کد خبر: ۲۹۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
این روزها ابزراک هایی به نام تلفن هوشمند و تبلت همه جا هستند و شبکه های اجتماعی نیز حکمرانی می کنند. پس باید تحقیق کنیم تا نوع مناسبی از بهره برداری را برای کسب و کار خود از این فضا تعریف کنیم.

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری قطعا ایده ها و تفکرات شما خاص و متفاوت هستند و در این هیچ جای شکی وجود ندارد اما همانطور که بارها گفته ایم برای دستیابی به چشم اندازها و اجرایی کردن ایده های ذهنی خود نیازمند یک فاکتور مهم به نام استراتژی خواهید بود. استراتژی در دانش مدیریت به مفهوم یک برنامه دقیق و بهترین روش های دستیابی به اهداف خاص در بازه های زمانی مختلف است. استراتژی تدیون یشده می تواند شامل چشم اندازها و رویکردهای کوتاه مدت، بلند مدت و یا ترکیبی از هر دو حالت باشد. اما دستیابی به یک استراتژی مناسب کمی از این تعاریف دشوارتر بوده و نیازمند کسب پیش آمادگی در مسیر دستیابی به اهداف خواهد بود. شکل گیری استراتژی مناسب رویدادی مختص به یک روز یا چند ساعت نیست. بلکه باید زمان کافی بدان اختصاص داد تا از مسیر تخصصی و حرفه ای بتوان به یک نقشه راه مناسب دست یافت. برای بحث امروز دستیابی به یک استراتژی مناسب و موثر در کسب و کار را در 10 نکته دنبال می کنیم.

محصولات و خدمات

محصولات یا خدمات شما در واقع آن چیزی است که به منظور بهبود ارزش های زندگی به جهان ارائه می دهید. این خدمات رسانی می تواند به هر شکلی صورت گیرد اما نکته اساسی و مهم آن است که در مسیر فعالیت خود برای انسان های دیگر مفید باشیم. ساده تر بگوییم چنانچه فعالیت ما موجب افزایش کیفیت زندگی و پیشرفت در سبک زندگی انسان شود، حس خوب و بازخوردی مثبت که از جامعه دریافت می کنیم به کسب و کار ما ارزش و اعتبار خاصی خواهد داد و این به مفهوم دریافت تایید از خارج(جامعه) است که بسیار اهمیت دارد.

مشتریان

در تعاریف و استانداردهای پش روی خود لازم است تا همواره مشتریان را به هر چیز دیگر اولویت بدهیم. این کار چندان دشواری نیست چون اساسا اگر مشتری و خواهان وجود نداشته باشد کسب و کار ما هم بی رونق خواهد بود. پس لازم است یک مرام نامه برای کسب و کار خود تعریف کرده و درآن مهمترین وظایف خود در رابطه با مشتریان را متذکر شویم. این مرام نامه بخشی مهم از استراتژی ما در ادامه مسیر خواهد بود.

قواعد بازی

در این قسمت از مسی رتدوین استراتژی لازم است تا علاوه بر رویکردهای خودمان نگاهی نیز به قواعد و قوانین بازار داشته باشیم. به هرترتیب قرار است در بستری فعالیت کنیم که رقبای متعددی در آن حضور دارند پس لازم است تا شرایط را به دقت مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کاملی از فضای تهیه شود که قرار است وارد آن شویم. البته لازم نیست همیشه براساس این قوانین بازی کنیم بلکه می توانیم روش های خاص خود را داشته باشیم اما این روش ها براساس مطالعات قواعد کلی و در نظر گرفتن آنها قابل ادستیابی و اجرا خواهند بود.

دانش روز

در دنیای امروز شرایط کسب و کار به مانند دهه های گذشته نیست. این روزها ابزراک هایی به نام تلفن هوشمند و تبلت همه جا هستند و شبکه های اجتماعی نیز حکمرانی می کنند. پس باید تحقیق کنیم تا نوع مناسبی از بهره برداری را برای کسب و کار خود از این فضا تعریف کنیم. شاید لازم باشد تجارت شما نیز در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد و از این تبلیغات مجانی و کارآمد بهره مند شود.

از خلاقیت تا تولید

هر چند در آغاز مسیر کمی دشوار به نظر می رسد اما همواره طی کار باید به فکر تغییر وضعیت خود به یک تولیدکننده تمام عیار باشیم. در کسب و کار هر اندازه در مسیر کاهش وابستگی به سایرین و نزدیکی به پروسه تولید گام برداریم به همان میزان بر ارزش نام تجاری و برند خود افزوده ایم. از سوی دیگر با این رویکرد برای اقتصاد کشور خود نیز عضویی مفیدتر خواهیم بود.

نیروی کار

یک بخش مهم که باید در تدوین استراتژی بدان توجه داشته باشیم تعریف نیروی کار و جانمایی آن برای بخش های مختلف است. دسترسی به روش های درست گزینش نیرو اهمیت بسیاری دارد زیرا موفقیت عملکرد شما در این مرحله به مفهوم تضمینی محکم در پیشبرد امور خواهد بود.

عرضه و فروش

این مرحله بسیار پراهمیت است زیرا در آستانه انتقال محصول و خدمات خود به مصرف کننده قرار دارید. می توانید انواع خلاقیت ها و نوآوری ها را برای این مرحله متصور شوید. به هر میزان که با رقبا متفاوت باشید به همان مقدار در تسخیر ذهن مشتریان موفق تر خواهید بود. توصیه می کنیم برای عرضه به بازار تنها به یک روش اکتفا نکنید. این روزها فروش مجازی نیز اقبال خوبی دارد، از این رو می توانید بخشی از محصولات خود ار منیز در فروشگاههای آنلاین ارائه کنید.

نقطه پایان و شروع مجدد

چرخه کسب و کار نقطه توقف ندارد. هر گام به واقع پیش نیاز گام بعدی خواهد بود. از این رو زمانی که سود فعالیت اقتصادی در برابر شما قرار گرفت پیش از هرگونه برنامه ریزی به فکر تضمین و توسعه فعالیت خود باشید با دقت به برآورد هزینه ها و تلاش برای باثبات ساختن تجارت خود بپردازید. در این مرحله دریافت بازخوردها از بازار نیز بسیار اهمیت دارد. باید به گونه ای عمل کنید که متشری تصور نکند پول خود را از دست داده و شما وی را رها کرده اید. محصولات خود را با قدرت پشتیبانی کنید، از نظرات مصرف کنندگان در راستای حذف نقایص بهره برداری کرده و بدین ترتیب اعتبار برند خود را افزایش دهید.

آنچه در چارچوب نکات بالا گفته شد مهمترین اصولی است که در تدویت استارتزی کسب و کار باید بدان توجه داشت. رعایت هر بند تضمینی بر موفقی شما در آینده خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: