پول نیوز

کد خبر: ۱۲۲۵۶۶
۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
0
اخیرا مرکز تیونینگ گیجر آلمان هنرمندی خود را در ایجاد تغییرات بر یک آمریکایی خاص به نمایش گذاشته است. با انتخاب یک شورولت کوروت سی7 استینگ ری عملیات گیجر آغاز می شود.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - با افزایش محبوبیت نمونه های تغییریافته (تیونینگ شده) از انواع خودروهای استاندارد، شاهد هستیم تخصصی به نام تیونیگ خودرو در حال افزایش بوده و هر روز بر تعداد موسسات و شرکت های ثبت شده در این حوزه افزوده می شود. خارج کردن خودروها از حالت استاندارد، ایجاد تغییرات در ظاهر و افزایش شگفت آور قدرت موتور؛ مشتاقان بسیاری را به خود جلب می کند و سبب می شود تا تیونینگ خودرو این روزها تجارتی بسیار پرسود باشد. البته در گذشته نیز شاهد تیونینگ های بی نظیر و البته غیر قابل تکرار از اس اس و اس آر تی برای شورولت و داج نیز بوده ایم اما همانطور که عنوان شد تعداد این موسسات در روزگار حاضر به شدت رو به افزایش گذاشته است. به نوعی باید خواستگاه اصلی تیونینگ خودروهای خیابانی را کشور آمریکا بدانیم که در این زمینه صاحب سبک است و مراکز تیونینگ بسیار مشهوری در این کشور فعالیت دارند. در کشورهای دیگر نیز بنا به توانایی آن کشور در تولید خودروهای استاندارد، مراکز تیونینگ مطرحی وجود دارند، برای مثال در آلمان به عنوان کشوری صاحب نام در حوزه خودرو بارها نام آ ام گ، براباس و کارلسون را شنیده ایم که بطور تخصصی برای گروه بنز تیونینگ های  بی نظیری انجام داده اند. علاوه بر این گروه هامان نیز هنرمندی های دیدنی روی مدل های مختلف ب ام و داشته است. از دیگر آلمانی های مطرح نباید نویتک روسو و منصوری را نیز فراموش کنیم.

اخیرا مرکز تیونینگ گیجر آلمان هنرمندی خود را در ایجاد تغییرات بر یک آمریکایی خاص به نمایش گذاشته است. با انتخاب یک شورولت کوروت سی7 استینگ ری عملیات گیجر آغاز می شود.مرکز گیجر بصورت تخصصی تیونینگ خودروهای آمریکایی را دنبال می کند.
افزودن یک سوپرشارژر و افزایش قدرت موتور اولین مرحله است. مرحله ای که برای کوروت 130 اسب بخار قدرت و 93 پوندفوت گشتاور اضافی با خود همراه دارد. موتور تیونینگ شده دارای خروجی برابر با 590 اسب بخار و گشتاور 558 پوند فوت است. البته این نتایج هنوز هم در برابر کوروت زد06 استاندارد کمپانی آمریکایی دارای ضعف است زیرا زد06 دارای قلب تپنده ای با خروجی 650 اسب بخار و گشتاور650 گوند فوت است.
گیجر از فنرهای جدید در سیستم تعلیق استفاده کرده که به راننده اجازه می دهد، ارتفاع جلو و عقب خودرو را کاهش دهد. علاوه بر این استفاده از کیت بدنه اختصاصی گیجر از جنس فیبر کربن موجب شده تا وزن خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد کاهش یابد. رینگ های آلومنیومی گیجر در جلو 19 اینچی و در عقب 20 اینچی هستند.
از رنگ بسیار خاص گیجر سی 7 نیز نمی توانیم چیزی نگوییم. این طلایی جذاب حاصل ترکیب رنگ های پایه مختلف و روزها مراحل آزمایشی است. گیجر سی 7 زیر نور آفتاب آنچنان درخشندگی از خود به نمایش می گذارد که هر بیننده ای را وادار به تحسین می کند، البته در تاریکی نیز چیزی از زیبایی کم ندارد و حس یک خودروی کاملا متفاوت و شخصی سازی شده را به ببیننده انتقال می دهد.

متاسفانه هنوز تصاویری از تغییرات داخل کابین این خودروی تیونینگ شده، منتشر نشده است.

گیجر سی7 برای بازارهای اروپایی113 هزار یورو قیمت گذاری شده است که البته این قیمت پایه بوده و با افزایش تزئینات سفارشی برای قطعات داخلی کابین از جنس فیبر کربن، چوب و طلا قیمت محصول افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدنی‌ها
پرطرفدار