کد خبر: ۱۰۶۳۴
۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶
0
وي در خصوص واردات خودروهاي هيبريدي در كشور می گوید: هر نوع واردات به توليدكنندگان داخلي ضرر مي زند و وقتي در صنعت خودرو سازي و قطعه سازي كشور پتانسيل توليد وجود دارد بايد دقت لازم را در واردات داشته باشيم.
ايران خودرو در تلاش براي بهره گيري از فناوري هاي جديد در طراحي و توليد خودرو گام هاي هدفمندي را برداشته و اينك به مرحله اي از دانش رسيده است كه می تواند در خصوص توليد خودروهاي سواري هيبريدي و ديزلي توانمندي هاي خود را نشان دهد.

اين توانايي ها در واقع پاسخ روشن به نيازهاي صنعت حمل و نقل كشور است كه به سمت و سوي خودروهاي ديزلي و هيبريدي برنامه هاي خود را متمركز كرده است؛ این خلاقيت در طراحي و توليد خودرو براساس تنوع سبد سوختي براي تصميم گيران سازمان ها و نهادهاي مسوول از اهميت فراوانی برخوردار است. در اين راستا دیدگاه چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را جویا شده ایم كه در ادامه مي خوانيد:

تنوع سبد سوختي

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص مي گويد: تنوع سبد سوختي در كشور موجب بهبود مديريت سوخت مي شود و با استفاده از اين مكانيزم مي توان مشكلات احتمالي در سوخت خودروها را كاهش داد.

سيد حسين هاشمي، نماينده مردم ميانه خاطر نشان می سازد: در خصوص خودروهاي هيبريدي از خودروسازان خواستيم توليد اين خودروها به حدي باشد كه بتواند تقاضاي بازار را جبران كند.

وي با بيان اين كه واردات براي هيچ كشوري خوشايند نيست، اظهار می دارد: با در نظر گرفتن ميزان توليد داخل و نياز بازار تفاوت آن توسط وزارت بازرگاني و وزارت صنايع به شكلي تنظيم شود كه اجازه وارادات به همان ميزان داده شود.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس می گوید: طي مصوبه هیات دولت مقرر شده، به محصولاتي كه در داخل كشور توليد مي شود اجازه واردات داده نشود و دولت بايد اين مصوبه را جدي بگيرد.

وي در خصوص خودروهاي سواري ديزلي می افزاید: موتور اين خودروها مشكلي ندارد و در حال حاضر توسط ايران خودرو توليد مي شود ولي از آن جايي كه كيفيت گازوييل موجود در كشور مناسب نيست اين خودروها توليد انبوه نشده است.

هاشمي با بيان اين كه در تمام دنيا خودروهاي بنزيني و ديزلي به نسبت مساوي وجود دارد، اظهار می دارد: مشكلي براي توليد خودروهاي سواري ديزلي وجود ندارد به شرطي كه كيفيت گازوييل موجود در كشور ارتقا يابد و به حد استاندارد برسد.در صورتي كه توان توليد گازوييل با كيفيت وجود نداشته باشد مي توان آن را مانند بنزين از خارج وارد كنند تا اين نوع خودروها مشكلي نداشته باشند.

هاشمي با بيان اين كه مجلس سياست گذاري كلي را انجام مي دهد، می گوید: تنوع سبد سوختي در برنامه پنج ساله چهارم وجود دارد و كميسيون هاي زيربط مانند كميسيون انرژي به منظور نوع سوخت خودروها و كميسيون صنايع به لحاظ موتور و خودرو موظفند كه نظارت كنند.

مجلس پشتيبانی می کند

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص مي گويد: ايران خودرو اقدام مثبتي در زمينه توليد خودروهاي سواري ديزلي انجام داده كه قطعا از آن حمايت خواهيم كرد و در كميسيون صنايع و مجلس پشتيبان آن هستيم.

عزيز اكبريان، نماينده مردم كرج، خارج شدن خودروهاي سواري ديزلي از چرخه توليد كشوررا در گذشته اشتباه دانسته و می افزاید: يكي از اشتباهاتي كه صورت گرفت خودروهاي سواري ديزلي از رده خارج و همه خودروها بنزيني شدند.

اكبريان با بيان اين كه در اروپا و امريكا نيز از خودروي سواري ديزلي استفاده مي شود، اظهار می دارد: آلايندگي اين خودروها از خودروهاي بنزيني به مراتب كمتر است و سربي كه از خودروهاي بنزين سوز در هوا پخش مي شود پر آسیب تر از دود و خودروهاي گازوييل سوز است كه آن نيز با فيلتر هاي لازم قابل كنترل است.

وی خاطر نشان می سازد: اقدام ايران خودرو در زمينه توليد خودروهاي سواري بسيار مناسب بوده و بايد اين موضوع را پي گيري كنند تا علاوه بر سوخت بنزين و گاز از سوخت گازوييل نيز در كشور استفاده شود. بايد به سمتي حركت كنيم كه در خودروهاي سواري حدود 30 درصد گازسوز و 30 درصد ديزلي باشند.

وي در خصوص توليد خودروهاي هيبريدي در كشور اظهار داشت: پايين بودن تعرفه هاي واردات خودرو قطعا به خودروسازان ما ضرر وارد مي كند البته خودروهاي هيبريدي هنوز در كشور ما در بازار نيامده و آزمايش نشده است.

وزارت نفت و تامین سوخت

عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص سوخت خودروهاي سواري ديزلي مي گويد: در حال حاضر گازوييل ما از كيفيت پاييني برخوردار است و آن كيفيت نمي تواند نيازخودروهاي شخصي را كه موتور آن ها ظرافت خاصي دارد، تامين كند.

سيد عماد حسيني، نماينده مردم قروه در خانه ملت می گوید: وزارت نفت بايد سوخت قابل قبول را تامين كند و آن زمان خودروسازان ما مي توانند خودروهاي سواري ديزلي را به بازارعرضه كنند.

وي ادامه می دهد: طي بازديدي كه كميسيون انرژي مجلس از ايران خودرو داشت اين موضوعات مطرح شد و مجلس از همان زمان وارد عمل شد و تذكرات لازم را به وزارت نفت داده است.

وي در خصوص توليد خودروهاي سواري ديزلي اظهار می دارد: ايران خودرو موتور پايه ديزلي را طراحي كرده است. توليد اين خودروها باعث مي شود مانند كشورهاي اروپايي به حدي از كيفيت گازوييل برسيم كه در خودروهاي شخصي و خودروهاي مورد نظر استفاده شود.

عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس خاطر نشان می سازد: استانداردهاي سوخت خودروهاي ديزلي هنوز فراهم نشده و سنگيني گازوييل موجود براي خودروهاي سواري ديزلي مشكل ايجاد مي كند.

وي می افزاید: قيمت و كيفيت اين سوخت ها مي تواند در خودروهاي سواري و ناوگان حمل و نقل عمومي بسيار مورد استفاده قرار گيرد و در صورتي كه اين سوخت به كيفيت لازم برسد مجلس نيز از توسعه آن حمايت خواهد كرد.

عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس تصريح می کند: با توجه به وضعيت بنزين و گاز موجود، روي آوردن به توليد و واردات خودروهايي كه سوخت هاي غير بنزيني دارند به نفع كشور است. قطعا در دراز مدت سوخت هاي فسيلي كاهش خواهد يافت و روندي كه در كشور وجود دارد، ملزم مي كند كه به سمت خودروهايي با سوخت پاك حركت كنيم.

وي يكي از سوخت هاي پاك را سوخت هيبريدي دانسته و می گوید: پتانسيل توليد خودروهاي هيبريدي در داخل كشور وجود دارد و با توليد اين خودروها مشكلات پيش روي مصرف سوخت كمتر خواهد شد.

حسيني خاطر نشان می سازد: واردات خودروهاي هيبريدي در حدي نيست كه به خودروسازان كشور ضربه اي وارد كند ولي در صورتي كه واردات انبوه شود قطعا به توليدكنندگان داخلي ضربه وارد خواهد شد.

گازويیل موجود کیفیت ندارد

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز مي گويد: با توجه به مديريت مهندس نجم الدين و تخصص وي در خصوص موتور، مي تواند ديدگاه ها و ايده هاي خوبي را ارايه دهد.

حسين گروسي، نماينده مردم شهريار بر این باور است: ايران خودرو مي تواند در جايگزيني موتورها با سوخت هاي مختلف پيشتاز باشد و اميدواريم با رويكردي كه وجود دارد گزينه هاي مختلف سوخت مورد كارشناسي دقيق قرار گيرد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح می کند: در صورتي كه بتوانيم سوخت خوبي را جايگزين خودروهاي سواري كنيم، توليدات خودروسازان مورد استقبال داخل و خارج از كشور قرار خواهد گرفت. در گذشته به علت ارزان بودن سوخت توجهي نداشتيم كه خودروها چه ميزان و چه نوع سوختی مصرف مي كنند.

وي ادامه می دهد: بايد مصرف سوخت خودروها را كاهش دهيم و به سمت خودروهاي كم مصرف كه آلايندگي كم و همخواني با استاندارد جهاني دارند، حركت كنيم. شركت هاي معتبري مانند بنز از سوخت گازوييل براي خودرو هاي سواري استفاده مي كنند كه هم مصرف كمتر و هم آلايندگي كمتري دارد.

وي در خصوص واردات خودروهاي هيبريدي در كشور می گوید: هر نوع واردات به توليدكنندگان داخلي ضرر مي زند و وقتي در صنعت خودرو سازي و قطعه سازي كشور پتانسيل توليد وجود دارد بايد دقت لازم را در واردات داشته باشيم.

گروسي در خصوص كيفيت پايين گازوييل موجود در كشور برای استفاده خودروهاي سواري ديزلي می گوید: وزارت نفت بايد دقت كند كه سوخت با كيفيت توليد شود. با توجه به اين كه اين سوخت مورد توجه خودروسازان قرار دارد استاندارد هاي جهاني براي آن بايد رعايت شود.
گروسي خاطر نشان كرد: اگر سوخت گازوييل مناسب براي خودروهاي سواري را در اختيار مشتريان قرار دهيم و وزارت نفت بتواند كيفيت گازوييل را بالا ببرد، خودروهاي سواري ديزلي مورد استقبال مشتريان قرار خواهند گرفت. شركت نفت بايد هر چه سريع تر سوخت مورد نياز خودروهاي سواري ديزلي را در اختيار خودروسازان قرار دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: