May 2021 06 / پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۶۸
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
0
وی با بیان اینکه در هزاره چهارم رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهمترین نکاتی است که در فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار دارد، یادآوری کرد: رقبای اقتصادی ما به شدت به این موضوع توجه دارند و به دنبال جلب مشتریان هستند.
پول‌نیوز-قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان یک کالا یا یک شرکت تولیدی، دیگر به آن مراجعه نکنند؛ در این میان 68 درصد از مشتریان به دلیل بی تفاوتی و برخورد سرد فروشندگان دیگر باز نمی‌گردند.

به گزارش  ایسنا در کرمانشاه، مهدی اصفهانی در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون حقوق مصرف کننده اگر چه بین 13 تا 15 سال طول کشید تا به تصویب رسید اما از گذشته همواره حقوق مصرف کننده مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه در هزاره چهارم رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهمترین نکاتی است که در فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار دارد، یادآوری کرد: رقبای اقتصادی ما به شدت به این موضوع توجه دارند و به دنبال جلب مشتریان هستند.

اصفهانی اظهار کرد: توجه به حقوق مصرف کننده مهمترین نکته ای است که باید از سوی تولید کنندگان مدنظر قرار گیرد، زیرا امروز تولیدکنندگان دیگر به تولید زیاد نمی اندیشند بلکه وفاداری مشتری برای آنها از همه چیز مهم‌تر است.

قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه رقبای اقتصادی سعی می‌کنند با هر ترفندی مشتری را جذب کنند، یادآوری کرد: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان یک کالا یا یک شرکت تولیدی، دیگر به آن مراجعه نکنند.

وی افزود: چهار درصد از کل مشتریان هرگز باز نمی گردند چون گذری خرید می کنند. پنج درصد دیگر با شرکت های دیگر ارتباط می‌گیرند و باز نمی‌گردند، 9 درصد را رقیبان اقتصادی می‌برند و برای آنها انگیزه ایجاد می‌کنند. 14 درصد از محصول ناراضی هستند و 68 درصد به دلیل بی تفاوتی و برخورد سرد دیگر باز نمی‌گردند.

به گفته این مسئول این نشان می‌دهد که نگاه بسیاری از تولیدکنندگان و شرکت های ما نگاه مشتری مدار نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید سلیقه مشتری را شناخت، یادآوری کرد: باید تولید بر اساس سلیقه مشتری صورت گیرد؛ نه بر بر اساس سلیقه تولید کننده.

اصفهانی علاوه بر توجه به سلیقه مشتری کیفیت خوب، قیمت رقابتی، شرایط بسته بندی، آموزش قبل از استفاده، خدمات پس از فروش و ... را از دیگر نکاتی دانست که برای مشتری مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اگر تولید کنندگان به این موارد توجه کنند، مصرف کننده ایرانی غیرت دارد و هرگز سراغ کالاهای دیگر نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه دیدن این بی‌کیفیتی‌ها مصرف‌کننده را سرد می‌کند، تصریح کرد: توجه به سلیقه و خواسته مشتری باعث می‌شود تولیدکنندگان رهبر جامعه تولید شوند و برند آنها در همه جا مطرح شود.

اصفهانی با بیان اینکه ایران سال های سال یک کشور برندساز بوده و سوهان قم، فرش تبریز، نان برنجی کرمانشاه و ... نمونه‌هایی از این برندهاست، تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که برندسازی را از دست بدهیم.

وی در پایان از تولیدکنندگان به عنوان سرداران جبهه اقتصادی یاد کرد که هر ریالی که در کشور خرج کنند یک گام از تورم و گرانی می‌کاهند و هر نفری که سرکار ببرند کشور را از فقر و فحشا دور می‌کنند.

برچسب ها: کالا ، مصرف کنندگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها