کد خبر: ۱۰۵۰۲
۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰
0
سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از برند های برتر تجاری در بازارهای هدف صادراتی را در دستور کار قرار داد.
به گزارش پول نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، معاون وزیر بازرگانی در این باره گفت: بیش از 50 تا 60 درصد هزینه های استقرار برندهای تجاری در بازارهای هدف در قالب ایجاد مراکز تجاری پرداخت خواهد شد.

مهندس بابک افقهی با اشاره به اینکه به زودی مراکز تجاری در کشورهای عمان، افغانستان، سودان، عراق و سنگال راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد 50 درصد هزینه تحقیقات و 80 درصد هزینه های نمایشگاهی برندهای برتر ایرانی را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه برند سازی با حمایت از تولید داخلی و ملی از طریق ایجاد تمایز در بازار هدف انجام می شود، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی از طریق بالا بردن ارزش برند محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی، ارتقای تصویر و اقتدار محصول ایرانی در عرصه جهانی، توسعه ارتباطات تجاری در سطح منطقه‌اي و جهاني و همچنین افزایش ضریب ماندگاری محصولات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از دیگر اهداف برند سازی است.

افقهی با تاکید به ضرورت ارتقای ذهنیت مصرف کننده گان بازارهای هدف صادراتی نسبت به محصولات ایرانی، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی دولتی تجارت خارجی در کشور زیرساخت لازم را برای برند سازی فراهم می کند و نهادهای خصوصی نظیر اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون ایران و ... متولی اجرایی برند سازی هستند.

وی درخصوص اهداف برنامه ریزی استراتژیک توسعه برند در کشور تصریح کرد: ترسيم وضعيت موجود برندهاي ايراني، تعیین چالشها و تهدیدهای فرآوری بنگاههای ایرانی در حوزه برند و برند سازی، تعیین فرصت ها و پتانسیل های موجود برای بنگاههای در شرایط فعلی، خلق ارزش و ثروت ملي از طريق برندهاي قدرتمند كشور، ايجاد برندهاي برجسته در سطح منطقه ای و بین المللی درخصوص كالاهاي ایرانی و همچنین خلق ارزش افزوده در صادرات از طريق توسعه و ارتقاي برندهاي ايراني ازجمله این اهداف است.

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه این وزارتخانه اجرای طرح مدیریت واردات را در اولویت کاری خود قرار داده است، افزود: مطابق آمارهای رسمی فائو ایران در 15 محصول کشاورزی رتبه های اول تا دهم جهان را دارا است اما فقدان برندهای ملی، ماندگاری محصولات ایرانی را در بازارهای هدف صادراتی متاثر کرده است.

افقهی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با هدف بازگشت ارزش افزوده فروش محصولات ایرانی به داخل کشور اقدامات زیادی را انجام داده و در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان برخی از راهکارهای پیشنهادی برای دستیابی به اهداف برندسازی گفت: پژوهش، تحقیقات و مطالعات استراتژیک و شناسایی روشهای جدید ساخت و مدیریت برند، آموزش و ترویج دانش برندسازی، نشر کتب، مجلات و مقالات کاربردی، توسعه کمی و کیفی خدمات مشاوره مدیریت برند و برندسازی، بهبود زیرساخت‌های حقوقی و مقررات در کشور، فعالیت‌های ترویجی و گسترش فرهنگ برند در کشور و همچنین معرفی برندهای برتر ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از جمله راهکارهای پیش رو است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: تولید کنندگان داخلی نمی توانند مطابق سلیقه خود تولید کنند و انتظار ماندگاری دربازارهای هدف داشته باشند؛ لذا انطباق تولیدات داخلی با نیازهای مصرف کنندگان بازارهای هدف اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی برند و فعالیت های ترویجی تاکید کرد وگفت: ایجاد کمیته های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح رسانه ها برای گسترش فرهنگ برندسازی در کشور از طریق تعامل با رسانه ملی، مطبوعات و سایر رسانه های فعال در حوزه اقتصادی در کشور همچنین برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها برای تعامل صاحبان برند با محافل علمی و دولتی و انتقال تجارب در کشور در کنار حمایت از معرفی برندهای برتر ایرانی در بازارهای هدف صادراتی و حمایت از طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه ارزیابی برند در فرهنگ سازی برند تاثیر به سزایی دارد.

افقهی درخصوص نقش سازمان توسعه تجارت ایران در توسعه و ترفیع برندهای ایرانی خاطر نشان کرد: بهبود فرآیند برنامه ریزی و مدیریت همکاریهای فی مابین بخش دولتی و خصوصی، ایجاد شبکه های تولید تحت برند مشترک، کمک به ایجاد و توسعه برندهای ایرانی و نهاد سازی در این بخش، کمک به ایجاد مراکزی برای ترویج برندهای ایرانی در بازارهای هدف، تعیین چارچوب استاندارد برای ارائه خدمات به برندهای صادراتی در بازارهای هدف، برنامه ریزی و حمایت از تبلیغات در بازارهای صادراتی برای رشد ارزش ویژه برند های ایرانی، برنامه ریزی برای انجام تحقیقات برند بنگاهها در بازارهای صادراتی ازجمله وظایف این سازمان است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه سخنان خود به اقداماتی که این سازمان در زمینه برند سازی انجام داده اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات برای ایجاد مراکز و دفاتر تجاری شرکت ها و برندهای برتر صادراتی در بازارهای هدف با هدف کمک به حضور فیزیکی برندهای برتر ایرانی در بازارهای هدف، حمایت از طرحهای تحقیقات برند در بازارهای هدف صادراتی برای بنگاههای صادراتی، راه اندازی 14 مرکز خدمات مشاوره بازاریابی سطح کشور برای ارائه خدمات مشاوره ایی، تبلیغ و معرفی برندها ی برتر صادراتی از شبکه های معتبر بین المللی ازجمله اقدامات انجام شده سازمان توسعه تجارت ایران است.

معاون وزیر بازرگانی اضافه کرد: حمایت از طراحی و پیاده سازی برنامه جامع تبلیغاتی برندهای صادراتی ایران در بازارهای هدف، حمایت از برگزاری سمینارها، کنفرانس ها و دوره های آموزشی، کمک به شناسایی کانالهای توزیع مناسب در بازارهای صادراتی که نوع این کانالها در رشد ارزش ایجاد ارزش افزوده خواهند کرد و همچنین ارائه تسهیلات ویژه جهت مشارکت برندهای برتر صادراتی در نمایشگاهها و هیاتهای تجاری از دیگر اقدامات در بخش تجارت خارجی وزارت بازرگانی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: