May 2021 09 / يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۵۱
۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
0
وی افزود: این سیستم در نظارت گذشته سازمان تاکسیرانی وجود نداشته و نظارت به صورت کف خیابانی انجام می‌شده است؛ خوشحالیم که اطلاعات تاکسی‌ها را در پایانه‌ها داریم و می‌توانیم در هیئت انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانها با افراد غایب بدون مجوز در پایانه‌ها برخورد کنیم.
پول‌نیوز -مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از احضار تاکسیران‌هایی که در روزهای برفی اخیر غیبت داشتند، به هیئت نظارت خبر داد.

میثم مظفر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سیستم کنترل نظارت هوشمند چقدر توانسته در کاهش تخلفات تاکسیران‌ها اثرگذار باشد، اظهار داشت: باید در رده اول سازمان تاکسیرانی امروز را با سازمان تاکسیرانی گذشته، روش‌های سیستمی امرزو با روشهای سنتی گذشته مقایسه کرد . اگر بخواهید نگاه منصفانه‌ای به عملکرد سازمان تاکسیرانی داشته باشید در کنار نقص‌ها باید نقاط قوت و مثبت را ببینید.

وی ادامه داد: هر اقدام زیرساختی و زیربنایی که سازمان تاکسیرانی را متحول کند نیازمند زمان است و باید بتواند پروسه‌‌های کاری‌اش را را در بستر کلانشهر تهران تثیبت و بهره‌برداری کند. ما در ماه‌های گذشته مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی را تاسیس کردیم، کار این مرکز در گام نخست نظارت‌ بر تاکسی‌های خطی در 48 پایانه تاکسیرانی است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد:در گذشته با یک دفتر و خودکار حضور و غیاب تاکسیرانها ثبت می‌شد اما حالا در دیتابیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند مشخص می‌شود کدام تاکسی باید در کدام پایانه حضور داشته باشد دوربین‌های آر.اف.آی.دی در پایانه‌ها پلاک‌های تاکسی‌ها را می‌خوانند و در مرکز کنترل مقایسه می‌کنند. براین اساس تاکسی‌های پایانه‌ها برای اولین بار گزارش عملکردشان را دریافت می‌کنند و تاکسی‌های غایب پایانه‌ها نیز شناسایی می‌شوند.

وی افزود: این سیستم در نظارت گذشته سازمان تاکسیرانی وجود نداشته و نظارت به صورت کف خیابانی انجام می‌شده است؛ خوشحالیم که اطلاعات تاکسی‌ها را در پایانه‌ها داریم و می‌توانیم در هیئت انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانها با افراد غایب بدون مجوز در پایانه‌ها برخورد کنیم.

مظفر خاطرنشان کرد: اما مشکل سازمان تاکسیرانی صرفا بر نظارت بر پایانه‌ها حل نمی‌شود؛ برای تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز طرح‌هایی در آینده داریم تا براساس آن یک نظارت همه جانبه اعمال شود. در بسیاری از کشورها تاکسی به عنوان یک وسیله لوکس شناخته شده و جابه‌جایی‌های دربستی را انجام می‌دهد، تاکسی تلفنی در تهران نیز با همین رویکرد راه‌اندازی شده اما جهت نظارت بر آنها نیز طرحی مبنی بر تاسیس کال‌سنتر مرکزی داریم.

وی ادامه داد: یعنی تلفن یکپارچه‌ای که از طریق آن شهروندان بتوانند به تاکسی تلفنی دسترسی داشته باشند و کارکرد تک تک آنها براساس دیتای کالسنتر مشخص شود. راه‌اندازی همین مرکز با این نگاه قطعا یک کار میان‌مدت خواهد بود که فراهم آوردن تجهیزات نرم‌افزاری بر شبکه سراسری آن حدود یک سال زمان می‌برد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه قطعا نمی‌توان انتظار داشت که یک شبه یا در مدت کوتاه سازمان تاکسیرانی متحول شود، خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی در جهت نظارت بر تاکسی‌های خطی  فعالیت کرده، در جهت به روز رسانی اطلاعات و شناسایی تاکسی‌های غیاب فراخوان زده و همه دفترچه‌ها و کارنامه‌های سنتی تاکسیرانها را به کارنامه‌ای هوشمند تبدیل کرده است واز طریق آن اطلاعات تاکسی‌ها را در اختیار دارد.

وی افزود: در این راستا طرحی با همکاری پلیس راهور طی چند هفته آینده اجرایی خواهد شد که صرفا مرتبط با فصل زمستان نیست و برای کل ایام سال کارکرد دارد. در این طرح تاکسی‌های فاقد کارنامه هوشمند توسط پلیس متوقف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به  اینکه در چند هفته باقیمانده تا پایان سال صدور کارنامه‌های هوشمند را کامل انجام می‌دهیم، گفت: در این صورت می‌توان ادعا کرد که اطلاعات ما در ناوگان تاکسیرانی به روز است و براساس آن می‌توان بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت داشته باشیم.

مظفر در پاسخ به اینکه زمانی اقدامات ذکر شده ارزشمند خواهد شد که تاثیر آن را بتوان به صورت محسوس مشاهده کرد، تحقق این موارد چقدر زمان می‌برد، اظهار داشت: ما به تازگی مرکز کنترل نظارت را تاسیس کرده‌ایم. وقتی اطلاعات تاکسی‌های غایب دراین سیستم استخراج می‌شود، طبق آئین‌نامه موجود ابتدا به آنها اخطار داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود:  بعد از اخطار دوم به تاکسیران متخلف برای سومین بار براساس آئین‌نامه قانونی سازمان باید راننده تاکسی را احضار کند تا در هیئت انضباطی برای آن رای صادر شود. بعد از مدتی که این چرخه به جریان بیفتد و تاکسیرانها به طور واقعی احساس کنند یک نظارت وجود دارد بعد از چند ماه این نوع نظارت تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مدت اخیری که این مرکز راه‌اندازی شده بسیاری از تاکسی‌هایی که در پایانه‌ها نبودند شناسایی شده و اطلاعاتشان به هیئت انضباطی نظارت بر تخلف تاکسیرانها ارجاع شده است. همچنین برای تاکسی‌هایی که در چند روزی که شاهد برف بودیم ولی در پایانه حضور نداشتند احضاریه و اخطاریه ارسال شده است.

مظفر در ادامه گفت: طی چند هفته آینده به این نقطه می‌رسیم که برای تاکسیرانی که در پایانه حضور ندارد به صورت آنلاین پیامک ارسال می‌شود. سیستم نظارت هوشمند در میان‌مدت قطعا اثرگذاری جدی در کاهش تخلفات تاکسیران‌ها خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مشکل اصلی در این بین تاکسی‌های گردشی هستند، گفت: اعتقادی نداریم که اساسا نباید تاکسی گردشی داشته باشیم بلکه معتقدیم باید تاکسی‌هایی در سطح شهر وجود داشته باشند که بتوانند به صورت سیار فعالیت کنند. با این نگاه بیش از 10 هزار تاکسی گردشی را ساماندهی کرده‌ایم. در حقیقت برای 10 هزار تاکسی گردشی که وضعیت‌شان مشخص نبوده اماکن ویژه‌ای مانند مقابل بیمارستانها و مراکز تجاری در نظر گرفته شده است.

مظفر در پاسخ به اینکه چه تعداد تاکسی گردشی در تهران وجود دارد گفت: حدود 20 هزار تاکسی گردشی داریم که 10 هزار مورد از آنها ساماندهی شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه در واقع هر مشکلی که وجود دارد از 10 هزار تاکسی گردشی ساماندهی نشده است؟ گفت: فارغ از این 10 هزار مورد تاکسی‌های دیگری داریم که اذعان داریم که از طریق بررسی کارنامه هوشمند و طرحی که با پلیس راهور اجرایی خواهد شد متوقف می‌شوند و برای یک بار سازمان تاکسیرانی با تاکسی‌هایی که غایب هستند یا خارج از نیاز امروز شهر تهران فعالیت می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقات در کنار یکدیگر شرایط خوبی را رقم می‌زند تصریح کرد: کار دیگری که در مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان در حال انجام است  این است که براساس اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک تاکسی‌هایی که در محدوده طرح جانمایی نشده‌اند و باید در مناطق دیگری خدمات خود را ارائه دهند شناسایی می‌کنیم.

مظفر در پاسخ به اینکه از توضیحات شما هر خواننده‌ای به این نتیجه می‌رسد که اقدامات قابل توجهی صورت گرفته اما در سطح شهر چیزی دیگری را شاهد خواهد بود، در واقع این توضیحات با وضعیت موجود سنخیت ندارد، اظهار داشت: این اتفاقات اقدامات زیرساختی است.

وی در پاسخ به اینکه اقدامات زیرساختی بالاخره چه زمانی به یک ساماندهی مناسب تبدیل خواهد شد که طی آن مردم دیگر در خیابان معطل تاکسی نمانند گفت: اقدامات زیرساختی زمانی جواب می‌دهد که شما در یک ریل قطار خود را سوار و حرکت کنید. این زیرساخت‌ها در سازمان تاکسیرانی تعریف شده و براساس آن در حال به روز کردن کارنامه و اطلاعات تاکسیران‌ها هستیم. در مجموع نیز بعد از گذشت چند ماه از فعالیت مرکز هوشمند و تکمیل کارهای نظارتی می‌توان شاهد تغییرات باشیم.

وی تصریح کرد: قطعا اقدامات زیرساختی با توجه به اینکه عمیق هستند در کوتاه‌مدت نمی‌توانند تفاوت زیادی را نشان دهند. هرچند در کوتاه‌مدت نیز تاکسی‌های غایب را شناسایی کرده‌ایم و هیئت انضباطی در حال برخورد با آنهاست. البته ما منکر تخلف نیستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان این درخواست را داریم که اگر فکر می‌کنند یک تاکسی فعالیت ندارد، یا نرخ مصوب را رعایت نمی‌کند و یا روزها و ساعت‌ها در یک خیابان متوقف است از طریق سامانه 1888 پلاک تاکسی و نوع تخلف آن را گزارش کنند تا در هیئت‌ انضباطی که بیشتر از گذشته فعال شده برخورد لازم با آن صورت گیرد.

مظفر در پاسخ به اینکه بسیاری از شهروندان از پیامک کردن شماره پلاک تاکسیران متخلف به این سامانه امیدی ندارند و معتقدند نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود اظهار داشت: ما یک سامانه‌ای طی یک ماه گذشته در سازمان تولید کرده و به بهره‌برداری رسانده‌ایم تحت عنوان سیماتاکسی که همانطور که از نامش پیداست هم بیانگر سیمای تاکسی‌های شهر تهران و هم مخفف سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسی‌ها است.

وی ادامه داد:‌ از طریق سیماتاکسی ارتباط‌های تاکسیران و شرکت‌های خصوصی، نیازهای صدور کارنامه و تمدید آن، نقل و انتقالات و نظارت سازمان برعملکرد شرکتهای خصوصی را به صورت سیستمی و اتوماسیون اداری نیز نظارت می‌شود. این نرم‌افزار بزودی با قابلیت‌هایی که در آن پیش‌بینی شده به سامانه 1888 متصل خواهد شد و همه مواردی که شهروندان در خصوص عملکرد تاکسیرانها گزارش کنند را به صورت مشخص در نرم‌افزار سیما تاکسی دریافت خواهیم کرد.

مظفر تصریح کرد: این نرم‌افزار اطلاعات را با اطلاعات مرکز کنترل هوشمند قیاس می‌کند و آیا در آرشیو الکترونیک این پلاک تاکسی در گذشته تخلفی صورت گرفته و آیا قبلا در هیئت انضباطی رایی برای آن صادر شده است یا خیر. براساس این طلاعات می‌توانیم برخوردهای مطقنی را انجام دهیم و مردم نیز می‌توانند امیدوار باشند که اتفاق ویژه‌ای رخ خواهد داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه گفت: اما این را قبول ندارم که سامانه 1888 کارایی ندارد، اگر مردم کد رهگیری که از طریق این سامانه دریافت می‌کنند را به صورت جدی پیگیر باشند خواهند دید که ما موظفیم پرونده فرد متخلف را در هیئت انضباطی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد:‌ نمی‌توان برای تحقق اهداف مد نظر سازمان تاکسیرانی زمان تعیین کرد، این سازمان با داشتن 80 هزار تاکسی و جابجایی روزانه 4.5 میلیون نفر در سطح شهر نیازمند تغییرات جدی است که در فازهای مختلف قابل تحقق است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: