September 2020 23 / چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
کد خبر: ۱۱۷۵۷۴
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
0
فقیهی با تاکید براینکه باید همه خدمات به عنوان کنسول دولت، به صورت یکجا ارائه شود افزود: با این روش بسیاری از مشکلات تحقق دولت الکترونیک مرتفع خواهد شد.
رئیس دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس یکی از چالش های اصلی دولت الکترونیک در شرایط فعلی کشور را نابسامانی وضعیت دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد و گفت: هم اکنون با تابلوهای متعددی از ارائه دهندگان خدمات دستگاههای حکومتی روبرو هستیم که این مساله مردم را دچار سردرگمی کرده است.

مهدی فقیهی در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی هایی که مرکز پژوهش های مجلس درباره شاخص توسعه دولت الکترونیک ایران داشته است یکی از چالش های دستیابی به این هدف را نابسامانی ارائه خدمات ارتباطی عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمان توسعه زیرساختهای ارتباطی و ایجاد سواد دیجیتالی، باید دفاتر پیشخوان خدمات دولت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بدون شک یکی از چالش های اصلی دولت الکترونیک در شرایط فعلی کشور، نابسامانی وضعیت دفاتر پیشخوان خدمات است گفت: هم اکنون با تابلوهای متعددی از ارائه دهندگان خدمات دستگاههای حکومتی روبرو هستیم؛ شهر پر است از تابلوهای دفاتر پلیس +10، عدالت الکترونیک، شهر الکترونیک، خدمات ارتباطی، دفاتر پستی و پیشخوان خدمات که این دفاتر به جای ارائه خدمات، مردم را دچار سردرگمی می کنند.

فقیهی با تاکید براینکه باید همه خدمات به عنوان کنسول دولت، به صورت یکجا ارائه شود افزود: با این روش بسیاری از مشکلات تحقق دولت الکترونیک مرتفع خواهد شد.

وی یکپارچگی خدمات دولتی را مستلزم همکاری دو یا چند نهاد مرتبط با هم دانست و با بیان اینکه تبادل اطلاعات چند سازمان و تعاملات دستگاهی در بستر دولت الکترونیک در کشور شکل نگرفته است خاطرنشان کرد: تا زمانی که پایگاههای اطلاعاتی دستگاههای حکومتی، نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات اقدام نکنند خدمات الکترونیکی تولید نمی شود.

رئیس دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه تولید خدمات الکترونیکی در ایران در سطح نازل قرار دارد تاکید کرد: وجهه سازمانی دستگاهها بر وجهه ملی غلبه دارد و سرویس های ارائه شده مطلوب نیست؛ از این رو تا زمانی که این موضوع حل نشود همچنان دچار استعلامات کاغذی خواهیم بود و در نهایت این موضوع، جنبه مخربی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

فقیهی با بیان اینکه در حوزه خدمات آنلاین، حس مثبت بودن و درک مشتری و شهروند از خدمات آنلاین در کشور وجود ندارد افزود: طی چند سال اخیر خدمت آنلاین جدیدی به لیست خدمات الکترونیکی تولید و اضافه نشده است؛ این در حالی است که در دولت الکترونیک نیازمند تعریف و تولید خدمات و نیز تنظیم تعاملات هستیم.

وی گفت: همچنین نیازمند یکپارچه شدن خدمات دستگاههای اجرایی با یک متولی واحد هستیم تا هم نیاز تخصصی دستگاهها روی زمین نماند و هم گروههای مشخص، خدمات معین و قابل قبولی را ارائه دهند و اشتراک گذاری اطلاعات نیز رایگان صورت گیرد که در این راستا پیشنهاد می شود متولی این خدمات واحد، دفاتر پیشخوان خدمات دولت باشند.

به گفته این مقام مسئول، می توان از پتانسیل دفاتر خدمات ارتباطی روستایی برای سرو سامان دادن به این بخش بهره برد تا در جهت اعمال عدالت الکترونیکی خدمات در تمام کشور به صورت یکسان ارائه شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: