May 2021 17 / دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۵۴
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
0
در دنیای کسب و کار، کاتالوگ ها یکی از بهترین روش های اطلاع رسانی به مخاطب محسوب می شود. این ابزار ارزشمند در واقع نماینده سطح سلیقه و کیفیت خدمات شما در رقابت سخت بازاریابی میان شرکت های مختلف در یک حوزه به شمار می رود.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - مایل به توسعه کسب و کار خود هستید؟ حتما بارها به این موضوع و تمامی جوانب آن اندیشیده اید. چگونه افزایش سرمایه دهید یا اینکه اعتبار لازم برای توسعه تجارت خود را چگونه فراهم کنید؛ اینها پرسش هایی هستند که افکار شما را در کنترل خود دارند.

البته مورد عجیبی هم نیست زیرا اعتبار و سرمایه اساس هر تجارتی را تشکل می دهد اما در این میان توجه به نکات ریز و ظریف نیز خالی از لطف نیست. برای مثال گاهی اوقات سرمایه به اندازه کافی وجود دارد اما تحرک مناسبی در تجارت شما مشاهده نمی شود، اینجاست که باید یک بازنگری در نکات فراموش شده داشته باشید. پیشنهاد امروز برای کسب و کار شما، طراحی یک کاتالوگ اثرگذار است.

در دنیای کسب و کار، کاتالوگ ها یکی از بهترین روش های اطلاع رسانی به مخاطب محسوب می شود. این ابزار ارزشمند در واقع نماینده سطح سلیقه و کیفیت خدمات شما در رقابت سخت بازاریابی میان شرکت های مختلف در یک حوزه به شمار می رود.

 آیا کسب و کار شما تا به امروز دارای کاتالوگی مناسب بوده است؟ آیا تا کنون به اهمیت و استانداردهای بین المللی یک کاتالوگ موفق توجه داشته اید؟ امروزه کاتالوگ ها به دوشکل عرضه می شوند یا همانند آنچه که از این واژه در ذهن داریم روی کاغذ و در رنگ های مختلف چاپ می شوند و یا اینکه بصورت دیجیتال در قالب عکس یا یک فایل پی دی اف ارائه می شوند البته همان روش قدیمی هنوز هم کارایی و جذابیت های بیشتری دارد.

تا کنون به واکنش خود در برابر کاتالوگ های چاپی مثلا در یک فروشگاه تلفن همراه توجه داشته اید؟ بی اختیار صدایی شما را به برداشتن یک و یا حتی تعداد بیشتری کاتالوگ امر می کند! هنگامی که از اینگونه مراکز خرید خارج می شودید حداقل 10 یا 15 نوع مختلف کاتالوگ در دستان شما قرار دارد، پس اثرگذاری آن برای مشتری مساله ای تضمین شده، است.

هر چند طراحی یک کاتالوگ مناسب وظیفه تیم طراحی محسوب می شود اما در ادامه توصیه هایی کاربردی را برای افزایش اطلاعات صاحبان کسب و کار در این مقوله مطرح می کنیم.

جمع آوری محتوا- هیچ کس بهتر از شما در رابطه با کسب و کارتان اطلاعات ندارد. تم محتوای کاتالوگ باید کاملا توسط شما تهیه و تایید نهایی شود. پس کاغد و قلم را به دست گرفته و آماده نوشتن شوید.

تحقیقات- راهی بازار شوید و یک روز به جمع آوری کاتالوگ شرکت های مختلف مشغول باشید. در پایان روز تعداد زیادی کاتالوگ در اختیار خواهید داشت و می توانید از این جزوه بهره برداری های مناسبی داشته باشید.

طرح اولیه- بر اساس تحقیقات و مشاهدات خود تعدادی طرح اولیه هر چند غیر حرفه ای را روی کاغذ بیاورید تا با دست پر سراغ دفتر طراحی بروید.

انتخاب رنگ- کارشناسان از رنگ به عنوان اولین پل ارتباطی در کاتالوگ نام می برند پس اختیار این بخش را کاملا بدست داشته باشید شاید مجبور شوید با تیم طراحی نیز مخالفت کنید. البته نظرات آنها را بشنوید اما اگر احساس می کنید یک رنگ خاص به عنوان رنگ غالب مناسب محیط کاتالوگ شماست، همان را انتخاب کنید.

زیان کاتالوگ- دامنه اطلاعاتی که باید در کاتالوگ ارائه شود، را مشخص کنید. زیان کاتالوگ شما باید رسا و گویا باشد به نحوی که مشتری پس از بررسی آن خود را نسبت به موضوع مربوطه آگاه تر بیابد.

اشاره به راههای ارتباطی ممکن- حتما در کاتالوگ به تمامی راه های ارتباطی با شرکت اشاره کنید. بسیار دیده شده کاتالوگ هایی جذاب که فاقد آدرس، شماره تلفن، ایمیل و ... هستند. این مدل معرفی عملا ناقص و ناکارآمد خواهد بود حتی برای معروف ترین شرکت ها.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: