کد خبر: ۱۱۴۳۰۳
۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
0
وی با بیان اینکه این تنوع بر حسب زمان پرواز و زمان خرید و مسیر و دیگر عوامل به اجرا رسیده است، بیان کرد: انتظار نداریم که در ابتدای اجرای این قانون تمامی مراحل به صورت یکباره اجرا شود، بنابراین حداقل 6 ماه برای متنوع سازی زمان نیاز داریم.
 پول‌نیوز-رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دوره متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تا 6 ماه اجرایی می شود، گفت: اجرای کامل آزادسازی نرخ بلیت به انجام کارهای مقدماتی نیاز دارد.

به گزارش مهر، علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص زمان اجرای کامل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: مرحله ای که از روزهای گذشته شروع شده، متنوع سازی نرخ بلیت است که حول قیمت مصوب سال 91 با 30 درصد بالاتر و پایین تر شرکت‌ها اجازه تعیین قیمت بلیت را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تنوع بر حسب زمان پرواز و زمان خرید و مسیر و دیگر عوامل به اجرا رسیده است، بیان کرد: انتظار نداریم که در ابتدای اجرای این قانون تمامی مراحل به صورت یکباره اجرا شود، بنابراین حداقل 6 ماه برای متنوع سازی زمان نیاز داریم.

جهانگیریان با بیان اینکه طرح جامع ایمنی حمل و نقل هوایی کشور تهیه شده و در حال بازنگری است، گفت: به منظور خریداری ناوگان جدید کماکان در فشار تحریم‌ها هستیم، اما این دلیل نشده است که هدف نوسازی را مورد بی توجهی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشوق‌هایی را برای شرکت‌ها در نظر گرفتیم، اظهار داشت: بر این اساس، شرکت‌ها می توانند اقدام به خرید و واردات هواپیما براساس ظرفیت هایی که در تبصره بودجه پیش‌بینی شده است، کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه سازمان از ورود هواپیماهای بالای 20 سال جلوگیری می کند، گفت: شرکت‌ها در صورت خرید هواپیمای با عمر 15 سال هم موظف هستند یکی از هواپیماهای بالای 20 سال را از رده خارج کنند.

جهانگیریان در خصوص رتبه ایمنی ایران در حمل و نقل هوایی اظهار داشت: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ایران جزء 20 کشور اول دنیا در ایمنی قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که فقط ایمنی را در صنعت حمل و نقل هوایی در نظر گرفته بلکه نظارت سازمان را تایید کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متاسفانه اگر ما بازده 10 تا 15 ساله را مدنظر قرار دهیم، می بینیم که وضعیت سوانح هوایی ما در دنیا خوب نیست و امیدواریم این وضعیت را بهبود دهیم.

وی در خصوص عوامل دخیل در سوانح صنعت هوایی گفت: عوامل زیادی در آن دخیل هستند که یکی فرسودگی و نیاز به تعمیرات و دیگری نظارت بیشتر بر شرکت‌های هواپیمایی است، ضمن اینکه تحریم‌ها هم بی تاثیر نیست، زیرا اطلاعاتی را که می خواهیم، شرکت‌های سازنده هواپیما از ما دریغ می‌کنند و مجبوریم از واسطه ها اطلاعات را دریافت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
نظرسنجی
عملکرد دولت در مواجهه با کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟
افتضاح
تا حدودی مطلوب و موفق
موفق و خوب
مشاهده نظرات
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: