کد خبر: ۱۰۱۴۳۷
۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
0
وی با اشاره به اینکه از مدت ها پیش در ایران طراحی ها و اجراها بدون درنظرگرفتن شهروندان انجام گرفته است، بیان کرد: برنامه ریزی های معماری فاقد نگاه شهروندی است و در این ارتباط 15 جلسه در سال گذشته با انجمن صنعت احداث داشتیم که آیا مهندسان فارغ از مهندسی وظیفه ای برای بهبود وضع موجود دارند.
پول‌نیوز -وزیر راه و شهرسازی با اشاره ضرورت تشکیل شورا برای بررسی چگونگی توسعه بخش مسکن و حمل و نقل، گفت: صلاحیتی که کارمندان دولت به مهندسان می‌دهند، ارزشی ندارد، زیرا مسئولیت عواقب اقدامات مهندسی را نمی پذیرند.

به گزارش مهر، عباس آخوندی امروز در چهارمین همایش صنعت احداث و انرژی با بیان اینکه اغلب موضوعات در کشور ما سهل و ممتنع است، گفت: از این جهت ممتنع است زیرا مجبوریم برداشت‌ها را نسبت به مسایل ابتدایی تغییر دهیم و از جهتی سهل است زیرا با تغییر برداشت‌ها اتفاقات بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مدت ها پیش در ایران طراحی ها و اجراها بدون درنظرگرفتن شهروندان انجام گرفته است، بیان کرد: برنامه ریزی های معماری فاقد نگاه شهروندی است و در این ارتباط 15 جلسه در سال گذشته با انجمن صنعت احداث داشتیم که آیا مهندسان فارغ از مهندسی وظیفه ای برای بهبود وضع موجود دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به نظر می رسد که جا انداختن این امر در ابتدا کار سختی بود زیرا بیش از 15 جلسه به طول انجامید تا خودمان بپذیریم که حضور مهندسان فارغ از امر مهندسی و کار مهندسی یک مسئلیت اجتماعی هم دارد.

آخوندی با بیان اینکه شهر تهران غیرقابل نفس کشیدن شده است، بیان کرد: ما مهندسان این شهر را ساخته ایم و این یک حقیقت محض است سایر کلان شهرها هم مانند شهر مشهد با این مشکل روبرو هستند بطوریکه جمعیت مشهد به 3 میلیون و 100 هزار نفر رسیده است و در واقع با رشد 80 درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 8 درصد از حاشیه نشینی ایران در کنار شهر تهران است، اظهار داشت: ما حس شهروندی نداریم زیرا هیچ شهروندی تیشه به ریشه خود نمی زند اما ما اینکار را انجام دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید مقادیر زیادی از عادات غلط در همه اصلاح شود این مشکلی است که خیلی بحث پیچیده ای است و علاقه‌مند هستم که این موضوع را با جامعه مهندسی پیگیری کنم زیرا آغاز اصلاحات از اینجاست چرا قبل از انتخابات انجمن صنعت احداث سه بیانیه اعلام کرد اما پس از انتخابات این بیانیه ها را از یاد برد.

آخوندی با تاکید بر اینکه بنیاد تعیین صلاحیت مهندسان در آب است، گفت: وقتی صلاحیت را کارمندان دولت به مهندسان می دهند چه ارزشی دارد اگر شما بحث صلاحیت را مطرح میکنید یعنی باید مسئولیت همه اتفاقات را بپذیرید اما وقتی یک کارمند به شما می گوید که صلاحیت دارید چه کسی عواقب کار شما را جبران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رقابت منصفانه برای مهندسان لازم است، بیان کرد:خوشبختانه فضای امیدوارکننده ای پس از مذاکرات و توافق اخیر ایجاد شده که حداقل برای 6 ماه آینده فضا قدری بازتر است بنابراین در این مدت اصلی ترین ماموریت ما خارج کردن رکود از کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای خروج از رکود در حوزه مسکن اقداماتی را می‌توان انجام داد، اظهار داشت: آمادگی داریم با همکاری جامعه مهندسی ایران برای مدل های خروج کشور از رکود بحث کنیم.

آخوندی نوسازی ناوگان را از دیگر موارد قابل پیگیری پس از توافق ژنو اشاره کرد و افزود: سهم حمل و نقل از تولید ناخالص ملی 11 درصد است و ما حاضریم همه گونه گفتگو مشترک را با بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای نوسازی ناوگان هزارها میلیارد تومان نیاز داریم، بیان کرد:زیرساخت‌ها در بخش ریلی، هوایی و جاده ای هم باید توسعه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورایی برای توسعه این دو بخش، بیان کرد: باید شورایی تشکیل دهیم تا چگونگی توسعه بخش مسکن و حمل و نقل در این شورا مورد پیگیری قرار گیرد و برنامه های خروج رکود از کشور را بررسی کنیم.

آخوندی خاطر نشان کرد: ما نیاز به منابع فایناس، صندوق توسعه ملی، تامین منابع از بازار سرمایه و انواع صندوق های سرمایه گذاری داریم تا این اهداف را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما بیش از 18 آزادراه در کشور داریم، گفت: معتقدم که باید اینها به کریدورهای توسعه تبدیل شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد ضمن آنکه حدود 3 هزار واگن جدید در بخش مسافری و 20 هزار واگن باری نیاز داریم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: ناوگان جاده ای کشور به شدت فرسوده است و باید با کمک حوزه صنعت، ناوگان نوسازی شود همچنین بنگاه های بزرگ مقیاس در حوزه حمل و نقل نداریم که باید توسعه پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: