May 2021 11 / سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۱۹
۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
0
به گفته "آلبرت انیشتین"، یکی از بزرگترین دانشمندان جهان، اطلاعات دانش نیست. در دنیای مدرن که تقریبا هر فردی به دامنه گسترده ای از اطلاعات دسترسی دارد، این جمله بسیار درست است.

پول‌نیوز، سمیه علی اصغری  -به گفته "آلبرت انیشتین"، یکی از بزرگترین دانشمندان جهان، اطلاعات دانش نیست. در دنیای مدرن که تقریبا هر فردی به دامنه گسترده ای از اطلاعات دسترسی دارد، این جمله بسیار درست است. در حقیقت، مشکل از آن جایی ناشی می شود که اکثر مردم نمی دانند با اطلاعاتی که در اختیار دارند، چه کاری انجام دهند.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، دانش درباره یک فرهنگ لغت بودن نبوده، بلکه درباره قادر بودن به ایجاد قطعاتی ادبی از 32 حرفی است که الفبا نامیده می شوند. دانش درباره درگیر شدن با اعداد نبوده، بلکه درباره تجزیه و تحلیل آنها است. دانش درباره آگاهی از تعداد سازمان های غیر دولتی و یا داشتن اطلاعات تماس آنها نبوده، بلکه درباره آگاهی از این است که قصد دارید با این اطلاعات چه کاری انجام دهید.

به طور مشابه، در یک سناریو کسب و کار، دانش درباره داده های مرتبط با تعداد مشتری هایی که در اختیار دارید مانند تاریخ تولد، مکان زندگی، تعداد اعضای خانواده و یا میزان درآمد آنها نیست. دانش درباره شناسایی محصولاتی است که بر اساس این اطلاعات ممکن است مشتری ها را به خرید ترغیب و تشویق کنند. دانش درباره قادر بودن به پردازش اطلاعات و درک چگونگی فروش محصول به مشتری ها، انتخاب راهبردهای بازاریابی مناسب و ... است.

عنصری حیاتی در توسعه کسب و کار

یکی از دلایل کلیدی این مساله که چرا مدیریت دانش در کسب و کار نه تنها یک فرآیند پایه، بلکه روندی حیاتی محسوب می شود این است که بدون مدیریت کارآمد و سالم داده هایی که در اختیار دارید، حتی قادر به فکر کردن درباره توسعه کسب و کار نیز نیستید.

اگر از پایگاه داده قوی درباره فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات، مشتریان بالقوه، مشتری ها و خریداران محصولات و خدمات برخوردار نباشید، هیچ گزینه ای برای در نظر گرفتن چشم انداز توسعه کسب و کار خود نخواهید داشت. بر همین اساس، بانک اطلاعاتی سازمان یافته و به روز رسانی، نظارت و نگهداری منظم آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ارزیابی موارد کلیدی

مدیریت دانش کارآمد به ارزیابی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای موجود برای کسب و کار شما - در حال حاضر و در آینده - کمک می کند. اگر از اطلاعات کافی، تجزیه و تحلیل مناسب و سپس راهبردی کارآمد و برنامه ریزی جامع برخورار باشید، در حقیقت، شناسایی خطراتی که می توانند کسب و کار شما را در معرض تهدید قرار دهند، تسهیل می کنید.

همچنین در اختیار داشتن دانش کافی و کارآمد می تواند به شناسایی بخش هایی که نیازمند کاهش و یا افزایش هزینه ها برای حفظ مشتری ها بوده و یا انتقال بخشی از وظایف خود به شرکت های دیگر در راستای کاهش هزینه ها امکان پذیر می شود. تجزیه و تحلیل رقبا، حوزه های بالقوه و بکر کسب و کار، رضایت مشتری و ... همه و همه تنها از طریق رویکردی روشمند به مدیریت دانش در کسب و کار حاصل می شوند.

مزیت رقابتی

مدیریت دانش به هر شرکتی یک سکوی پرتاب نسبت به رقبا اعطا می کند. اگر پایگاه دانش شما به طور کامل بر اساس صرف زمان و پژوهش شکل گرفته و به خوبی مدیریت شده باشد می توانید از نقاط ضعفی که در تجزیه و تحلیل و راهبردهای رقبای شما وجود دارد، به سود خود استفاده کنید. البته این به معنای آن نیست که به رقیبی آب زیر کاه مبدل شوید، بلکه تنها باید نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها، تهدیدها و هزینه ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: