May 2021 16 / يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۲۶
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
۱
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بیش از ۹۰ درصد تاخیرهای پروازی شرکت های هواپیمایی ناشی از مسایلی است که مربوط به این شرکت ها نیست و خارج از اراده آنهاست.
پول‌نیوز- مقصود اسعدی سامانی در گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از تاخیرها را شرکت های هواپیمایی باید بر عهده بگیرند؟ افزود: تاخیرهای هواپیمایی دو عامل عمده درون سازمانی و برون سازمانی دارد که عوامل برون سازمانی ارتباطی به شرکت های هواپیمایی ندارند اما به علت اینکه دستگاه های متعددی در پرواز دخیل هستند،‌ عملکرد آن دستگاه ها ممکن است موجب بروز تاخیر شود.

نقص فنی از عوامل درون سازمانی تاخیرهای پروازی است

وی با اشاره به اینکه  نقص فنی از عوامل درون سازمانی تاخیرهای پروازی است ادامه داد: مشکلات صنعت هواپیمایی کشور و فرسودگی ناوگان و کمبود قطعات هم از مسایل اساسی موثر در تاخیرهای پروازهاست.

اسعدی سامانی درباره خرید هواپیمای فرسوده توسط شرکت هواپیمایی گفت: به لحاظ کمبود نقدینگی و ارزبری بالای صنعت حمل و نقل هوایی معمولا شرکت های هواپیمایی قادر نیستند با سرمایه های شخصی خود هواپیماهای نو را خریداری کنند لذا حمایت دولت در این باره موثر است اما شرکت های هواپیمایی به رغم مصوبات نتوانستند از تسهیلات صندوق توسعه ملی در این خصوص استفاده کنند.

وی افزود: ‌مقررات صندوق توسعه ملی به گونه ای است که تاکنون هیچکدام از شرکت های هواپیمایی نتوانستند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی به عنوان بنگاه اقتصادی در پی جلب مسافران و همچنین ایمنی هستند بنابراین راضی به تاخیر مسافران نیستند زیرا ضرر می کنند.

تاخیرها هزینه های زیادی برای شرکتها دارد

اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی هزینه زیادی را بابت تاخیرهایی که ناخواسته به آنها تحمیل می شود پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه تاخیر در پروازها تنها منحصر به کشور ما نیست گفت: امروز در اروپا 356 پرواز باطل شده است و ده هزار و 40 پرواز هم تاخیر داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: در سی روز گذشته در اروپا 8 هزار 535 پرواز باطل شده و 83 هزار و 913 پرواز هم تاخیر داشته است.

اسعدی سامانی درباره ‌مقررات هواپیمایی هم گفت: این مقررات بر اساس استانداردهای بین المللی است بنابراین خارج از این مقررات نمی توانیم عمل و باید منطبق بر مقررات بین المللی دستورالعمل حقوق مسافر را تدوین کنیم.

وی افزود: بخشی عمده ای از تاخیرات انعکاسی است و مربوط به شرکت های هواپیمایی نمی شود.

اسعدی سامانی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری،‌ نرخ ها را به صورت تکلیفی تعیین می کند و این نرخ ها بر اساس قیمت تمام شده است و هیچ حاشیه سودی برای شرکت های هواپیمایی دیده نشده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ایرلاین ، پرواز ، هواپیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
قرابني
Iran, Islamic Republic of
09:53 - 1393/12/20
جالبه اينا تاخير هواپيماها را هم با اروپا مقايسه ميكنن!!! در حالي كه اونجا اصلا اينطور نيست؟!
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: