May 2021 13 / پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۹۷
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
0
معمولا اهمیت این بخش به فراموشی سپرده می‌شود، درحالی‌که صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ به صراحت اذعان می کنند رویکرد نادرست به بخش روابط عمومی و تلاش برای تقویت آن، یکی از قاتلان فرصت های بزرگ کسب و کار آنها محسوب می شود.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - روابط عمومی یکی از مهمترین قسمت های هر مجموعه فعال در عرصه تجارت به شمار می رود. این در شرایطی است که معمولا اهمیت این بخش به فراموشی سپرده شده و کمپانی ها صرفا روی رشد اقتصادی خود متمرکز می شوند. حال آنکه صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ به صراحت اذعان می کنند رویکرد نادرست به بخش روابط عمومی و تلاش برای تقویت آن، یکی از قاتلان فرصت های بزرگ کسب و کار آنها محسوب می شود.

 امروزه در شرکت های مدرن جهان همانند گوگل یا اپل می توانید پویاترین بخش مجموعه را در قسمت روابط عمومی آن بیابید. برنامه ریزی دقیق، استفاده از نیروی های متخصص بویژه در حوزه روانشناسی و همچنین بهره برداری از دانش روز در حوزه علوم اجتماعی منتج به ایجاد تیم هایی قدرتمند در قسمت روابط عمومی این شرکت ها شده است.

روابط عمومی و فروش؛ همسایگان صمیمی

در دنیای مدرن برقراری روابط اجتماعی وارد پروسه های پیشرفته ای شده که به لطف اینترنت در هر نقطه و مکانی صورت می گیرد. از این رو بخش های روابط عمومی شرکت ها علاوه بر فعالیت های رایج امکان پیگیری تلاش های خود در فضای مجازی را نیز دارند. زمانی که اقدامات و فعالیت های بخش روابط عنومی منجر به جذب مشتریان برای شرکت ها شد، نمی توانیم فعالیت های قسمت مذکور را پایان یافته تصور کنیم زیرا هم اکنون وارد مرحله جدیدی شده ایم که تعامل با مشتریان را حتی دشوارتر می سازد. به عبارت دیگر تضمین وفاداری مشتریان و افزایش سهم حضور آنها در تعامل مالی با شرکت، مرحله ای تخصصی تر در مقایسه با قسمت اول کار محسوب می شود.

در این مرحله شرکت ها وظیف دارند تا موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهند:

·         تضمین وفاداری مشتریان با پیگیری ارتباطات در شبکه های اجتماعی

·         نظرسنجی و ارزیابی فضای ذهنی مشتریان در رابطه با فعالیت شرکت

·         ارسال هدایای تبلیغاتی(وسایلی مانند سررسید، خودکار، ساعت و...) برای مشتریان

·         ارسال پیامک های قدردانی از تعامل آنها با شرکت بصورت منظم و دوره ای

·         تشویق مشتریان تازه وارد به توسعه سرمایه گذاری

بدیهی است پیگیری موارد فوق الذکر و موفقیت آن موجب افزایش اقبال مشتریان به محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما خواهد شد. از این رو در مفاهیم اقتصادی روز دنیا از روابط عمومی و فروش به عنوان همسایگان صمیمی نام می برند زیرا روابط عمومی قوی تر به معنی فروش بیشتر خواهد بود.

از زمانی که علوم اجتماعی و اثر گذاری آن بر حوزه اقتصاد مورد توجه قرار گرفته، سال های زیادی می گذرد هر چند که هنوز هم در برخی ممالک کاستی های جدی در این حوزه مشاهده می شود. به هرترتیب نمی توان اثرگذاری تعاملات اجتماعی و آشنایی به تکنیک های جذب و حفظ روابط را در شکوفایی فعالیت های اقتصادی انکار کرد. اصل قضیه هم بسیار ساده است اگر شما برای محصولات و خدمات کسب و کار خود به مشتری نیاز دارید، خوب این مشتری از کجا می آید؟! قطعا فرد یا افرادی از جامعه تبدیل به مشتریان شما می شوند، حتی اگر به کار صادرات هم مشغول باشید باز هم با جنس انسان سرو کار خواهید داشت ! و این یعنی تعامل با افراد، جامعه و نیازمندی به تکنیک های برخورد برای تضمین موفقیت.

سر کن رابینسون یکی از شناخته شده ترین چهره های بین المللی در حوزه آموزش مفاهیم کسب و کار، خلاقیت و نوآوری می گوید:

اگر در دنیای تجارت خواهان دستیابی به موفقیت هستید توجه خود را روی "روابط عمومی" و تقویت این بخش در کسب و کار متمرکز کنید. در این راستا بهره برداری از شبکه های اجتماعی بدون کمترین هزینه یک اصل واجب و غیرقابل تغییر است. عدم توجه به سطح پیشرفت فناوری می تواند خط پایانی بر تلاش اقتصادی شما باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: