۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸
گروهی بین المللی از محققان موفق به رمزگشایی کدهای ژنتیکی DNA یک خوک اهلی شدند. دستاوردی که می تواند به بهبود تولید واکسنهایی مانند واکسن آنفولانزای خوکی کمک کند.

به گزارش مهر، محققان نتیجه این تحقیقات خود را مبنی بر رمزگشایی از دی ان ای خوک محلی در کنفرانسی در موسسه Wellcome Trust Sanger ارائه کرده و در نظر دارند به جستجوی ژنهایی بپردازند که برای ایجاد ایمنی در بدن خوکها مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته محققان درک ژنوم خوک می تواند بر پیشرفتهایی در بهداشت این جانوران و شتاب بخشی به واکسیناسیون آنها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در عین حال به دلیل اینکه این جانداران معمولا برای انجام مطالعات ژنتیکی درباره بیماری های رایج در میان انسانها مورد استفاده قرار می گیرند کشف ژنوم آنها می تواند مسیرهای متعددی را به منظور یافتن درمانها جدید برای بیماری های انسانی باز کند.

بر اساس گزارش شینهوا، محققان معتقدند رمزگشایی از مکانیزم ایمنی بدن جانداران بسیار پیچیده است اما دستاورد جدید در رمز گشایی دی ان ای خوکها می تواند قدمی بزرگ به سوی رسیدن به این مهم باشد.
موفقیت در کشف رمز سیستم ایمنی می تواند اپیدمی آنفولانزای خوکی که طی چند ماه اخیر سرتاسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، تحت کنترل درآورد.