کد خبر: ۲۹۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
متغیر های مهم از هر کسب و کار به کسب و کار دیگر متفاوت است و آن چه تعیین می کند کدام یک از این متغیر ها دارای اولویت است، تفکر شما به عنوان مدیر مجموعه خواهد بود. یک راه مهم سود آوری همکاری با کسب و کار های محلی است تا بتوان به مشتری های بیشتری دسترسی داشت.

پول نیوز؛ رکسانادانیالیشاید آن چیزی که برای یک کسب و کار نوپا از مابقی فاکتور ها اهمیت بیشتری دارد، رسیدن به آگاهی است! گاهی اوقات به مدیریت و تمرکز بر یکی از جنبه های کسب و کار خود می پردازیم در حالی که ممکن است آگاهی کافی از سایر قسمت ها نداشته باشیم. در نتیجه این رسیدگی و مدیریت به گونه ای ناقص خواهد ماند. شاید ناخوشایند باشد اما به عنوان یک مدیر مجبور هستید 24 ساعت شبانه روز را دائما به فکر رشد باشید. خوشبختانه روش های متعددی برای این تفکر وجود دارد که آگاهی از آن ها می تواند در تسهیل روند 24 ساعاته تفکر به شما کمک کرده و کمی از دغدغه های ذهنیتان را کاهش دهد.

در ادامه مطلب به ارائه چند استراتژی رشد موثر برای یاری رساندن به کسب و کار شما می پردازیم که می توان از آن ها درس گرفت و در برنامه مدیریتی به کار برد. البته لازم به ذکر است همه مواردی که گفته می شوند صرفا برای تمام افراد مناسب نخواهند بود و هدف از ارائه این ها ایجاد دیدی دقیق از آن چه که مناسب شما و کسب و کارتان است، خواهد بود.

 

+ متغیر های خود را بشناسید

این شناخت یکی از مهم ترین موتور هایی است که برای شروع به آن نیاز خواهید داشت. حتی پیش از آن که کسب و کار خود را رسما آغاز کنید، باید متغیر هایی که در روند رشد و یا رکود کسب و کار خاص شما موثر هستند را شناسایی کنید. شاید یکی از ارزش مند ترین این متغیر ها برای هر کسب و کاری، سود ماهانه باشد. متغیر های مهم اغلب از هر کسب و کار به کسب و کار دیگر متفاوت است و آن چه تعیین می کند کدام یک از این متغیر ها دارای اولویت است، تفکر شما به عنوان مدیر مجموعه خواهد بود.

+ تست کنید

پس از آن که متغیر های مورد نظر را شناسایی کردید، نوبت به آزمون و خطا می رسد. سه نکته ی زیر را به یاد داشته باشید:

1. اگر یک هدف و یا به بیان دقیق تر یک متغیر برای کسب و کاری مفید بوده است، به این معنا نیست که برای کسب و کار شما هم به همان اندازه کارایی دارد بلکه همان طور که اشاره شد باید این کارایی را بسنجید و آزمون و خطا کنید.

2. هرچه بیشتر تلاش کنید و انرزی بیشتری صرف کنید، مجموع اثری که می بینید بیشتر خواهد بود.

3. همه چیز همیشه قابل بهبود است.

+ برند خاص خود را کشف کنید

برند سازی می تواند تاثیرات بالقوه فراوانی در نحوه رشد کسب و کار شما داشته باشد. در دنیایی که برند های بزرگ حکم رانی می کنند، فضایی نیز برای کسب و کار شما در بازار مربوطه وجود خواهد داشت تا بتوانید با استفاده از آن صدایتان را به بقیه افراد جهان برسانید. برندی مناسب است که از صلاحیت، هویت خاص و پایداری خوبی برخوردار باشد.

1. به نامی خاطره انگیز و خلاق فکر کنید چرا که به خوبی توسط مشتری به یاد آورده می شود.

2. برند مناسب سبب می شود کسب و کارتان بسیار بزرگ تر از آن چه که واقعا هست، جلوه کند.

+ اینترنت معجزه می کند

یافتن مخاطبان بیشتر و بیشتر ممکن است در نگاه اول کار دشواری باشد اما گام نخست را می توانید از شبکه جهانی اینترنت بردارید. در واقع یکی از سریع ترین راه هایی که به واسطه آن می توان ارباب رجوع خود را افزایش داده و کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید، طراحی وب سایت است. روش دیگر در صورت تامین بودجه، اسپانسر شدن است. می توانید از طریق فضای اینترنتی رویداد های اجتماعی که نیاز به اسپانسر دارند را شناسایی کرده و به این وسیله مورد شناخت عموم قرار بگیرید. برای مثال تاسیس یک فروشگاه زنجیره ای، برنامه تلویزیونی و ...

+ روابط با کسب و کار های مشابه

بنا کردن زیر ساخت های قوی در این حیطه، فاکتوری موثر برای دست یابی به رشد است. مشارکت با روش های مختلفی قابل انجام است:

1. بهره گیری از همکاری کسب و کاری دیگر برای معرفی کالای خود.

2. همکاری برای سهیم شدن در بازار مربوطه به وسیله فروش کالا و ارائه خدمت های مد نظر هر کسب و کار.

3. همکاری با کسب و کار های محلی تا بتوان به مشتری های بیشتری دسترسی داشت.

همانطور که مزایای کسب و کار همکار را تامین خواهید کرد، به تبع بخشی از مهم ترین نیاز های شما نیز به سادگی و بدون دردسر رفع می شود. تنها کافی است به توافق برسید. روشی را پیش بگیرید که به نفع هر دو طرف باشد.

+ مسابقه برگزار کنید

به راه انداختن مسابقه های جذاب همراه با هدایای ویژه یکی از بهترین راه ها برای دست یابی به رشد کسب و کار و معرفی خود به افراد بیشتر است. این روش برای هر کسب و کاری در هر مرحله ای که باشد، مفید است و اثرات قوی به دنبال دارد.

1. می توانید با کسب و کار های دیگری که علاقه مند به برگزاری این گونه مسابقه ها هستند، برای ارائه هدایای بهتر و از نظر مالی همکاری کنید.

2. می توانید به جای در نظر گرفتن هدایای متفاوت، از محصولات کسب و کار خود استفاده کنید. با این روش هم محصول خود را به مردم معرفی می کنید و هم در هزینه ها صرفه جویی می شود.

3. زمان مسابقه را هوشمندانه انتخاب کنید. بهتر است این زمان شامل مناسبت های مختلفی باشد که در فرهنگ هر جامعه ای مورد احترام است.

با کمی تمرکز بر مراحلی که اشاره شد می توان روندی رو به رشد را برای کسب و کار خود رقم زد. اغلب این دسته بندی ها مورد غفلت و یا کم توجهی قرار می گیرند اما به سادگی و با بهره گیری از این نکات می توان به کسب و کار خود کمک کرد. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: