کد خبر: ۱۱۱۴۷۴
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
0
فناوری، کسب و کار را از نظر مدیریت داده، تکنیک های بازاریابی و ارتباطات در تمامی سطوح بازتعریف کرده است و در نتیجه استفاده از اینترنت، شرکت‌ها به تدریج جهانی‌تر شده اند و جریان کار سریع‌تر از گذشته انجام می‌شود.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - فناوری با آهنگی سریع شرایط کسب و کار روزانه را تغییر می دهد. تمامی دپارتمان ها و شاخه های کسب و کارهای مختلف از مزایای سخت افزارها و نرم افزارهای جدید سود می برند، در شرایطی که اینترنت و اینترانت به طور قابل توجهی عملیات های کسب و کار را تسهیل و سرعت می بخشند.

به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، داده ها مجازی سازی شده اند، شرکت ها بازارها را هدف قرار می دهند و اهداف آنها به طور مستمر حالتی جهانی به خود می گیرند و ارتباطات کسب و کار در حال حاضر با میزانی بی سابقه مبتنی بر رسانه ها است.

پایگاه های داده مجازی

روزهای مدیریت داده با خودکار و کاغذ سپری شده است. به نظر می رسد سرنوشتی مشابه در انتظار پایگاه های داده دیجیتال داخلی شرکت که نقش آن را سرویس های رایانش ابری بر عهده گرفته اند، باشد. زمانی که رسیدگی به اطلاعات مد نظر قرار می گیرد، اینترنت کارآمدترین ابزار حال حاضر کسب و کار محسوب می شود. شرکت های بیشتری در حال گسترش داده های خود و اجرای آنها به طور کامل در فضاهای ابری هستند. فضای ابری به گروه های بزرگتری از کارکنان اجازه دسترسی، به اشتراک گذاری و ویرایش داده ها به صورت آنلاین از هر مکانی در هر زمانی را می دهند. جدا از ذخیره آنلاین، اینترنت فرصت جمع آوری داده ها را فراهم می کند. در همین راستا، جمع آوری اطلاعات کسب و کار درباره رقبا، انجام پژوهش درباره تقاضاهای بازار و جستجو برای مشتری های جدید توسط اینترنت تسهیل و تسریع می شود.

بازاریابی جهانی و تجارت الکترونیک

به کارگیری راه حل های آنلاین در بازاریابی و فروش استفاده دیگری از فناوری در کسب و کار است. این برای شرکت ها به معنای جهانی سازی بازار هدفشان است. از سوی دیگر، مشتریان و شرکای آنها از دسترسی هر چه بیشتر به خدمات سود می برند. تجارت الکترونیک، تبلیغات آنلاین و خدمات مشتری، کسب و کارهایی بین المللی را ایجاد کرده و به افراد سراسر جهان اجازه می دهند به برندهایی مانند آمازون و مایکروسافت دسترسی داشته باشند. افزون بر این، بازاریابی رسانه های اجتماعی از تاکتیک های بازاریابی کلیدی امروز محسوب شده و ابزارهایی بسیار کارآمد برای شرکت ها و ترویج محصول هستند.

ارتباطات پیشرفته

ارتباطات کسب و کار جنبه دیگری است که با پیشرفت رسانه های اجتماعی و فناوری های دیگر، انقلابی در آن صورت گرفته است. در شرایطی که تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و ایمیل ها به ابزارهای پایه برقراری ارتباط هم برای مشتریان و هم برای کارکنان دورکار مبدل شده اند، فرصت های حمل و نقل سریع تر و کنفرانس های آنلاین امکان برقراری جلسات کاری بین شرکا در سراسر جهان را به صورت فیزیکی و یا مجازی امکان پذیر کرده اند. ارتباطات افقی و از بالا به پایین بین کارکنان به واسطه فناوری های اینترنتی تسهیل شده اند. مدیریت ارتباط مشتری اجتماعی شرکت ها را قادر کرده است ارتباط خود با مشتریان را مدیریت و حفظ کرده و آگاهی آنها درباره پیشنهادها و موارد ویژه دیگر را به روز نگه دارند.

تله های فناوری کسب و کار

راه حل های فناورانه رشد قابل توجه در دسترسی و تسریع تمام عملیات های کسب و کار را تضمین می کنند، و موانع فیزیکی و جغرافیایی برای توسعه بازار را کاهش می دهند. با این وجود، در کنار این مزایا، نگرانی هایی درباره پیاده سازی فناوری های کسب و کار وجود دارند. از آن جایی که ممکن است رایانه ها هک شوند و داده های ذخیره شده در فضاهای ابری و پایگاه های داده در معرض سرقت قرار دارند، موضوعات امنیتی در کانون توجه هستند. افزون بر این، استفاده از فناوری پیشرفته مستلزم تقاضای مداوم برای به روز رسانی نرم افزارها و سخت افزارهایی گران قیمت است. در نهایت، حضور گسترده دستگاه های ارتباطی در هر مکانی و نیاز به در ارتباط بودن مداوم ممکن است به اضطراب و سرخوردگی کارکنان و ایجاد حس به دام افتادن توسط فناوری منجر شود.

به طور خلاصه، اغراق نیست اگر بگوییم فناوری، کسب و کار را از نظر مدیریت داده، تکنیک های بازاریابی، و ارتباطات در تمامی سطوح بازتعریف کرده است. در نتیجه استفاده از اینترنت، شرکت ها به تدریج جهانی تر شده اند و با توجه به اینترانت و مجموعه هایی از وسایل ارتباطی جدید جریان کار سریع تر از گذشته انجام می شود. از سوی دیگر، موضوعات امنیتی، نشت داده ها و اضطراب ناشی از تنوع روش های ارتباط در هر زمان برای کارکنان موانعی غیر معمول برای عملکرد روان و بهره وری کسب و کار غرق در فناوری محسوب نمی شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
تعطیلی همه مشاغل به جز سطح 1 در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهرها
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهرها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.