پولنیوز - برند آلمانی لوازم خانگی بسیار حرفهای تاریخچهای قریب به 65 سال دارد. گاستروبک قبل از جنگ جهانی دوم با تولید لوازم طبخ صنعتی، ارتش و بعدها هتلها و بیمارستانهای آلمان را مشتری خود کرد. جالب است بدانید که در واژه گاستروبک، گاست gast از ریشه کلمه guest به معنای میهمان و بک back از ریشه کلمه Kochen به معنای پختوپز برای میهمان گرفته شده است.
به گزارش گروه بینالملل پولنیوز، ديترفوپز (Dieter Foppes) بنیانگذار گاستروبک 43 سال پیش با یک محصول (تستر) شروع به تولید لوازم حرفهای آشپزخانه خانگی کرد و امروزه این برند در آلمان، اتریش و چندین کشور دیگر اروپایی به دلیل شهرت در کیفیت بالا يكي از پرطرفدارترين برندها شده است.
طولانی بودن زمان وارانتی قطعات یدکی گاستروبک طبق وارانتی شرکت در اروپا یعنی امکان جایگزینی تا 15 سال نیز گویای درجه اطمینان تولید کننده ازکالای تولیدی خود است؛ زیرا متوسط این زمان در برندهای تولید کننده مشابه، تنها 5 سال در نظر گرفته میشود.
قطعات اصلی و حساس محصولات گاستروبک مثل موتور دستگاه ها، در کشورهای آلمان و ایتالیا و قطعات جانبی مانند در و دستگیره و روکشهای محافظ و یا نگهدارنده در چین و زير نظر گاستروبك تولید میشوند. سپس کالای نهایی در کشور کره جنوبی مونتاژ و در نهایت به آلمان ارسال میشود. کالاها در آلمان تحت بازرسی اداره استاندارد و کنترل کیفی وسایل برقی و پس از تأییدهای بسیار سختگیرانه مجوز ورود به بازار راه پیدا می کنند.
محصولات گاستروبک مانند تمامی دیگر محصولات تولید آلمان در مجموعه مستقل و دانشگاهی کنترل کیفی به نام تست test مورد آزمایشات بسیار پیشرفتهای قرار میگیرند. تست وابسته به یکی از معروفترین دانشگاههای فنی اروپا به نام PH (پ هاش) در شهرآخن است.
این برند آلمانی نیز مانند دیگر محصولات صنعتي این کشور، یادآور سه عبارت کیفیت، فناوری و نوآوری است. برندهای آلمانی در سراسر دنیا با کیفیت و کاربری بالا شناخته شدهاند. مزیت رقابتی صنعت آلمان در مقایسه با رقبای خود، بهکارگیری تأمینکنندگان قابل اعتماد و با کیفیت بومی و خارجی در زنجیره تولید کالا و یا ارائه سرویس است.
قدرت بینالمللی و رقابتی اقتصاد این کشور بهطور تصادفی و ناگهانی اتفاق نیفتاده است بلکه حاصل نوآوری در صنعت بهکارگیری تکنولوژیهای روز و برتر و مهمتر از همه سرمایهگذاری کلان در بخش تحقیق و توسعه بهشمار میآید.
آبمیوهگیریهای گاستروبک به دلیل باقی گذاشتن پالپ و حداقل کردن پسماند میوه، یکی از بهترین انتخابها در این زمینه به شمار میآیند و یکی از مزیتهای رقابتی آبمیوهگیری گاستروبک است. آب میوههای حاوی گوشت میوه (پالپ) حاوی مواد مغذی بیشتر و در نتیجه در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی-عروقی کارآمدترند. از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد برند گاستروبک، داشتن دستگاهی مخصوص گرفتن آب سبزیجات است.
