کد خبر: ۲۹۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
کسب و کار و توسعه ی آن همواره با دشواری های متعددی همراه بوده است و پیشرفت روز افزون در این حیطه شغلی، نیاز به صرف وقت و تلاش فراوان دارد. این سختی ها به ویژه در دنیای رقابتی امروز، با پیشرفت تکنولوژی و جهانی سازی، دشوار تر از گذشته نیز شده است.

پول نیوز؛ رکسانادانیالی-کسب و کار و توسعه ی آن همواره با دشواری های متعددی همراه بوده است و پیشرفت روز افزون در این حیطه شغلی، نیاز به صرف وقت و تلاش فراوان دارد. این سختی ها به ویژه در دنیای رقابتی امروز، با پیشرفت تکنولوژی و جهانی سازی، دشوار تر از گذشته نیز شده است. حرکت های رو به جلویی که در تمامی ابعاد زندگی بشری صورت گرفته است، با آن که سطح رفاهی را بالا برده اما در عین حال سبب شده است تا بازار رقابت کسب و کار های مختلف، گستردگی بیشتری یابد که در نتیجه فعالیت و موفقیت در آن نیازمند تلاش و توجه بیشتری خواهد بود. برای آن که بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید و به اهداف مد نظر خود نزدیک تر شوید، راه کار های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

+ نبض بازار را در دست بگیرید!

در هر نوع کسب و کاری که در جریان فعالیت باشد، جدال برای تصاحب بازار فروش و ارتقا سهم سودآوری کسب و کار ها همواره به چشم می خورد. کسب و کار های موفق با این که قلب بازار را در دست دارند، اما اجازه تقسیم منابع و سود را نیز می دهند. یعنی در اصل کسب و کاری در بازار مربوطه مورد قبول هم صنفان خواهد بود که در عین قدرتمندی، بازار را به انحصار خود در نیاورد چرا که نه تنها نارضایتی را در پی دارد بلکه در دراز مدت سبب رکود وضعیت اقتصادی کار می شود. هسته مطلب سالم نگه داشتن بازار رقابتی است. با به کار گیری خلاقیت، ارائه سرویس های کامل تر و همچنین به صرفه تر برای مشتری و گسترش کسب و کار خود به ارباب رجوع های بیشتر در عین رقابتی سالم، سهم بزرگتری از بازار را به خود اختصاص خواهید داد.

+ خردمندانه انتخاب کنید!

کسب و کار های متعددی دیده شده است که از همان ابتدا برای رقابت با رقبای قوی و کهنه کار خود وارد میدان می شوند. اگرچه تلاش و داشتن اهداف والا ویژگی های مثبتی هستند اما واقع نگری مهم تر خواهد بود. هیچ گاه برای کسب موفقیت عجله نکنید، پله ها را یکی پس از دیگری طی کرده و در هر مرحله رقیبان را درست انتخاب کنید. باید با رقبایی وارد میدان شد که حداکثر چند گام پیش از شما قرار دارند. در این صورت هم امکان برد شما بیشتر می شود و هم نکات مثبتی می آموزید که برای پیشبرد کسب و کار حیاتی هستند. صبور باشید نوبت به رقبای قدرتمند نیز خواهد رسید!

+ نابغه باشید!

دارا بودن توانایی تحلیل نقاط ضعف و قدرت کسب و کار های دیگر، شما را به سرعت تبدیل به یک نابغه مدیریتی می کند. بشر به گونه ای ذاتی در تعامل با سایر افراد جامعه به تکامل می رسد، این قانون به ویژه در مورد کار هایی که به صورت گروهی انجام می شوند اهمیت بیشتری می یابد. برای مثال در رقابتی که میان کینگ برگر و مک دونالدز صورت گرفته بود، کینگ برگر تصمیم گرفت تا با ارتقا کیفیت سیب زمینی های سرخ کرده خود، سهم بالای فروش مک دونالدز از این محصول را در انحصار خود درآورد. مدیر عامل شرکت مک دونالدز با ارسال نامه هایی اورژانسی به شعب مختلف، از کارکنان خواست تا کیفیت سیب زمینی های سرخ کرده را هر چه بیشتر ارتقا دهند. این هوشیاری و تدبیر مدیر عامل و همچنین شناخت کاملی که وی از رقیب خود داشت منجر شد تا در رقابت پیروز شود. هوش کسب و کار و درس گرفتن از تجربیات دیگران همانند نمونه ای که اشاره شد، می تواند بسیار کمک رسان واقع شود.

+ عقربه ی سرعت را بالا ببرید!

در هر کسب و کاری سرعت از جمله حیاتی ترین پارامتر های پیشرفت است. چنان چه چهارچوب کسب و کار در پاسخ به تغییراتی که همواره در جریان است مانند تغییرات اجتماعی، تکنولوژی، سیاسی و یا اقتصادی، نتواند خود را به سرعت تطبیق دهد و به پیش برد، توانایی بقا را نخواهد داشت. در واقع این سرعت پیش برد ابزاری اصلی برای پیروزی در بازار است. به عنوان مدیری کارآزموده باید سرویس ها، محصولات و یا هر خدمات دیگری که دارید را بر مبنای تغییراتی که ایجاد می شود، تغییر دهید تا بتوانید همچنان به جذب مشتری و برد بازار بپردازید. مدیریت استراتژیک شرایط برای رقابت موفق یک مهارت است که جز با مطالعه و شکوفایی ذهن میسر نمی شود. با برخورداری از تفکری منتقد، چهارچوب هایی استاندارد، برندی منحصر به فرد، ارتباطی موثر با مشتری و مهم تر از همه سرعتی مطابق با تغییرات روز، تبدیل به شیر بازار فروش خواهید شد.

+ بستر رشد استعداد ها را فراهم کنید!

هر چند هم که فاکتور های ذکر شده را به کار ببندید اما مدیری دلسوز و پشتیبان نباشید، کسب و کار رونق نخواهد گرفت و نمی توانید آینده روشنی را برای خود و تیم کاریتان رقم بزنید. تیمی که احترام، حمایت، زمینه رشد، زمینه ارتقا اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری دیده باشد حتی در دشوار ترین شرایط نیز مدیر خود را رها نمی کند. به عنوان مدیر یک کسب و کار هر چه بیشتر به کارکنان خود اهمیت دهید و موقعیت بروز توانایی های آن ها را فراهم کنید، بیشتر نیز نتیجه خواهید گرفت و در نهایت در فضایی دوستانه و متعادل شانس بالاتری برای موفقیت دارید.

به کار گیری اصول گفته شده به مرور زمان شما را تبدیل به مدیری آگاه و موفق می کند. پیروزی در میدان رقابت کسب و کار های آینده، می تواند به وسیله آگاهی و دانشی که در طول مسیر کسب خواهید کرد، تضمین شود. 

برچسب ها: کسب و کار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: