ را دچار مشکل می‎کنند. با توجه به محیط متغیر و حجم داده‌های تولیدی ، مدیران باید فعال‎تر، منعطف‎تر، سریع‎تر باشند تا بتوانند به تحولات محیطی پاسخ مناسب بدهند. بنابراین موضوع مهم ، موضوع تصمیم‎گیری مدیران است زیرا تصمیم‎گیری مترادف با مدیریت و پیدا کردن بهترین راه‌حل‏ها در بین گزینه‎های مختلف می‎باشد که نیاز به اطلاعات مناسب دارد. بنابراین نیاز به راه حلی می‎باشد تا بتواند به حل مشکل بپردازد. از آنجایی که دانش در سازمان‌های امروز به عنوان دارایی بسیار مهم تلقی می‎شود و دسترسی به دانش بسیار با اهمیت می‎باشد، راه‌حل استفاده از هوشمندی کسب ‌و کار است. در این حالت سازمان‌ها به آینده چشم خواهند داشت. بدین صورت است که از دل تغییرات امروز در هوشمندی کسب‌ و‌ کار، واقعیت فردا تولد می‌یابد.

2. اینگونه فعالیت های علمی چه تأثیری در تعالی برند بیمه دی خواهد داشت؟

اندیشمندان، جهان را به سه عصر مجزای کشاورزی، صنعتی و عصر اطلاعات طبقه بندی نموده اند. امروزه در عصر اطلاعات به سر می بریم. مشخصه عصر اطلاعات، جذب و انتشار سریع تکنولوژی های رایانه‌ای، ارتباطی و اطلاعاتی است که اثرات برجسته‌ای بر روش های کسب‌و‌کار و شیوه کارِ سازمان‌ها داشته است. پیامدهای جهانی شدن و تغییرات ایجادشده، حجم عظیمی از داده و اطلاعات خام را به¬وجود آورده است. چالش موجود، رشد مداوم توانمندی‌ها برای تبدیل داده به اطلاعات و دانش مناسب و قابل استفاده جهت حل مسائل کسب‌ و ‌کار است. از طرفی دانش بصورت یک ابزار سازمانی عمده برای کسب و حفظ مزیت رقابتی درآمده است. می ‌دانیم که بطور سنتی اقتصاددانان، زمین و منابع طبیعی، کارگر و سرمایه را به عنوان اجزای مهم و ضروری سازمان های اقتصادی مورد تأکید قرار داده اند. با این وجود در عصر اطلاعات، دانش به اندازه‌ی سه جزء ذکر شده مهم است. بنابراین اداره دانش به صورت یکی از مهارت‌های اولیه و ضروری سازمان ها در آمده که سازمان‌ها برای بقاء و کامیابی به آن نیاز دارند. بنابراین این‌گونه فعالیت‌های علمی و تولید دانش، تأثیر مستقیمی در تعالی برند بیمه دی در صنعت بیمه خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که سازمان‌ها برای کامیابی در اقتصاد دانشی، باید مدیریت دانش را پیاده سازند. می‌دانیم که مدیریت دانش، فرآیند ایجاد ارزش از دارایی‌های نامشهود سازمان است.

مدیریت دانش، آمیخته‌ای از مفاهیم چندین حوزه، شامل هوش مصنوعی، سیستم‌های دانش‌محور، مهندسی نرم افزار، بازمهندسی فرآیندهای کسب ‌و ‌کار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کیفیت جامع و رفتار سازمانی است. با در نظر گرفتن موارد مطرح شده، انجام تحقیقات در زمینه‌های مدیریت دانش و هوشمندی کسب‌ و‌ کار، رویکرد کلیدی در حل مشکلات کسب‌و‌کار نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادکس بهره‌وری و تولید اطلاعات اضافی می‌باشد و رفع این دسته از مشکلات، باعث تعالی هرچه بیشتر برند بیمه دی می‌شود.

3. برنامه علمی آتی شما در راستای اهداف بیمه دی چیست؟

از 15 سال پیش مصمم شدم با توجه سرعت روزافزون پیشرفت دانش رایانه در زمینه‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، میا‌ن‌افزار و شبکه مطالعات و تحقیقات خود را به روز نموده و نتایج را در قالب مقالات منتشر نمایم. تاکنون بالغ بر 90 مقاله در زمینه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و مدیریت فناوری اطلاعات در نشریات مختلف کشور نظیر ماهنامه رایانه، دانش و کامپیوتر، ماهنامه شرکت خدمات انفورماتیک، ماهنامه بانک مرکزی ج.ا.ا، ماهنامه بانک ملی و ... به چاپ رسیده است. شایسته است که برنامه های موجود در راستای اهداف بیمه دی ترازبندی و هدف‌گذاری شده تا امکان ایجاد اثربخشی وجود داشته باشد. با عنایت به رویکردهای مدیریتی موجود از سال 93 به بعد، این برنامه‌های علمی باید هم راستاتر با اهداف بیمه دی شوند.

4. چه پیشنهادی برای حضور علمی بیمه دی در مجامع فرهنگی و علمی دارید؟

حضور قوی و مستمر بیمه دی در مجامع فرهنگی، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی باعث افزایش روز افزون توان علمی داخلی بیمه دی و رشد روز افزون برند بیمه دی خواهد. حمایت مجموعه مدیریتی بیمه دی از این رویکرد و ارزش‌گذاری این نوع فعالیت‌ها بسیار شایسته و بایسته خواهد بود. البته در آئین نامه پرسنلی موجود در بیمه دی این گونه شاخص‌ها وجود دارند که امید است در آینده نزدیک فعال‌سازی شاخص‌های پژوهش، تحقیق و تألیف مقاله در دستور کار قرارداده شود.

قابل ذکر است که با هماهنگی مدیریت ارشد بیمه دی، مقاله "مدیریت هوشمند کسب و کار در قرن 21" از طرف شرکت بیمه دی برای "دومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21" تألیف و ارسال شده که تا کنون چکیده این مقاله مورد پذیرش داوران کنفرانس قرار گرفته است. در صورت پذیرش این مقاله، شاهد حضور بیمه دی در این کنفرانس خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: