May 2021 06 / پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک اعلام کرد:
کد خبر: ۱۰۱۷۴۵
۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
0
وی روند کاهشی واردات پوشاک به کشور را یک فرصت برای تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد تا ضمن شناسایی برندهای معتبر ایرانی، آنها را به جامعه و مردم کشور معرفی کرد.
پول‌نیوز - دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گردش مالی مجموع بازار پوشاک کشور را 15 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: 50 درصد از این میزان از طریق واردات غیررسمی تامین می شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهدی یکتا با بیان اینکه بانک مرکزی گردش مالی بازار پوشاک کشور را 7 هزار میلیارد تومان اعلام کرده، افزود: در سال 90 هر خانوار ایرانی حداقل 175 هزار تومان در سال برای پوشاک هزینه کرده که این میزان در سال های 91 و 92 افزایش یافته است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران سپس واردات رسمی پوشاک به کشور را 1.5 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: اما میزان آمار واردات غیررسمی پوشاک به کشور حدود 5 میلیارد دلار است اما از شهریور ماه سال گذشته که نرخ دلار افزایش پیدا کرد، واردات نیز کاهش یافت.

یکتا افزایش نرخ دلار و رکود در بازار را از عوامل اصلی کاهش واردات پوشاک به کشور دانست و اظهار داشت: اگر توقف ثبت سفارش ادامه یابد و نرخ دلار نیز با همین نرخ فعلی تثبیت شود، پیش بینی می شود که واردات پوشاک به کشور همچنان روند کاهشی داشته باشد.

وی سپس روند کاهشی واردات پوشاک به کشور را یک فرصت برای تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد تا ضمن شناسایی برندهای معتبر ایرانی، آنها را به جامعه و مردم کشور معرفی کرد.

یکتا در ادامه آشنایی مصرف کننده داخلی و شبکه توزیع با برندهای ایرانی تولید پوشاک را از جمله راهکارهای معرفی تولیدات داخلی دانست و گفت: تا دو سال پیش تمام فروشگاه های داخلی به سبب ارزان بودن نرخ ارز و نداشتن درک صحیح از شبکه های زنجیره ای، واردکننده اجناس ترک و چینی بودند و این در حالی است که محصولات داخلی با کیفیت بالا، توان رقابت با اجناس مشابه خارجی را دارند.

وی افزود: برقراری ارتباطات مناسب با سایر کشورها و جذب سرمایه گذاری های خارجی و همچنین بازنگری در سیاست های تعیین تعرفه و صادرات و واردات می تواند بازار داخلی کشور را به مسیر صحیح خود بازگرداند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به سابقه تولیدات نامرغوب پوشاک در کشور، اظهار داشت: در دهه های 60 و 70 واحدهای دولتی در حوزه نساجی کالاهای نامرغوب تولید و به بازار عرضه کردند، متاسفانه این ذهنیت غلط در جامعه شکل گرفت که کالای خارجی بهتر و برتر از کالاهای داخلی است.

به گفته وی، حمایت جدی از واحدهای تولیدی صاحب برند داخلی و فعال می تواند برای حذف این ذهنیت غلط موثر باشد.

یکتا سپس با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران در نمایشگاه های بین المللی تهران، گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها می تواند نقش موثری در معرفی برندهای برتر و محصولات با کیفیت ایرانی داشته باشند.

نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران از 16 تا 19 بهمن ماه با حضور 45 واحد تولیدکننده معتبر داخلی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها