پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

بازسازی 8 سیلندرهای پرسروصدا
کد خبر: ۱۲۵۵۶۷
۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
0
قسمت افسانه‌ای تاریخ دنیای خودرو را به حق باید مربوط به خودروهای آمریکایی دانست. جایی که ماستنگ، چارجر، چلنجر، فایربرد و باراکودا نقش آفرینان اصلی داستان هستند.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - دنیای خودرو برای خود سابقه تاریخی بسیار جذابی دارد. تاریخی که در آن مدل های مختلف و محبوبی از کمپانی های نام آشنا چون تویوتا، نیسان، بنز، بی ام دبلیو، پورشه، فولکس واگن و ... حضور دارند اما قسمت افسانه ای این پیشینه تاریخی را به حق باید مربوط به خودروهای آمریکایی دانست. جایی که ماستنگ، چارجر، چلنجر، فایربرد و باراکودا نقش آفرینان اصلی داستان هستند.

خودروهایی که هنوز هم در خیابان ها تمام نگاه  ها را معطوف به خود می کنند و بازسازی آنها برای عاشقان خودرو یک آرزوی بزرگ است. موتورهای 8 سیلندر و پرسر و صدای این خودروهای محبوب آنچنان هیجانی در ماشین بازها ایجاد می کند که حتی جدیدترین مدل های سال نیز از رقابت با آنها ناتوان هستند. هوشمندی و مهندسی بسیار دیدنی در طراحی کابین اتومبیل هایی مانند فورد، داج و انواع محصولات جنرال موتورز رسمی دیرینه است. برای مثال اتاق پونتیاک فایربرد دهه 70 تا چه میزان باید خلاقیت همراه خود داشته باشد که هم اکنون نیز از جذابیت آن کاسته نشده است؟!

با کمی دقت در محصولات جدید کمپانی های آمریکایی بازهم می توان آثاری از این هوشمندی در طراحی را مشاهده کرد که تضمینی برای بی زمان بودن طراحی های مذکور است. برای مثال نگاهی به داج چلنجر 2014 بیندازید، این خودرو 50 سال دیگر با یک بازسازی حرفه ای قطعا بسیار پرمخاطب خواهد بود.
                                                                           داج چلنجر

یکی از مدل های محبوب دهه 60 شورولت کامارو بود. کامارو در 29 سپتامبر 1966 روی خط تولید رفت و به عنوان مدل 67 به فروش رسید و برای رقابت با فورد موستانگ طراحی شده بود. این خودرو در پلت فرم و قطعات متعددی با پونتیاک فایربرد مشترک بود. تا سال 2002 چهار نسل از کامارو تولید شده بود که در این سال متوقف شد. سپس دوباره نام کامارو روی مدلی مفهومی زنده شد که از 16 مارس 2009 تولید نسل پنجم شروع شد.

اخیرا موسسه مشهور تیونیگ نلسون ریسینگ دست به بازسازی یک کامارو اس اس مدل1969 زده است که در نوع خود بی بدیل خواهد بود. در این مدل؛ موسسه نلسون از دو توربو شارژر بزرگ بهره برده که توان کاماروی استاندارد را تا 2000 اسب بخار افزایش داده است. برای سیستم خنک کننده که در این هیولای قدرتمند اهمیت بالایی دارد از گاز مخصوص، لوله های آلومنیومی دو کاناله و رادیاتوری از همین جنس استفاده شده که توسط دو فن بزرگ و قدرتمند حمایت می شود.

تمام قسمت های موتور از آلیاژ فولاد مقاوم در برابر حرارت و فشار ساخته شده و برای رنگ خودرو نیز از بهترین ترکیب سایه های مشکی استفاده شده است تا جایی که این پروژه را شمش سیاه نامیده اند. در طراحی داخل کابین نیز رنگ مشکی غالب است و سعی بر آن شده تا حالت وینتیج داخل خودرو با کمترین تغییرات به روز رسانی شود. استفاده از یک سیستم صوتی 1000 واتی نیز بر جذابیت های شمش سیاه افزوده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار