May 2021 09 / يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
0
هنگامی که ایجاد کسب و کاری موفق مد نظر قرار می گیرد، مشتری عامل کلیدی محسوب می شود. وفاداری مشتری می تواند به معنای مرز بین پیشرفت شرکتی موفق و یا افول شرکتی ناموفق باشد.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - هنگامی که ایجاد کسب و کاری موفق مد نظر قرار می گیرد، مشتری عامل کلیدی محسوب می شود. وفاداری مشتری می تواند به معنای مرز بین پیشرفت شرکتی موفق و یا افول شرکتی ناموفق باشد. مصرف کنندگان عاملی مهم در راستای تعیین هدف، سلامت و استاندارد ارتقا را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. بر همین اساس، جریان مداوم ارتباطات و برنامه رضایت مشتری می تواند هر شرکتی را در مسیر آینده ای روشن تر قرار دهد.

برنامه های خدمات مشتری به بخشی ضروری برای کسب و کارهایی که خواستار ایجاد تصویری محبوب از نشان تجاری و افزایش فروش خود هستند، مبدل شده اند. گفت و گوی پایدار بین مصرف کنندگان و شرکت شامل توجه و اعمال اظهارنظرها و دغدغه های آنها در اقدام های روزانه می شود. در حقیقت، رهبران برتر در تکنیک های خدمات مشتری مشتاق توجه به نیازهای مصرف کنندگان و توسعه روش هایی برای ارائه خدمات مشتری کارآمد هستند.

بازخورد مشتری

پیاده سازی برنامه های رضایت مشتری اختصاص داده شده به استفاده از پیشنهادات، اظهارنظرها و نگرانی های مشتریان موجود، بهبود ارتباط با مشتری که عاملی کلیدی برای ارتقا عملکرد کسب و کار محسوب می شود را در پی دارد. با فراهم کردن امکان ارائه بازخورد از سوی مشتریان، کسب و کارها به آنها فرصتی برای اختصاص زمان و فکر درباره نشان های تجاری را می دهند. با مشاهده نتایجی ملموس، وفاداری هرچه بیشتر مشتریان را نیز کسب می کنید.

نظر سنجی ها

انجام نظرسنجی های منظم روشی ساده، اما همچنان موثر برای کشف نظرات مشتری محسوب می شود. این روشی ایده آل برای شناسایی میزان درک و آگاهی مشتریان از عملکرد کارمندان، تنوع محصول و طراحی بسته بندی، فضای فروشگاه، تغییرات اخیر یک کسب و کار و ... محسوب می شود. مهم تر از آن، کاری است که کسب و کار با نتایج نظرسنجی انجام می دهد. یک شرکت تلاش می کند تا تجربه مشتری، کیفیت محصولات و ابعاد دیگر فعالیت خود را با برنامه های خدمات مشتری بهبود بخشیده و در این مسیر باید به تدوین و تجزیه و تحلیل نتایج، دنبال کردن روندها و پیگیری پیاده سازی بازخوردها بپردازد.

این قبیل ابزارها در شرایطی که به تنهایی موثر هستند، اما در صورت ترکیب با یکدیگر به ابزارهای پژوهشی قدرتمندتری تبدیل می شوند. توجه به مشتریان و اجرای روند بهبود از طریق اقدام های خدماتی موثر، این احساس را در مشتری ایجاد می کند که زمان، تلاش و توجه صرف شده از سوی وی بی نتیجه نبوده و کسب و کارها نیز از منافع ارائه خدمات بهتر و مشریان وفادارتر سود می برند.

مقرون به صرفه ترین و موثرترین روش برای یک کسب و کار در مسیر کسب موفقیت، افزایش وفاداری مشتریان فعلی که امتیازی رقابتی را ایجاد می کند، محسوب می شود. در مقام مقایسه، هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر و قابل توجه خواهد بود. حفظ رضایت مشتریان فعلی می تواند خریداران غیر دائمی را به مشتریانی دائمی و همیشگی مبدل کرده و با معرفی مشتریان بالقوه دیگر از سوی آنها، کسب وفادارای به برند و در نهایت موفقیت مالی خود را شاهد باشید.

بی تردید، یکی از الزامات حداقلی برای موفقیت کسب و کار تامین انتظارات مشتریان است. اما این مساله به تنهایی وفاداری آنها را در پی نخواهد داشت. برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید به مشتریان خود چیزی مثبت که انتظار آن را ندارند، ارائه کنید. به بیان دیگر، باید فراتر از انتظارات عمل کنید.

همان گونه که اشاره شد برای کشف نیازهای مشتریان خود می توانید از خدمات مشتری مانند یک برنامه بازخورد مشتری استفاده کنید. مشتریان شما دارای نظراتی هستند که قصد به اشتراک گذاری آنها را داشته و آن چه شما نیاز دارید فراهم کردن ابزاری برای این کار است. انجام نظرسنجی ها برای جمع آوری اطلاعات روشی کارآمد بوده و هنگامی که بینش و دیدگاه لازم را کسب کردید، آن را اجرایی کنید. اگر به طور موثر فراتر از انتظارات مشتریان خود عمل کنید می توانید اعتماد و وفاداری آنها را کسب کنید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: