کد خبر: ۲۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
القای دیدگاهی یکسان و شناخته شده به مشتری ها مزیتی است که به ویژه در مورد کسب و کار های زنجیره ای بیشتر نمایان خواهد شد. اگر کسب و کاری با چندین شعبه در شهر های مختلف دارید، به لباس فرم متحد کارکنان توجه بیشتری داشته باشید.

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- همان طور که می دانید موفقیت یک کسب و کار به مجموعه ای از ده ها و حتی شاید صد ها فاکتور مختلف وابسته است که به عنوان مدیری آگاه باید به تک تک آن ها توجه کافی نشان دهید. در این میان از جمله مهم ترین عوامل پیشرفت می توان به لباسی که کارمندان تن می کنند، اشاره کرد! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما همین موضوع به ظاهر بی اهمیت نیز تاثیر زیادی بر وضعیت کسب و کارتان خواهد داشت. همان طور که نیروی کار در تمام حرفه ها از کارکنان یک فست فود گرفته تا پزشکان لباسی مخصوص به خود را می پوشند، کسب و کار نیز فارغ از زمینه فعالیتی آن بهتر است از یک سری اصول پوششی پیروی کند. لباس متحد و یک شکل همه کارکنان، مزایای زیادی به دنبال دارد که در ادامه به تفسیر اصلی ترین آن ها خواهیم پرداخت.

حرفه ای تر به نظر خواهید رسید

فرض کنید که از اعضای مجموعه کاری خود خواسته اید تا همگی لباس آبی بپوشند. از آن جایی که هر فرد سلیقه و انتخابی متفاوت از دیگری دارد، رنگ آبی نیز ممکن است به گونه ای متفاوت معنا شود. از این رو چنین دستور العملی مناسب نبوده و هماهنگی اعضا با یکدیگر به خوبی مشاهده نمی شوند. 

از لباس فرم تا موفقیت در کسب و کار!

اما با در نظر گرفتن یک طرح متعارف و در عین حال زیبا برای همه اعضای مجموعه، نه تنها کسب و کاری مرتب تر خواهید داشت، بلکه بسیار حرفه ای تر نیز به چشم می آیید! بهتر است برای انتخاب نهایی پیشنهاد ها و انتقادات کارکنان خود را نیز لحاظ کنید و بر اساس ترجیح حداکثر آن ها تصمیم گیری کنید. چرا که بهتر است هر کدام از افراد احساس خوبی نسبت به لباس فرم مجموعه داشته باشند.

دیدگاهی یکسان و شناخته شده به مشتری القا خواهید کرد

القای دیدگاهی یکسان و شناخته شده به مشتری ها مزیتی است که به ویژه در مورد کسب و کار های زنجیره ای بیشتر نمایان خواهد شد. اگر کسب و کاری با چندین شعبه در شهر های مختلف دارید، به لباس فرم متحد کارکنان توجه بیشتری داشته باشید. این پوشش سبب می شود کاملا متمایز شوید و تمام مشتری ها تصویری منحصر به فرد از شما و کسب و کارتان خواهند داشت.

"لباس فرم یکسان به هر کسب و کاری یک ظاهر خاص می بخشد که در دراز مدت به تدریج سبب افزایش هرچه بیشتر شهرت آن خواهد شد"

همیشه ظاهری پیراسته و مرتب خواهید داشت

لباس فرمی که اعضای یک مجموعه به تن می کنند، سریع ترین و راحت ترین روش برای مرتب جلوه دادن ظاهر کسب و کار خواهد بود. در مقابل کارکنانی را تصور کنید که هر کدام لباس دلخواه خود را پوشیده اند. کدام کسب و کار را منسجم، حرفه ای و با برنامه تر می پندارید؟ برای درک بهتر مزایای متعدد استفاده از لباس فرم، تنها کافیست از قوه ی خیال خود کمک بگیرید. شرایط فوق را تصور کرده و مزیت هایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.

تشخیص و شناسایی کارکنان راحت تر خواهد بود

یک اصل کلی را هیچ گاه فراموش نکنید: "مشتری ها از گیج شدن متنفر هستند!"

لباس فرم یکسان کارکنان یک کسب و کار، احتمال هرگونه اشتباه از جانب مشتری ها را به حداقل رسانده و آن ها را از گیج شدن نجات می دهد. در واقع در این حالت مشتری می داند که کدام یک از افراد حاضر در محیط از کارمندان بوده و کدام یک تنها دوست، آشنا و یا حتی مشتری است. مشتری مداری از جمله فاکتور های حساس در موفقیت یک کسب و کار محسوب می شود و یکی از اصلی ترین روش ها در راستای دست یابی به آن، تسهیل روند انجام امور برای مشتری ها خواهد بود.

سود بیشتری کسب خواهید کرد

ممکن است باور این مورد کمی برایتان سخت باشد اما حقیقت دارد! تاکنون بررسی های متعددی انجام گرفته و نتایج به دست آمده حاکی از این مطلب مهم بوده است: درصد بالایی از مشتریان خرید از کسب و کار هایی که کارکنان از لباس فرم واحد استفاده می کنند را ترجیح می دهند. در مجموع نوع پوششی که به عنوان مدیر برای مجموعه خود انتخاب می کنید، کلاس کاری شما و رضایت مندی مشتری ها را ارتقا خواهد داد.

چند توصیه: زمانی که تصمیم به انتخاب لباس فرمی یکسان برای اعضا کسب و کار خود گرفتید، توجه به چند نکته اهمیت زیادی خواهد داشت. اول از همه پوشش مورد نظر باید بازتابی از شخصیت کسب و کارتان باشد. در واقع این لباس اولین تصویری است که از کسب و کار شما در ذهن مخاطب نقش می بندد. در نتیجه باید با دقت بالایی گزینش شود تا با شخصیت و روح مجموعه در تضاد نباشد. نکته بعدی نوع ارتباطی است که خواستار آن هستید. رابطه ای دوستانه و به دور از جدیت می خواهید؟ از رنگ های روشن و طرح های معمول تر استفاده کنید. در مقابل رابطه ای حرفه ای تر با کمی چاشنی جدیت مد نظر دارید؟ رنگ های تیره تر و ملایم در کنار طراحی ساده و سنگین را امتحان کنید. البته انتخاب صحیح و اصولی تا اندازه زیادی به عرصه ای که در آن فعالیت دارید نیز باز می گردد. از این رو در ادامه نگاهی مختصر به نحوه انتخاب لباس فرم بر اساس چند نوع از کسب و کار های مختلف خواهیم داشت.

- اگر کسب و کاری دارید که در زمینه سلامتی، محصولات مرتبط با آن، بیمه و یا مراقبت های بهداشتی فعالیت دارد، بهتر است از رنگ های روشن در طراحی لباس فرم کارکنان استفاده کنید. اما دلیل این انتخاب چیست؟ در چنین کسب و کار هایی ممکن است هر روزه با مشتری های زیادی رو به رو شوید که بخش مهمی از آن ها دچار مشکلات مرتبط با سلامتی خود هستند. به کار گیری رنگ های شاد و روشن نقش موثری در روحیه بخشی به این افراد ایفا خواهد کرد.

- مورد بعدی کسب و کار هایی هستند که با هتل های مختلف (مانند آژانس های مسافرتی) و یا رستوران های زنجیره ای همکاری می کنند. در چنین مجموعه هایی نیز استفاده از لباس های فرم با طراحی دوستانه بیشتر توصیه می شود. چرا که قدرت بیشتری در جلب نظر مشتری ها در اختیار خواهید داشت. طرحی که انتخاب می کنید باید با اتمسفر حاکم بر کسب و کار هماهنگ بوده و بتواند تاثیر خوبی بر مشتری ها داشته باشد.

- کسب و کار هایی که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت داشته و یا با عرصه صنعت همکاری می کنند، بهتر است از لباس فرمی رسمی تر در مقایسه با موارد قبلی استفاده کنند. اگر مجموعه ای بزرگ را مدیریت می کنید که از چندین بخش تشکیل شده است، لباس فرم هر بخش را منحصر به خود آن بخش در نظر بگیرید. جالب است بدانید حتی در کسب و کار هایی که کارکنان به طور مستقیم با مشتری تعامل ندارند، استفاده از لباس فرم یکسان به کل مجموعه وحدت بخشیده و فرهنگ کار تیمی را تقویت خواهد کرد.

- در مورد کسب و کار کوچک، بحث انتخاب لباس کمی راحت تر می شود. بر اساس محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید، مناسب ترین لباس فرم را طراحی کنید.

- برای کسب و کار های دانش بنیان و بیوتک نیز لباس فرم با طراحی حرفه ای تر توصیه می شود. البته راحتی کارکنان را نیز مد نظر قرار داده و از آن ها نظر سنجی کنید.

 

 

برچسب ها: لباس کار ، فرم ، لباس ، پول نیوز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: