کد خبر: ۲۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
رویکرد بونیا در دنیای مد به عنوان یک آسیایی که تلاش دارد تا نام خود را در میان بزرگان این حوزه مطرح کند، ارزشمند به نظر می رسد. نگاهی به محصولات متنوع این برند نیز بیانگر دستیابی به بازارهای جهانی است.

پول نیوز، سمیه علی اصغری- برای آشنایی با یکی از فعالان کالاهای لوکس و صنعت مد، اینار مقصدی متفاوت از ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای صاحب سبک در این حوزه را انتخاب کرده ایم. مقصد امروز ما کشور مالزی است! مکانی که گروه "بونیا" استراتژی خود را در دنیای مد از آنجا دنبال می کند.

همه چیز به سال 1974 میلادی باز می گردد. زمانی که مردی سخت کوش به نام اس.اس. چیانگ به عنوان موسس این برند در ابتدا کار خود را با طراحی و ارائه انواع کالاهای چرمی در سنگاپور آغاز کرد. او علاقه زیادی داشت تا کالاهایی متفاوت و خاص را روانه بازار کند و با حس لوکس یک کالای چرمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور در سال 1977 راهی ایتالیا شد و در آنجا کارگاه های مختلفی در زمینه مد و پوشاک را مورد بازدید قرار داد. این سفر مهمترین اثر در شکل گیری برند بونیا را داشت و نهایتا در سال 1978 بونیا وارد بازار مالزی شد. در سال 1980 فعالیت های این برند در مالزی و سنگاپور پیشرفت چشمگیری داشت و در نهایت یکسال بعد اولین بوتیک بونیا در سنگاپور تاسیس شد. سال 1988 نیز اولین بوتیک بونیا در مالزی آغاز به کار کرد.

در ابتدای دهه 90 بونیا وارد بازارهای پرظرفیتی مانند تایوان، هنگ کنگ و اندونزی شد. سال 1994 سهام این کمپانی در بورس کوالالامپور عملکرد موفقی را به نمایش گذاشت و در سال 1998 اولین بوتیک آن در فرودگاه بین المللی کوالالامپور افتتاح شد.

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا برای موفقیت بیشتر احتیاج به حضور در قلب تجارت آسیا یعنی کشور چین را کاملا درک کرده بود از این رو در سال 2007 وارد بازار این کشور شد و یکسال بعد اولین دفتر خود را در شانگ های تاسیس کرد.

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

در سال 2009بونیا بوتیک هایی را در دمشق و آلپو سوریه افتتاح کرد تا هر چه بیشتر کسب و کار خود را توسعه دهد. زمانی که فعالیت به خوبی توسعه یافته بود زمان تمرکز بر خلاقیت ها در ارائه محصولات بود. در سال 2010 خانواده کیف های بونیا تولید شده از مواد دوستدار طبیعت ارائه شد. در سال 2011 بونیا انواع عطر را نیز وارد خانواده محصولات خود کرد.

در سال 2012 اولین بوتیک این برند در پایتخت ویتنام، هانوی افتتاح شد و دقیقا در همان سال بوتیک اختصاصی در سورابایا اندونزی نیز فعال شد.

نوار موفقت ها و توسعه در بونیا ادامه داشت و این برند بوتیک های جدیدی را طی سال 2014 در کویت و کامبوج افتتاح کرد. در همین سال طراحان حرفه ای از کشور اسپانیا نیز به مجموعه بوینا وارد شدند تا زمینه ساز محصولات حرفه ای تر باشند.

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

این گروه تجاری مالک بیش از 700 آوت لت و 70 بوتیک لوکس در سراسر قاره آسیا است. این مجموعه در سال 2011 سودی برابر با 10 میلیون دلار را کسب کرد تا زمینه پیشرفت هر چه بیشتر فراهم شود. براساس آمار ارائه شده حدود 1000 نفر در مجموعه بونیا مشغول به فعالیت هستند.

رویکرد بونیا در دنیای مد به عنوان یک آسیایی که تلاش دارد تا نام خود را در میان بزرگان این حوزه مطرح کند، ارزشمند به نظر می رسد. نگاهی به محصولات متنوع این برند نیز بیانگر راهبردهای تعیین شده برای دستیابی به بازارهای جهانی است. انواع کالاهای مخصوص آقایان و بانوان شامل کیف، کفش، عطر، عینک و ساعت در فروشگاه بونیا ارائه می شود. همچنین انواع لوازم جانبی چرمی نیز با برند بونیا عرضه می شود.

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

 بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)

بونیا؛ مد به زبان مالایی! (+عکس)


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: