۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این کشف تازه بستر لازم برای مطالعه دانشمندان در زمینه مواد شیمیایی ستاره های نخستین و داشتن درک بهتر از مراحل ابتدایی کهکشان ها را فراهم می کند.
پول‌نیوز - به گفته دانشمندان این ستاره در فاصله 6 هزار سال نوری از زمین قرار گرفته است که این فاصله از نظر نجومی فاصله نزدیکی به حساب می آید.

گروهی از ستاره شناسان دانشگاه ملی استرالیا موفق شدند قدیمی ترین ستاره موجود در کیهان را که مدت کوتاهی پس از انفجار بزرگ (Big Bang) شکل گرفته است، شناسایی کنند.

به گفته ستاره شناسان این ستاره کمی پس از انفجار بزرگ و حدود 13.7میلیارد سال پیش شکل گرفته است.

ستاره شناسان این ستاره را با استفاده از تلسکوپ ANU SkyMapper شناسایی کردند.

این ستاره یکی از 60 میلیون ستاره ای است که تلسکوپ SkyMapper در اولین سال فعالیت خود تصویر برداری کرده است.

ترکیب ستاره تازه کشف شده نشان می دهد که این ستاره از یک ستاره بسیار قدیمی دیگر که جرمی 60 برابر خورشید داشته است، شکل گرفته است.

این کشف جدید دانشمندان در شماره اخیر نشریه Nature به چاپ رسیده است.