کد خبر: ۲۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
براساس آخرین آمار ارائه شده در رابطه با اقتصاد فرانسه، این کشور در سال 2016 میلادی برابر با 488.8 میلیارد دلار کالا صادر کرده است. این آمار بیانگر افزایش 5.3 درصدی از سال 2009 تا زمان تهیه اطلاعات این گزارش است.

پول نیوز، سمیه علی  اصغری- فرانسه را بیشتر با هنر، مد پاریس، فرهنگ، بناهای تاریخی و سرآشپزهای چیره دست آن می شناسیم اما نباید فراموش کرد که این کشور یکی از قطب های اقتصادی اروپاست که در تحولات اقتصادی و البته سیاسی منطقه یورو همواره اثرگذار بوده است. از این رو شاید برایتان جالب باشد تا توانمندی فرانسه در بخش صادرات آنهم براساس آخرین گزارش موجود را مطالعه کنید؛ با پول نیوز همراه باشید.

براساس آخرین آمار ارائه شده در رابطه با اقتصاد فرانسه، این کشور در سال 2016 میلادی برابر با 488.8 میلیارد دلار کالا صادر کرده است. این آمار بیانگر افزایش 5.3 درصدی از سال 2009 تا زمان تهیه اطلاعات این گزارش است. در ادامه این مطلب مهمترین گروه های صادراتی براساس بیشترین ارزش دلاری در سال 2016 میلادی را لیست کرده ایم( که آخرین بروزرسانی موجود در این حوزه به شمار می رود):

10 گروه مورد اشاره زیر، مجموعا 62.2 درصد کل صادرات ژاپن را به خود اختصاص داده اند.

 

انواع رایانه و ماشین آلات الکترونیکی مرتبط

ارزش صادرات: 57.3 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 11.7 درصد

 

هواپیما و فضاپیما

ارزش صادرات: 53.2 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 10.9 درصد

 

 

وسایل نقلیه

ارزش صادرات: 45.4 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 9.3 درصد

 

 

ماشین آلات الکتریکی و تجهیزات جانبی

ارزش صادرات: 39.2 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 8 درصد

 

دارو

ارزش صادرات: 30.1 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 6.2 درصد

  

پلاستیک و محصولات پلاستیکی

ارزش صادرات: 19.5 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 4 درصد

 

انواع نوشیدنی، مشروبات الکلی، سرکه

ارزش صادرات: 16.5 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 3.4 درصد

 

عطر و لوازم آرایشی

ارزش صادرات: 15.6 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 3.2 درصد

 

تجهیزات نوری، فنی و پزشکی

ارزش صادرات: 15.4 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 3.2 درصد

 

 آهن و فولاد

 ارزش صادرات: 11.5 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 2.4 درصد

 

 در  فاصله سال های 2009 تا انتهای 2016، گروه هواپیما و فضاپیما با رشد 54 درصد بالاترین شاخص را به خود اختصاص داده است. در رده دوم گروه نوشیدنی، مشروبات الکلی و سرکه با رشد 21.8 درصد قرار می گیرد. رتبه سوم نیز به گروه عطر و لوازم آرایشی و با رشد 14 درصد اختصاص دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: