May 2021 17 / دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برون‌سپاری خدمات را برای ایجاد تغییر و تحول ضروری دانست و افزود: مقاومت سازمانی دربرابر تغییر و تحول بدیهی است و برای افزایش برون‌سپاری خدمات باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز، دکتر سیدتقی نوربخش در همایش رؤسای شعب مادر و مسئولین کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام این خبر گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام جامع رفاه اجتماعی سازمان‌های دارای تصدی‌گری مکلف شده‌اند 20 درصد از خدمات خود را برون‌سپاری کنند و تأمین‌اجتماعی نیز به عنوان یک الزام قانونی مکلف به اجرای آن است.

دکتر نوربخش افزود: در بودجه سال 93 سازمان تأمین‌اجتماعی به مسئله کارگزاری‌ها و برون‌سپاری خدمات توجه شده و هیأت‌امنای این سازمان در مصوبه اخیر خود مجوز لازم را برای مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات به مخاطبان صادر کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یک سازمان عظیم اجتماعی و اقتصادی‌ که گردش مالی بالایی دارد و نیمی از جمعیت کشور را تحت‌پوشش دارد، چاره‌ای جز برون‌سپاری ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه برون‌سپاری خدمات باید توجیه‌پذیر باشد، گفت: همچنین باید حجم، تعداد، قیمت و هزینه تمام شده خدمات قابل واگذاری بررسی شود.

وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در کارگزاری‌ها اظهار داشت: ارائه خدمات غیرحضوری از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و با افزایش این خدمات در کارگزاری‌ها قطعاً تغییراتی به وجود خواهد آمد و باید تأثیر خدمات الکترونیک بر کارگزاری‌ها بررسی شود.

دکتر نوربخش با تأکید بر اینکه خدمات کارگزاری‌ها محدود به بخش بیمه‌ای نیست، افزود: کارگزاری‌ها می‌توانند در بخش‌های درمان، اقتصادی و بازرسی از دفاتر قانونی نیز فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: روحیه تغییر و تحول در مدیران سازمانی و استانی وجود دارد و ایجاد کارگزاری‌ها و افزایش آنها در استان‌ها نشان‌دهنده تحول‌گرایی مدیران ستادی و استانی است.

وی با تقدیر از تلاش کارکنان کارگزاری‌ها در کمک به اجرای مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و انجام 30 میلیون فرایند بیمه‌ای، افزود: فعالیت این واحدها موجب تسهیل امور در شعب و واحدهای اجرایی می‌شود.

همچنین دکتر نوربخش خواستار تبیین افق فعالیت‌ها و ارتقای سطح خدمات کارگزاری‌ها شد.

دکتر نوربخش با اشاره به رشد جمعیت تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در ده سال اخیر از 8 میلیون به 13 میلیون نفر و تعداد مستمری‌بگیران نیز به 2میلیون و 500هزار نفر رسیده و به دلیل بروز مشکلات اقتصادی سطح مطالبات مردم از این سازمان افزایش یافته است.

وی سازمان تأمین‌اجتماعی را لبه تماس حاکمیت با مردم عنوان و تصریح کرد: هرچند تنگناهای معیشتی به وجود آمده مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی نیست، ولی مشکلات ایجاد شده در این سازمان ظهور و بروز بیشتری دارد.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه در سنوات گذشته نیز شکاف بین منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی بوده، گفت: این مسئله ناشی از عدم توجه به محاسبات بیمه‌ای و به روزرسانی محاسبات بیمه‌ای بوده و طی 10 سال اخیر این مسئله تشدید شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی افزایش یافته، افزود: در 10 سال اخیر 57 هزار میلیارد تومان به بدهی‌های دولت افزوده شده است.

دکتر نوربخش با اشاره به کسری 5 هزار میلیارد تومانی بودجه این سازمان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری 15 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار شد و در بودجه سال 93 نیز پیش‌بینی می‌شود 18 هزار میلیارد تومان به بدهی دولت اضافه شود و در پایان سال 93 درمجموع کل بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی 93 هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کل ارزش بورس 400 هزار میلیارد تومان است، افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال آینده معادل یک‌چهارم کل بازار سرمایه کشور از دولت مطالبه خواهد داشت.

دکتر نوربخش اختلاط نظام بیمه‌ای و حمایتی از سوی دولت، را ریشه اصلی به وجود آمدن وضع فعلی دانست و گفت: دولت برای حل مشکلات اقتصادی نباید نظام بیمه‌ای و حمایتی را با هم اشتباه بگیرد و مشکلات مالی مردم را از طریق نهادهای حمایتی حل کند و نباید خوشحالی مقطعی بخشی از مردم باعث بروز مشکل برای نیمی از جمعیت کشور شود که تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های اخیر از مأموریت اصلی خود دور شده و به حاشیه رفته، گفت: سرمایه اصلی این سازمان اعتماد بیمه‌شدگان است که برای جلب و افزایش اعتماد و رضایت آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: